Who the fuck is billy Jo? Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 http://www.behringer.com/UB802/index.cfm?lang=ENG Köpte den där mixern för ett tag sen när jag köpte nytt ljudkort, kopplar in gitarr/bas i 1:an. Vad jag inte lyckats lista ut är, vad används 2:an till? har provat koppla in mic, gitarr, bas men inget händer :/
Mossman Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Används till samma som "ettan". Kontrollera Gain, Level, Fantommatning, kontrollera även att Tape är rätt inställd
Bebopkeys Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Har en likadan mixer och den funkar utmärkt. Jag brukar köra gitarr i 2:an och sång i 1:an men det spelar ingen roll egentligen. Måste dock köra fantommatning till micken (knappen som det står +48V under). Om det funkar i ettan så kan du ju ställa tvåans reglage likadant och prova kanalen. Funkar det inte då så måste det vara fel på mixern.
Who the fuck is billy Jo? Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 hum okej....då är det bara jag som har hög dålighets nivå 😎 får testa när jag kommer hem tack så länge 😎
Who the fuck is billy Jo? Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Okej, har testat nu och båda funkar...men går det att spela in låt säga Gitarr på Kanal 1 och Sång på kanal 2 sammtidigt och få det på olika spår i Cubase? jag har ett M-Audio Audiophile 2496 kort om de har nån betydelse
henning Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Tja, det måste du kuna göra. Du har ju iaf minst två kanaler in på alla ljudkort. Panorera sången till vänster och gitarren till höger på mixerbordet och sedan så spelar du in höger och vänster kanal på olika spår i Cubase. /H.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.