Jump to content
Annons

Jag har köpt en bil!


Eternal

Recommended Posts

Annons
  • Svar 133
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

En 30 år gammal bil är grädde: Ingen elektronik, ingen skatt, besiktning endast vartannat år, veteranförsäkring, ingen avgasrening...kort sagt...en bil...och ingenting annat. 😛

Word slaptap! Du verkar ha båda pallarna i vattnet!

Avdelningen "jag har större än du" (och min pappa är polis!):

Har en Scania -63, 10,5 m 12 ton, då behövs ingen jävla parkeringssensor, det man backar på flyttar på sig. Inget fjolligt handskfack med kylning, nej ett rejält kylskåp fyllt med San Miguel, (skruvkork) och efter att ha druckit upp dem går man på muggen, och spolar med vatten precis som hemma. Två tv-apparer, dvd, video och boxer. Spis, micro och ugn, och 24v kaffebryggare, jajjamän!

Inte nåt jävla turbotjafs i motorn, 140 hk glest utspridda i en åttaliters gjutjärnsdiesel med bättre ljud än alla sunkiga demos jag någonsin hört på detta forum. En gång small det till som satan när jag startade, ut for nåt rött skit, det var en Golf GTI som kört in i avgasröret i tron att det var Klarabergsviadukten!!

Det går inte fort, men vem fan har bråttom när det är så mycket bra på tv att titta på? Ut med handgasen bara och softa med en bra film och en latte. Inga burnouts, men du kan ge dig fan på att det ryker bra nog ändå när man trycker plattan i mattan!

Ratten, stor som en badtunna sitter på höger sida för att underlätta att sno morgontidningen ur folks brevlådor...

Vill man ha liv i nån tråkig döing så kan man rycka i tryckluftstutan, 10 kilos lufttryck i en mistlur lika lång som en Fender -76, satan, trumhinnorna rinner som snor ur örona på döingarna, och ger en tinnitus så dom kan stämma vilket instrument som helst närsomhelst.

Elektronik? HA ha ha ha ha ! Den hoppande blinkersen har man fixat med en liten motor som går runt med släpkontakter. Elektronik, NOT!

Jaha ja, *spottar ut snusen* då finns väl inte mer att säga?

Joförresten! GRATTIS till lappen, det var ju fan därför jag började snurra in i den här tråden... 😉

/®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

En 30 år gammal bil är grädde: Ingen elektronik, ingen skatt, besiktning endast vartannat år, veteranförsäkring, ingen avgasrening...kort sagt...en bil...och ingenting annat. 😄

Word slaptap! Du verkar ha båda pallarna i vattnet!

Avdelningen "jag har större än du" (och min pappa är polis!):

Har en Scania -63, 10,5 m 12 ton, då behövs ingen jävla parkeringssensor, det man backar på flyttar på sig. Inget fjolligt handskfack med kylning, nej ett rejält kylskåp fyllt med San Miguel, (skruvkork) och efter att ha druckit upp dem går man på muggen, och spolar med vatten precis som hemma. Två tv-apparer, dvd, video och boxer. Spis, micro och ugn, och 24v kaffebryggare, jajjamän!

Inte nåt jävla turbotjafs i motorn, 140 hk glest utspridda i en åttaliters gjutjärnsdiesel med bättre ljud än alla sunkiga demos jag någonsin hört på detta forum. En gång small det till som satan när jag startade, ut for nåt rött skit, det var en Golf GTI som kört in i avgasröret i tron att det var Klarabergsviadukten!!

Det går inte fort, men vem fan har bråttom när det är så mycket bra på tv att titta på? Ut med handgasen bara och softa med en bra film och en latte. Inga burnouts, men du kan ge dig fan på att det ryker bra nog ändå när man trycker plattan i mattan!

Ratten, stor som en badtunna sitter på höger sida för att underlätta att sno morgontidningen ur folks brevlådor...

Vill man ha liv i nån tråkig döing så kan man rycka i tryckluftstutan, 10 kilos lufttryck i en mistlur lika lång som en Fender -76, satan, trumhinnorna rinner som snor ur örona på döingarna, och ger en tinnitus så dom kan stämma vilket instrument som helst närsomhelst.

Elektronik? HA ha ha ha ha ! Den hoppande blinkersen har man fixat med en liten motor som går runt med släpkontakter. Elektronik, NOT!

Jaha ja, *spottar ut snusen* då finns väl inte mer att säga?

Joförresten! GRATTIS till lappen, det var ju fan därför jag började snurra in i den här tråden... 😄

/®offe

HAHAHAHA fyfariken! 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Scania -63, 10,5 m 12 ton, då behövs ingen jävla parkeringssensor, det man backar på flyttar på sig. Inget fjolligt handskfack med kylning, nej ett rejält kylskåp fyllt med San Miguel, (skruvkork) och efter att ha druckit upp dem går man på muggen, och spolar med vatten precis som hemma. Två tv-apparer, dvd, video och boxer. Spis, micro och ugn, och 24v kaffebryggare, jajjamän!

Tyckte väl den där CEO-wannabe-imagen du försökte ge på förra IRL:en inte riktigt passade dig. Hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag tvättat bilen. Automattvätt iofs, men ändå 🙂

/Daniel

FY!! Inte tvätta i automat tvätt. Eller jo kanske om det var en tvätt utan borstar, då går det bra. Annars så är autotvätt riktigt dåligt för lacken, och iofs, om lacken redan är dålig så spelar det ingen roll.

Jag jobbade som bil rekondare och såg skräck exempel på bilar som tvättats i maskin, bättre att göra det för hand. Ja jag vet, alla har inte tid, men man får ta sig tid.

Jag har förresten köpt en ny bil. Sålde min gamla kärra volvo 240 -84 och köpte en hyundai sonata -04

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för era grattisönskningar.

Myrli:

Det var fan på tiden!

Grattis förresten! Lycka till gör inte som jag gjorde. Utan olycka i 7 år sen pang krockade med ett träd. Nån dag senare.. Pang, krockade med en BMW. 😱 Jag klarade mig men inte bilen. Två gånger i samma månad.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte väl den där CEO-wannabe-imagen du försökte ge på förra IRL:en inte riktigt passade dig. Hehe.

I mörkret i Studio Forum, efter midnatt, i synnerhet fredagar, kan man aldrig dölja sitt rätta jag.... 🙂

Snart ska jag berätta att jag har en betydligt nyare bil oxå, en spygrön bubbla-73! 😛

/®offe (CEOwb)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart ska jag berätta att jag har en betydligt nyare bil oxå, en spygrön bubbla-73! 😉

Har åxå en nyare kärra...Oldsmobile-78...snaaart veteran...231 cuin/3,8l fördelat på 6 cyl i 90 V-form (ja, jag vet...V8 är trevligare)...smäcker gjutjärnssmåtting...automat, skinn, AC, servo... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadfan är "den berömda vänstersvängen", och om den nu är så berömd, hur kommer det sig då att du kuggade på den?

( Menade du att du skulle svänga av till vänster och då totalt ignorerade högerregeln och drog före en 5-barnsfamilj i en minivan som kom från andra hållet? )

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadfan är "den berömda vänstersvängen", och om den nu är så berömd, hur kommer det sig då att du kuggade på den?

( Menade du att du skulle svänga av till vänster och då totalt ignorerade högerregeln och drog före en 5-barnsfamilj i en minivan som kom från andra hållet? )

Nej, det är på landsväg i t ex 90-hastighetsbegränsning.

Man får bara svänga till vänster om det kan ske utan fara eller hinder för annan trafik. Det är en ganska hög risk att bli påkörd bakifrån.

Varför jag blev kuggad?

Jag var osäker och nervös. Tvekade... Visade mina avsikter för sent. Man ska alltså visa med blinkers och bromsljus tidigt.

Förövrigt är vänstersväng och omkörningar det farligaste man kan göra i trafiken. Utan överdrifter då... 🙂

Är det många bilar bakom ska man inte ens försöka. Det är svårt att hålla koll på 4 eller fler bilar. Någon kan ju starta en omkörning. Men man kan stanna till vid en busshållplats och släppa förbi bakomvarande trafik. Eller i värsta fall stanna på väggrenen. Det är tillåtet enligt både lärare och Vägverkets snubbar.

Eller så kan man göra kärring varianten. Att fortsätta en bit och svänga in på en mindre trafikerad väg och vända på ett lämpligt ställe.

Linus: Tack för den fina gesten. Fast det blir lite för mkt "Ronny & Ragge" för min stil 😉

Men om du insisterar så. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

En 30 år gammal bil är grädde: Ingen elektronik, ingen skatt, besiktning endast vartannat år, veteranförsäkring, ingen avgasrening...kort sagt...en bil...och ingenting annat. 🙂

Word slaptap! Du verkar ha båda pallarna i vattnet!

Avdelningen "jag har större än du" (och min pappa är polis!):

Inte nåt jävla turbotjafs i motorn, 140 hk glest utspridda i en åttaliters gjutjärnsdiesel med bättre ljud än alla sunkiga demos jag någonsin hört på detta forum. En gång small det till som satan när jag startade, ut for nåt rött skit, det var en Golf GTI som kört in i avgasröret i tron att det var Klarabergsviadukten!!

/®offe

HAHA! 😆🙁😆😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...