Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min dvd-brännare har fungerat dåligt det senaste. HAr en billig extren variant. Fick rådet att insallera ny Firm-ware och gjorde så via "Liva update". Halvvägs in i installationen så låste sig datorn. Hängde kvar i en timme, varör jag startade om. Nu säger "liveupdate" att de sensate firm-ware är installerat, men det fungerar fortafarnde inte att bränna. Kan man radera eller ändra tillbaka firmware?

Någon som vet vad man bör göra? Känns surt att vänta på nästa version av firmware.

Annons
Postat

BTC heter den. Köpt på elgigafanten för ett år sedan eller så. Bränner 16X. Ingen fantastisk sak precis.

Kör med nero 6.3.1.17. Senaste versionen. Den hänger sig när den börjar ladda upp buffert och fyller till 100% och sedan är den fast. Kanske är programvarufel, men någon sade att det nog var firmware....

Postat

Testa att uppdatera firmwaren igen. Om datorn hängde sig vid förra uppdateringen så kanske det sket sig där. Finns det inte att ladda hem så du slipper sitta över nätet och göra uppdateringen?

Postat
Testa att uppdatera firmwaren igen. Om datorn hängde sig vid förra uppdateringen så kanske det sket sig där. Finns det inte att ladda hem så du slipper sitta över nätet och göra uppdateringen?

Det är det som är det dumma. Liveupdate är en automatisk funktion som hämtar sensate versionerna av firmware. Den säger att firmware är installerat. Skulle vara om det finns någon alternativ firmware man kan stoppa in. Jag vet inte riktigt hur det fungerar, men ladda hem manuellt går inte.

Är väl bara att bita i det sura äpplet förmodar jag och köpa en ny brännare. 😆

Postat
Fick rådet att insallera ny Firm-ware och gjorde så via "Liva update". Halvvägs in i installationen så låste sig datorn. Hängde kvar i en timme, varör jag startade om.

Aaah, en kompis köpte en BTC-brännare på NetOnNet förra året. Den skulle vara 8x, men kunde ändå bara bränna i 4x trots dyrare 8x-skivor. 'Live update' löste inte ett skit, och firmwareprogrammet var oproffessionellt, fult, instabilt och allmänt dåligt programmerat. Och firmwareuppdateringar är bland det känsligaste att göra i datorn, så det krävs att programmerarna vet vad de gör. BTC vet tydligen inte.

Trist! Tur att en DVD-brännare är rätt billig. Köp en ny brännare, av ett välkänt märke, hos den lokala datorbutiken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.