Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har precis införskaffat Stylus RmX 1.5 och följt manualen och suportyens beskrivmimg för insallation men Programmet hittar inte ljudbankerna & Sound Check. Problemet kanske ligger i att den mapp dĂ€r alla program ligger, (Googel, Cubase, Office ect) heter just "program" och inte "program files" som det stĂ„r i instruktionen. AlltsĂ„ C>Program>specrasonic osv. Å det gĂ„r inte heller att döpa om dena mapp. Vad göra, hĂ„ller pĂ„ att bli galen!! 🙁

Redigerat av Chriskooh
Annons
Postat
Har ingen mapp som heter "program files" Alla mapp namn Ă€r svenska!! đŸ˜Č

ok, om du skapar en mapp och döper den till Program files, flyttar Spec mappen dit och, i x:/program files/Spectrasonics skall det finas en genvĂ€g SAGE som pekar pĂ„ den riktiga SAGE mappen. 🙁

Postat

Ok Ă€r nog med hyffsat pĂ„ resonemanget nu ska testa i morrn. Men SAGE mappen ligger vĂ€l i Spec mappen, om jag inte minns fel. SĂ„ om jag flyttar hela Spec mappen, behövs det en genvĂ€g dĂ„? 🙁

Postat

AAAAh det hjÀlper inte hur jag Àn flyttar runt filerna. NÀr jag laddar upp stylus i Cubase stÄr det: Missing Element on part 1: Default/<Please Select A Directory/Sound Check cant find this Element. This May Be Because ItŽs Not Currently Installed On this Computer Or Has Been Moved To A Diffrent Location.

Vad Betyder detta fattar 0 hjÀÀÀlp 😆

Postat

Rena chansningar hĂ€r nu, sĂ„ det kanske inte hjĂ€lper, men...Ă€ndĂ„... 😆

Nu minns inte jag riktigt hur man gjorde detta, men jag har för mig att det stĂ„r nĂ„got i manualen om att man skall flytta de stora ljudbankerna till nĂ„n mapp pĂ„ datorn.....!?! eller? 😆

NÀr du installerade det, lÀt du det installeras i den mapp som var förvald, eller bytta du sjÀlv till "program" istÀllet för "program files"...!? annars kan du ju prova installera om det opch lÄtar det installeras pÄ det förvalda stÀllet...!?

Tycker inte det borde ha med det att göra, eftersom sjÀlva Stylus funkar....

Det lĂ„ter oneklige som att ljudbanken ligger pĂ„ fel stĂ€lle....och jag har för mig i mitt svaga minne att det stod nĂ„nstans i manualen vart den vill att ljudfilerna skall ligga.....men som sagt, mitt minne Ă€r risigt.... 😄😆

Hoppas det löser sig! 😄

Postat

Ljudbanken ska vÀl ligga i samma mapp som sjÀlva DLL-filen till VST-pluggen?

Postat

dll filen ska ligga i vst pluggins (cubase undermapp) Och ljud bankerna ska ligga i spectrasonic mappen. Vilket dom oxÄ gör. Allt verkar stÀmma men ÀndÄ inte!

Postat

Höhö, vilken skit... jag lÀmnade tillbaks mitt ex efter precis samma problem som du har. Det var nog ett halvÄr sedan men jag hittar fortfarande filer och mappar efter denna installation. Verkar vara vÀrsta skrÀpet jag har sett. Eller sÄ Àr jag vÀrldens sÀmsta anvÀndare. :rolleyes:

Postat (redigerat)
Eller sĂ„ Ă€r jag vĂ€rldens sĂ€msta anvĂ€ndare. 😳

😆 Ja men nu behöver du inte kĂ€nna dig ensam lĂ€ngre, vi Ă€r tvĂ„ :rolleyes:

Redigerat av Chriskooh
Postat
😳😆 Förbannelse oxĂ„.. Nu slĂ€nger jag snart ut skiten och bestĂ€ller StormDrums frĂ„n NI :rolleyes:
Postat
😄🙂 Förbannelse oxĂ„.. Nu slĂ€nger jag snart ut skiten och bestĂ€ller StormDrums frĂ„n NI :rolleyes:

Nej för fan! nÀr du vÀl fÄr det att fungera sÄ kommer du aldrig slÀnga ut det!

Postat

FÄr man inte vÀlja vart man vill ha ljudbankerna i installationen? Testa och installera och vÀlj en mapp dÀr du vill ha dom. Det verkar ju logiskt :rolleyes:

Postat

Lös det, ge dig inte....som sagt, du VILL ha stylus....det Àr extremt anvÀndbart....troligtvis den mest anvÀnda "synthen" av mig, brotsett frÄn EXS24-samplern i Logic....

Postat (redigerat)

Gör en katalog i C:Program Files som heter Spectrasonics

Sen letar du fram din SAGE katalog.

GÄ inte in i katalogen utan högerklicka pÄ pÄ SAGE katalogen och gör

en genvÀg.

GenvÀgen flyttar du sen till C:\Program Files\Spectrasonics

Har du svenska XP sÄ heter den vÀl C:\Program\Spectrasonics

Det verkar som programmett letar i C:\Program... oavsett om du instalerat pÄ

nÄn annan enhet typ D: E: eller nÄt...

Redigerat av Jari
Postat
Gör en katalog i C:Program Files som heter Spectrasonics

Sen letar du fram din SAGE katalog.

GÄ inte in i katalogen utan högerklicka pÄ pÄ SAGE katalogen och gör

en genvÀg.

GenvÀgen flyttar du sen till C:\Program Files\Spectrasonics

Har du svenska XP sÄ heter den vÀl C:\Program\Spectrasonics

Det verkar som programmett letar i C:\Program... oavsett om du instalerat pÄ

nÄn annan enhet typ D: E: eller nÄt...

Bra dĂ€r.. 😄

Postat (redigerat)

Det hela lÄter helskumt...

Mitt Atmosphere som Àr frÄn samma tillverkare har ju ett Massivt

ljudbibliotek som Stylus. Men jag fÄr inst var som helst och behöver

INTE ha Prog och ljudbank pÄ samma stÀlle heller....

Meget skumt 😄

PS: Har filat fram och tbx en lÀngre tid pÄ att Köpa in Stylus sÄ jag hoppas

att det Ă€r en engĂ„ngsföreteelse eller att DU gör nĂ„get halvdant i din install.. 🙂

Annars sketar jag nog iat.... 🙂

Redigerat av Twilight_Zound
Postat
🙂🙂 Förbannelse oxĂ„.. Nu slĂ€nger jag snart ut skiten och bestĂ€ller StormDrums frĂ„n NI 😄

Hur gackt det? Fick du igĂ„ng Stylus? Bara lite nyfiken... 😄 För övrigt ville jag gĂ€rna ocksĂ„ haft det, de demos jag hört har lĂ„tit vĂ€ldigt bra. Men nĂ€r jag efter massa strul fortfarande inte lyckats installera det sĂ„ Ă„kte det tillbaks till Ă„terförsĂ€ljaren. Som sagt, det spred ju filer över hela katalogstrukturen som ett virus! Och dĂ„ rĂ€knar jag mig inte som en nybörjare pĂ„ det hĂ€r med datorer & program... 😆

Postat

Nej fick ingen ordnig pÄ det. SÄ Stylus Äkte ut, formaterade disken och har nu anvÀnt Stormdrums i nÄgra dagar. En helt smÀrtfri installation dÀr :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.