Daniel H Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Har funderat över en sak ett tag. Om man plockar bort den mittersta av pickuppen pÄ en strata, fÄr man samma ljud som pÄ en tele dÄ?
rainydays Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) đ Redigerat 18 januari 2006 av rainydays
jkn Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Har funderat över en sak ett tag. Om man plockar bort den mittersta av pickuppen pÄ en strata, fÄr man samma ljud som pÄ en tele dÄ? Nej. Om man tar bort rÀnderna frÄn en tiger fÄr man inte heller ett lejon.
Emil Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) đđđ Ojojoj, jag fĂ„r ont i hjĂ€rtat đđđ Redigerat 18 januari 2006 av Phobos
Micke H Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Om man sĂ€tter pĂ„ banjostrĂ€ngar pĂ„ en bas, fĂ„r man en banjo dĂ„? Eller mĂ„ste man byta ut kroppen mot en kastrull ocksĂ„... đ
jkn Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) Har funderat över en sak ett tag. Om man plockar bort den mittersta av pickuppen pÄ en strata, fÄr man samma ljud som pÄ en tele dÄ? Nej. Om man tar bort rÀnderna frÄn en tiger fÄr man inte heller ett lejon. Ledsen om jag lÀt lite dryg, alla har vi varit nybörjare... hittade lite sjyst info om stratans historia (kolla lÀnken nedan), börja med att lÀsa det. Tips 2: Knalla ner till nÀrmsta musikaffÀr, plugga in nÀmnda gitarrer, switcha mellan mickarna lite sÄdÀr pÄ mÄfÄ och lyssna.. strata Redigerat 18 januari 2006 av jkn
Daniel H Postat 18 januari 2006 TrÄdstartare Postat 18 januari 2006 Jo, jag förstÄr att det Àr mer Àn micksÀttningen som skiljer. Började ÀndÄ fundera pÄ det för ett tag sedan och fick lov att frÄga.
Fjodrov Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Om man sĂ€tter pĂ„ banjostrĂ€ngar pĂ„ en bas, fĂ„r man en banjo dĂ„? Eller mĂ„ste man byta ut kroppen mot en kastrull ocksĂ„... đ LOL hahhaaha đđđ
Snow Brigade Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Jo, jag förstĂ„r att det Ă€r mer Ă€n micksĂ€ttningen som skiljer. Började Ă€ndĂ„ fundera pĂ„ det för ett tag sedan och fick lov att frĂ„ga. Det var bra att du frĂ„gade. Strunta i sarkasmen. Men lite kul Ă€r det kanske trots allt. Men bara om du inte tar illa upp. đ
musik (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Hej! För den lite mer omusikaliske och mer tondöve sĂ„ lĂ„ter alla elgitarrer likadant...Fender Strata, Fender Tele, Gretsch, Gibson Les Paul, Gibson SG, halvakustiska elgitarrer och Ă€ven mikade akustiska stĂ„lstrĂ€ngade gitarrer. För den mer musikaliske och mindre tondöve sĂ„ Ă€r det skillnad mellan dessa olika typer av gitarrer. För den riktigt musikaliske och den med gehör utrustade sĂ„ Ă€r det skillnad Ă€ven mellan olika fabrikat. En Gibson Les Paul uppfattas dĂ„ som att lĂ„ta annorlunda Ă€n en RTXAL Les Paul. Alltför mĂ„nga tillhör den första gruppen... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.