matte85 Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Jag undrar om nån kan hjälpa mig med ett problem? jag och en kompis började spela in lite musik för ett tag sen men vi har lite problem med vissa bokstäver som P , B osv de brusar eller va man ska kalla det låter nästan som att man spottar i micken eftersom det är så starka bokstäver . så ja undrar om man kanske ska köpa ett filter framför micken eller nått? tar de bort sånt ljud? eller vad ska man göra?
Eternal Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Ja, det finns puffskydd att köpa. Kostar inte mycket. Typ 200:- En annan grej är att sätta på en nylonstrumpa på micken (aldrig testat). Testa också att lägga på en effekt vid namn de-esser som tar bort sådana ljud. Fast det bästa är att de inte finns där från början såklart. Se puffskýdd.
Umemagnus Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Använd en sånhär.... http://www.emusic.se/default.asp?info=11635 Tror att det bör göra susen...
matte85 Postat 22 januari 2006 Trådstartare Postat 22 januari 2006 en annan fråga bara. skulle ni kunna ge några tips på bra inspelnings program? inte allt för avancerat bara. kör med färdiga beats som en kompis gör så behöver ett program som e bra för att spela in rösterna
Eternal Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 (redigerat) en annan fråga bara. skulle ni kunna ge några tips på bra inspelnings program? inte allt för avancerat bara. kör med färdiga beats som en kompis gör så behöver ett program som e bra för att spela in rösterna Cubase är det enda jag kan rekommendera. Simpelt (tycker jag) att göra enkla grejer ( 😳 ) och ganska kraftfullt att göra svårare grejer ( 😆 ). Edit: Stalvfell Redigerat 22 januari 2006 av Eternal
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.