Jump to content
Annons

F.D.O. med Recuderad


Mutz

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Reducerad

* ARTIST/GRUPP: F.D.O

* GENRE: Hardcore

* LÅTLÄNGD: 2,34

* KOMPOSITÖR: Mats Lindström

* PRODUCENT: Mats Lindström

* EV. MEDVERKANDE: Johan Andersson, Jerry (slaptap) och Mats Lindström

* INSPELNINGSÅR: 2005/2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 3,5

* STATUS: Skapligt klar demo kanske?

Ja några har kanske hört den förut. Men nu har vi en nya fräsch mix och med kungen av bas på baslir MR. Slaptap!!

Så håll till godo, såga, hylla eller gör vad ni vill!

F.D.O_Reducerad.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

att man inte hör vad han sjunger är ju mindre intessant än att kunna höra vad Jerry presterar, jag inte kunde direkt höra mer än bitvis, men sen är ju ddenna musik mer baserad på skrik och tempo än nåt annat, men Jerry du låter tight iaf vilket är det viktigaste!

Mer ös i groggen och fyllan kommer fortare!

Link to comment
Dela på andra sajter

lite för mycket meck för min smak, men ibland ångar det på riktigt bra.

D.T.A.L var bättre... time to die!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt cool låt! Kul när det händer saker. Jag gillade den som fanken! Jag har inte lyssnat på HC på flera år men den här låten kommer garanterat att spelas ett antal gånger till av mig 😏

Jag tycker produktionen passar låten alldeles utmärkt. Möjligtvis skulle jag vilja ha sången någon dB högre och kanske lite mer diskant på mixen, men det är petitesser...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry.. att jag skriver det här i den här "Tråden"...

...Vilket gött basljud slaptap! 😄 Nu vet jag Att DU vet vad du pratar om! 😆

Härligt med lite tap....4 oktaver? 😏

M.v.h Moberg

ps. JAG tycker att ljudet är bra.....ds.

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Reducerad

* ARTIST/GRUPP: F.D.O

* GENRE: Hardcore

* LÅTLÄNGD: 2,34

* KOMPOSITÖR: Mats Lindström

* PRODUCENT: Mats Lindström

* EV. MEDVERKANDE: Johan Andersson, Jerry (slaptap) och Mats Lindström

* INSPELNINGSÅR: 2005/2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 3,5

* STATUS: Skapligt klar demo kanske?

Ja några har kanske hört den förut. Men nu har vi en nya fräsch mix och med kungen av bas på baslir MR. Slaptap!!

Så håll till godo, såga, hylla eller gör vad ni vill!

Tappar tryck när sången kommer in.(lite synd)

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt cool låt! Kul när det händer saker. Jag gillade den som fanken! Jag har inte lyssnat på HC på flera år men den här låten kommer garanterat att spelas ett antal gånger till av mig 😕

Jag tycker produktionen passar låten alldeles utmärkt. Möjligtvis skulle jag vilja ha sången någon dB högre och kanske lite mer diskant på mixen, men det är petitesser...

Skoj att du gillar den!

Har märkt att sången kan försvinna lite när jag lyssnar i lite andra system.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kan störa mig lite att man inte ens hör ett stödord av sången. Fräck låt, bra mix och snygg bas. Gillar upplägget på låten. Goa MX80-Sound gitarrer. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mutz,

Aggresiv låt du levererar, den kan inte ligga på 0db. Skruva ner den. Vill man ha tryck när man lyssnar så är det bara att höja volymen.

Bra arr, men lite för överpanad med gitarrerna och basen. Skulle dessutom må bra av lite mer limiter för att få mer kompakt sound inkl sången. Packa ihop låten med mer mastering så kan den bli riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och med kungen av bas...

😄 Nu tar du i lite väl häftigt... 😆

Men det här var skoj att lira...är väl 20 år sedan man körde HC senast... 😄

Kul att den här versionen kom upp... 🙂

Go låt och grymt basspel. Ditt ljud är en "killer" Slaptap, otroligt fett och gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mutz,

Aggresiv låt du levererar, den kan inte ligga på 0db. Skruva ner den. Vill man ha tryck när man lyssnar så är det bara att höja volymen.

Bra arr, men lite för överpanad med gitarrerna och basen. Skulle dessutom må bra av lite mer limiter för att få mer kompakt sound inkl sången. Packa ihop låten med mer mastering så kan den bli riktigt bra.

Den ligger nog lite högt. Är riktigt usel på att använda Limiter tycker det bara blir skit av allt när jag lägger på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...