k9 (oregistrerad) Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Om man vill posta lite bilder man har tagit sjĂ€lv hur gör man dĂ„? đ (hmm.......... det rörsig inte om nĂ„gra XXX-bilder hĂ€r. đ ) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 (redigerat) HĂ€r fĂ„r du en förklaring som musik la upp i BildassociationstrĂ„den đ Hoppas den hjĂ€lper Hej!För att lĂ€gga in en bild sĂ„ fĂ„r man först hĂ€mta en bild nĂ„gonstans ifrĂ„n, sök t.ex. i www.google.com. NĂ€r du funnit en lĂ€mplig bild som fungerar och inte Ă€r dynamisk t.ex., sĂ„ högerklickar du pĂ„ bilden och vĂ€ljer Egenskaper i menylistan som kommer upp. Klicka pĂ„ Egenskaper. VĂ€l dĂ€r sĂ„ markerar du allt i filnamnet, utom "http://". VĂ€l sedan Kopiera efter att du har högerklickat igen. Sedan tar du dig bland fönstren in till den berörda trĂ„den igen. VĂ€l dĂ€r klickar du pĂ„ Svara. I svara-rutan sĂ„ klickar du pĂ„ "img". I den ruta som du uppkommer flyttar du markören till raden för bildnamnet. Nu högerklickar du igen nĂ€r du befinner dig i det lĂ€get. Som du ser sĂ„ stĂ„r redan http://, varför det Ă€r förstĂ„eligt att du tidigare inte skulle ha markerat Ă€ven det. Nu högerklickar du igen och vĂ€ljer "Klistra in" i den uppkommande listan. DĂ„ kan du sedan Ă„tergĂ„ till rutan dĂ€r du lĂ€gger in din text. Snart ser du att bildnamnet (img) har lagts in i rutan, om allt fungerat som det skall och bilden inte varit dynamisk (oftast gif-bild) t.ex. Komplettera nedanför bildnamnet med en liten enkel förklaring. đ Edit: skrev fel trĂ„d đ Redigerat 6 februari 2006 av Pazo Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 đ Tack men jag vill ju posta egna bilder och inte googlade... đ Aha. DĂ„ mĂ„ste du lĂ€gga upp dem pĂ„ internet. I nĂ„t webbhotell eller dylikt. PĂ„ http://www.imageshack.us/ kan man lĂ€gga upp bilder gratis đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Steeez! đ Tack Pazzo! đ Finns det flera bra stĂ€llen att göra det pĂ„? NĂ„gon som vet? Vad Ă€r det för fel pĂ„ imageshack nu dĂ„? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Jag tycker ocksÄ att det Àr lite jobbigt att hÄlla pÄ att registrera sig pÄ massa foto sidor som sedan vill ha betalt nÀr man ska lÀgga dit en ny bild eter ett tag.SÄ jag testar den hÀr fotoschack genom att lÀgga in en bild pÄ min gitarr. . Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Den funkade ju bra. tack Pazo Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Valmöjligheter och alternativ till ImageShack: Xs.to PicPile PutFile (För videofiler, ljudfiler eller Flash. Den klarar sjÀlvklart bilder, men inte för hotlinking - om jag minns rÀtt.) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Den funkade ju bra. tack Pazo đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.