vortex Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 NÄgon som kan rekommendera nÄgot bra ljudbibliotek som gÄr att köra i HALion Player och som innehÄller MASSOR av ljudeffekter? Jag vill helst att samlingen innehÄller allt ifrÄn porlande bÀckar och gnÀggande hÀstar till SciFi-ljud...
Jimboo Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Jag har en samling med Rosa kossor. Men dom Ă€r ganska tysta sĂ„ det Ă€r bara 2 mb. Skojja bara . Ăr ocksĂ„ nyfiken pĂ„ lite bra ljudbanker! Tjingeling!
Egghuvud Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Eftersom halion player vĂ€l tar wav format sĂ„ kan du vĂ€l anvĂ€nda vilket som helst av de otal av soundeffects som finns tillgĂ€ngliga. Eller ville du av nĂ„gon anledning ha just Halion formatet? BBc har ett fett t ex, men det kostar en slant: http://soundeffects.com/bbcsouneflib.html Blue box Ă€r ocksĂ„ ganska heltĂ€ckande: http://www.soundsonline.com/sophtml/details.phtml?sku=BS-218 Ett annat alternativ Ă€r att skaffa sig ett konto pĂ„ nĂ„gon nĂ€tbaserad tjĂ€nst dĂ€r du bara betalar för det ljud du vill köpa. Det finns en uppsjö med sĂ„dana sajter. Annars finns det en hel del att ladda hem gratis om man bara orkar. đ
vortex Postat 23 februari 2006 TrÄdstartare Postat 23 februari 2006 NÀ, anledningen till att jag sökte just HALion-format Àr att jag ibland tar hjÀlp av folk som inte kan ett skvatt om digital musikproduktion, för att leta fram ljudeffekter. Dessa digitala analfabeter har vid nÄgot tillfÀlle anvÀnt HAL-player och kÀnner sig lugna för just det hÀr grÀnssnittet och metodiken. Jag vill bara undvika att behöva sitta och detaljinstruera per telefon... Jag har f.ö. anvÀnt X-treme FX ett tag och tycker att det Àr mycket bra. Det jag söker Àr i huvudsak komplement till detta program.
Piccazzo Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) Om det Àr ren ljudlÀggning gentemot film eller liknande har Sony slÀppt sitt bibliotek som dom anvÀnt i sÀkerligen över 1000 filmer varav dom flesta sett minst 100 av dom. Men smakar det sÄ kostar det Sony FX Library Redigerat 23 februari 2006 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.