Jump to content
Annons

Göra egna Templates..


PreacherX

Recommended Posts

Har suttit i typ 2 timmar och organiserat upp ljud för en kammarorkester som jag har tänkt att använda till att producera en hel skiva med. Och då istället för att vara tvungen o ladda in alla ljuden och effekterna och panorera allt så vore det ju väldigt skönt att kunna göra en Template av alltihop för att väldigt lätt kunna ladda in det igen. Visst det går ju o spara som project bones o så men det känns inte riktigt som att det blir lika bra eller lika lätt...

Men vet nån om det ens går att göra det?

Vore väldigt väldigt tacksam för svar så fort som möjligt eller iallafall ett tips på något som skulle funka någorlunda liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Spara det som ett projekt? Sen när du har mekat ihop första låten, så sparar du det som ett annat project och du har kvar originalinställningarna i det första projektet du sparade? Jag vet inte men det var bara en tanke 😉

Jag känner mig själv, spelar ingen roll hur många säkerhets kopior jag gör av project filen så kommer jag råka spara över allihopa 🙂

Men jag har faktiskt sparat som vanlig project fil tills jag får svar på om det går eller inte. 🙂

Tänk dig själv vad underbart skönt det vore att ha dina alldelles egna templates som du har mekat ihop med dina absoluta favorit ljud i diverse olika stilar o bara kunna klicka fram dom så fort du öppnar programmet, ahhh...Och självklart då för folk som mig som har mycket o tänka på på samma gång att chansen är väldigt liten att man ska råka spara över 🙂

Till detta tillägger jag också att det är Fl Studio 6 jag har....

Redigerat av PreacherX
Link to comment
Dela på andra sajter

Plocka in alla delar du vill ha och spara utan att ha några data, dvs tom !

Spara i mappen templates så ligger det på rätt ställe !

Det var för lätt...Trots det så älskar jag dig från och med nu 🙂

Funkade utomordentligt bra och nu har min dröm gått i uppfyllelse 😉

Tackar tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...