Jump to content
Annons

Sångpedagog i Lund


JahCrab

Recommended Posts

Någon som har koll på någon sångpedagog i Lund som är bra?

Jag har kollat upp Folkuniversitetet och de har en del, dock ganska dyrt(eller är det standard?)(4400 för 14*30 min, d.v.s. strax över 300 per halvtimme) och eniro hittar någon okänd.

Malmö har självfallet större utbud i och med musikhögskolan, men det blir för dyrt att pendla.

Någon som känner någon i Lund som är bra som de rekommenderar?

Jag är någon slags lonely-night-one-man-ensamkaraoke-kille som gillar att sjunga och sjunger en del själv men jag vill lära hitta tonerna ordentligt så att jag kan framföra stundvis emotionellt överdrivna rock/pop-låtar tillräckligt tjusigt för att andra(och jag själv!)uppskattar det framförda.

Mitt mål är väl att grannarna istället för att sätta upp lappar av typen:

"Kan du sluta spela piano eller vad du gör klockan 3 mitt i natten? Det är jävligt svårt att sova!"

"Jag går upp SJU varje morgon och har JÄTTESVÅRT FÖR ATT SOMNA, så SNÄLLA, kan du SÄNKA VOLYMEN när du har efterfest(va gör du ejentligen???) på måndagar???? eller vad det nu är du håller på med???? SNÄLLA!!"

... skall skriva typ:

"Keep on rocking boy! Dina vaggvisor är de bästa!"

eller

"Hej, jag heter <tjusigt tjejnamn> och bor på våningen under dig, du sjunger så fint och spelar så fint på nätterna, kan du inte hälsa på någon dag och spela för mig, det låter så... fint!

kram, <tjusigt tjejnamn>"

😳

Jag borde repetera frågan kanske, jag är för bra på att skriva en massa dravel: 😉

Någon som känner till någon bra sångpedagog i Lund som de rekommenderar?

Hittar jag ingen annan tar jag nog folkuniversitetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag går hos en i Lund. Hon tar 200/h, men jag ger pianolektioner så det blir jämt... Hon har studerat sång i USA och arbetar som musiklärare och kan teorin bra.

Jag känner en i Malmö också som inte har nån teoretiskt bakgrund men otrolig känsla.

PM mig så kan jag nog hooka upp Er.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har koll på någon sångpedagog i Lund som är bra?

Jag har kollat upp Folkuniversitetet och de har en del, dock ganska dyrt(eller är det standard?)(4400 för 14*30 min, d.v.s. strax över 300 per halvtimme) och eniro hittar någon okänd.

Malmö har självfallet större utbud i och med musikhögskolan, men det blir för dyrt att pendla.

Någon som känner någon i Lund som är bra som de rekommenderar?

Jag är någon slags lonely-night-one-man-ensamkaraoke-kille som gillar att sjunga och sjunger en del själv men jag vill lära hitta tonerna ordentligt så att jag kan framföra stundvis emotionellt överdrivna rock/pop-låtar tillräckligt tjusigt för att andra(och jag själv!)uppskattar det framförda.

Mitt mål är väl att grannarna istället för att sätta upp lappar av typen:

"Kan du sluta spela piano eller vad du gör klockan 3 mitt i natten? Det är jävligt svårt att sova!"

"Jag går upp SJU varje morgon och har JÄTTESVÅRT FÖR ATT SOMNA, så SNÄLLA, kan du SÄNKA VOLYMEN när du har efterfest(va gör du ejentligen???) på måndagar???? eller vad det nu är du håller på med???? SNÄLLA!!"

... skall skriva typ:

"Keep on rocking boy! Dina vaggvisor är de bästa!"

eller

"Hej, jag heter <tjusigt tjejnamn> och bor på våningen under dig, du sjunger så fint och spelar så fint på nätterna, kan du inte hälsa på någon dag och spela för mig, det låter så... fint!

kram, <tjusigt tjejnamn>"

😛

Jag borde repetera frågan kanske, jag är för bra på att skriva en massa dravel: 🙂

Någon som känner till någon bra sångpedagog i Lund som de rekommenderar?

Hittar jag ingen annan tar jag nog folkuniversitetet.

Du råkar inte vara bosatt på Kämnärsrätten??? 😳

Vet att när jag bodde där hos min brorsa i augusti var det någon kille som sjöng och spelade gitarr ovanför, eller bredvid hans lägenhet... ofta nattetid... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Tjena! tänkte återuppliva den här tråden lite igen, eftersom jag själv söker efter en sångpedagog i lunda/malmö-området.

Någon som känner till någon ni kan rekomendera?

Tackar så mkt på förhand !

MVH Erik

ingen som vet något?

Folk har ju skrivit i denna tråden innan?? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så många här som bor i Lund? 😄 Trodde nästan jag var den enda. 🙂

Sorry för mitt OT-inlägg. Men ni kan ju alltid lära er själva. Då får ni istället en personlig stil. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Rowbean (oregistrerad)

Skulle någon kunna ge mig ett nummer till en sångpedagog i lunda trakten? Har letat länge nu men inte funnit något!

SKulle varit as najs!

MVH Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...