Jump to content
Annons

Instalera stylus RMX


Chriskooh

Recommended Posts

Har precis införskaffat Stylus RmX 1.5 och följt manualen och suportyens beskrivmimg för insallation men Programmet hittar inte ljudbankerna & Sound Check. Problemet kanske ligger i att den mapp där alla program ligger, (Googel, Cubase, Office ect) heter just "program" och inte "program files" som det står i instruktionen. Alltså C>Program>specrasonic osv. Å det går inte heller att döpa om dena mapp. Vad göra, håller på att bli galen!! 🙁

Redigerat av Chriskooh
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ingen mapp som heter "program files" Alla mapp namn är svenska!! 😲

ok, om du skapar en mapp och döper den till Program files, flyttar Spec mappen dit och, i x:/program files/Spectrasonics skall det finas en genväg SAGE som pekar på den riktiga SAGE mappen. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

AAAAh det hjälper inte hur jag än flyttar runt filerna. När jag laddar upp stylus i Cubase står det: Missing Element on part 1: Default/<Please Select A Directory/Sound Check cant find this Element. This May Be Because It´s Not Currently Installed On this Computer Or Has Been Moved To A Diffrent Location.

Vad Betyder detta fattar 0 hjääälp 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Rena chansningar här nu, så det kanske inte hjälper, men...ändå... 😆

Nu minns inte jag riktigt hur man gjorde detta, men jag har för mig att det står något i manualen om att man skall flytta de stora ljudbankerna till nån mapp på datorn.....!?! eller? 😆

När du installerade det, lät du det installeras i den mapp som var förvald, eller bytta du själv till "program" istället för "program files"...!? annars kan du ju prova installera om det opch låtar det installeras på det förvalda stället...!?

Tycker inte det borde ha med det att göra, eftersom själva Stylus funkar....

Det låter oneklige som att ljudbanken ligger på fel ställe....och jag har för mig i mitt svaga minne att det stod nånstans i manualen vart den vill att ljudfilerna skall ligga.....men som sagt, mitt minne är risigt.... 😄😆

Hoppas det löser sig! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Höhö, vilken skit... jag lämnade tillbaks mitt ex efter precis samma problem som du har. Det var nog ett halvår sedan men jag hittar fortfarande filer och mappar efter denna installation. Verkar vara värsta skräpet jag har sett. Eller så är jag världens sämsta användare. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en katalog i C:Program Files som heter Spectrasonics

Sen letar du fram din SAGE katalog.

Gå inte in i katalogen utan högerklicka på på SAGE katalogen och gör

en genväg.

Genvägen flyttar du sen till C:\Program Files\Spectrasonics

Har du svenska XP så heter den väl C:\Program\Spectrasonics

Det verkar som programmett letar i C:\Program... oavsett om du instalerat på

nån annan enhet typ D: E: eller nåt...

Redigerat av Jari
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en katalog i C:Program Files som heter Spectrasonics

Sen letar du fram din SAGE katalog.

Gå inte in i katalogen utan högerklicka på på SAGE katalogen och gör

en genväg.

Genvägen flyttar du sen till C:\Program Files\Spectrasonics

Har du svenska XP så heter den väl C:\Program\Spectrasonics

Det verkar som programmett letar i C:\Program... oavsett om du instalerat på

nån annan enhet typ D: E: eller nåt...

Bra där.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hela låter helskumt...

Mitt Atmosphere som är från samma tillverkare har ju ett Massivt

ljudbibliotek som Stylus. Men jag får inst var som helst och behöver

INTE ha Prog och ljudbank på samma ställe heller....

Meget skumt 😄

PS: Har filat fram och tbx en längre tid på att Köpa in Stylus så jag hoppas

att det är en engångsföreteelse eller att DU gör någet halvdant i din install.. 🙂

Annars sketar jag nog iat.... 🙂

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

🙂🙂 Förbannelse oxå.. Nu slänger jag snart ut skiten och beställer StormDrums från NI 😄

Hur gackt det? Fick du igång Stylus? Bara lite nyfiken... 😄 För övrigt ville jag gärna också haft det, de demos jag hört har låtit väldigt bra. Men när jag efter massa strul fortfarande inte lyckats installera det så åkte det tillbaks till återförsäljaren. Som sagt, det spred ju filer över hela katalogstrukturen som ett virus! Och då räknar jag mig inte som en nybörjare på det här med datorer & program... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...