Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Var idag ute och provade ett par stagepianon.

Han som jag pratade med i butiken tyckte att jag först skulle testa en Casio (Privia) vilket jag var tveksam till dÄ jag bara hört skit om dem, men jÀvlar vilken kÀnsla i klaviaturen det var! Mycket överraskad. Knappast nÄt jag skulle kalla 'leksak' som sÄ mÄnga andra verkar göra.

Sen provade jag en Yamaha P70 (dÄ de inte hade P60 lÀngre), och dÀr blev jag faktiskt besviken efter allt gott jag hört om Yamaha, tangenterna kÀndes mycket lÀttare och oskönare att spela pÄ. (Nu utgÄr jag frÄn att P60n har ungefÀr samma keybed..)

Tycker Àven att ljuden var jÀmlika, Yamaha var absolut inte överlÀgsen pÄ nÄgot sÀtt i alla fall.

Det enda negativa jag hittade med Casion var att det brusade i hörlurarna nÀr jag drog pÄ lite volym... vore ju inte sÄ kul om alla enheter Àr sÄ? Det Àr mitt största bekymmer...

Nu till priserna... Yamaha P60 kan jag fÄ för 6 995:- inklusive stÀll och Casion gÄr för 5 995:- inklusive stÀll.

Vad tror ni om livslĂ€ngden pĂ„ dessa apparater? Är ju inge kul om de pajar efter ett Ă„r eller tvĂ„.

Och sÄ var det bruset pÄ Casion... kan detta tÀnkas finnas med pÄ alla ?

Vilken tror ni pÄ?

Annons
Xyro (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Oj, föredrar du PX100 framför P70? DÄ kan jag inte ge dig nÄgra rÄd tyvÀrr.. Inte för att verka dryg men tycker att pianot i PX100 lÄter 1995 och mekaniken rasslar som ett klangspel..

EDIT: Eller jo ett, testa igen..

Redigerat av Xyro
Postat

shitt... P-70 dÄligt?? det Àr ju total lyx för dom pengarna ju. defintivt bÀsta klaviaturet i sin prisklass. klÄr Àven Rolands FP-serie tycker jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.