Jump to content
Annons

Studiogrannar störande?

Recommended Posts

Soulprovider (oregistrerad)
Postat

Jag har en liten studiolokal på en våning med enbart studios i. Jag har märkt att jag inte klarar av att göra musik när dom sitter och dunkar i rummet bredvid. Det går bara inte att koncentrera sig.

Dom är självklart schyssta o sänker om jag ber dom, men det hjälper inte riktigt för bastrumman när oftast igenom ändå. Det är sjukt jobbigt för den går ju aldrig i det tempot jag jobbar i!!

Någon som är i samma situation?

Hade vart kul å höra lite om det är jag som är överkänslig eller om situationen helt enkelt är överjobbig.. :rolleyes:

Solong! :rolleyes: /Jonas

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Wooo.... lite jobbigt att vara granne med en studio, som dessutom läcker massa ljud. Kunde ju lika gärna vara granne med en replokal.

Ni får väl göra upp scheman så ni inte är där samtidigt.

Soulprovider (oregistrerad)
Postat

Jepp, skriver i studion!

De jobbar i studion hela dagarna så det är svårt att undvika dom! 😄

Men vad tror ni,ska man klara av att jobba med störande moment runt omkring sig? Vet att vissa klarar det alldelles utmärkt!

pz

Postat

Är väl bara du som kan svara på den frågan eller?

Är det störande så skulle jag nog försöka hitta andra lösningar. Ljudisolera? Byta lokal?

Postat

Isolera mera.Om du nu hyr den så kanske företaget bekosta det. 😄

Köp ett bra lurar annars som tar bort omvärldens ljud.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.