Jump to content
Annons

Babyshot


Exil

Recommended Posts

LÅTNAMN: Babyshot

ARTIST/GRUPP: John

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 2:38

KOMPOSITÖR: John

PRODUCENT: John

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,22 MB

STATUS: Låtskiss

Ja efter någon timme/timmars jobb idag så pillade jag ihop den här låten. En äkta poplåt skulle man väl kunna kalla det. Bara en liten skiss sådär som det skulle vara kul å se om ni gillar. Kanske något att jobba vidare på eller kanske slänga i sjön?

Babyshot.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Av nån anledning som förväntade jag mig att nån skulle börja rappa... men det kom aldrig. Så då provade jag själv. lät hemskt. jag ska aldrig mer rappa.

(ursäkta mitt inlägg i kategorin "jag ska försöka bli lite mer aktiv på studio-forumet, men har ibland inte något vettigt att säga")

Men okej då, det låter okej. Det mesta låter bara okej när man inte får höra nån melodi, svårt att ge något omdöme. Lägg på lite sång och stuff, och se vart du hamnar.

Kanske något att jobba vidare på eller kanske slänga i sjön?

Som biolog är jag motståndare till att dumpa saker i sjön. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah du kan annars få låten och spela in ltie rapp själv om du vill 🙂 HAhah

Ne men jag ska ge låten till min tjejkompis som är grym på att komma på melodier. Så jag ska ge låten till henne när hon kommer hem från Thailand om någon vecka. Så då lägger jag upp ny verison.

Vad tycks om ljuden annars. Något som ni stör er på?

Något att säga om mixen? Jag är bara rena barnet när det gäller mixning. Så jag är öppen för all kritik :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjoo... men det funkar ju som en grund till något som skulle kunna bli något. 😲

Jag menar, den står sig inte själv utan vocals, men den känns rätt lätt att både sätta melodi, sång och text till. Och därefter kanske lite andra fill-ins, add-ons och en klick grädde, så <vips> så har du en komplett låt. Så de e bara å vispa vidare! 😄

Bry dig inte om Dannys nocturnala kommentarer, han är bara lite kinkig när han jobbat sent. Innerst inne är han en finfin kille. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hah jo jag har lärt mig att Danny Cort verkar verkar ha en lite negativ inställning ibland? Lite synd. Men han har också sagt många bra saker 😄

Låten är ju lååångt ifrån färdig. Lite Vocal är ju absolut ett måste för att låten ska hålla måttet. OCh det ska läggas om någon vecka eller två. Så håll ut 😆

Jag ville bara se om det var en låt som ni tror kan bli något 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar basen lite elakare på ljudet så förstår jag dig. Tror jag ska testa å dista den lite försiktigt. Eller helt enkelt byta basljud. För jag kan hålla med om att basen inte är så bra just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Exil 😉 ..mycket intressant skiss med härligt klockspel! Jag får lite..lite..känsla av 80-tal av det här..basljudet är hyfsat..tror jag..passar iaf ihop med resten..o visst är det en låt..men självklart bör du lägga på ngn slags sång på det här..kanske a la BWO? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah angående BWO så kan jag inte förstå hur det går så bra för dem :S TRe helt freakde personer som gör helt intetsägande musik? De går stenhårt bort för mig 😉 hehe men visst jag har respekt för dem som gillar dem också hehe.

Men men för att återgåtill låten så håller jag just nu på å fixar ett bättre basljud. Det blir genast bättre =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...