Jump to content
Annons

Jerker


Karemil

Recommended Posts

Hej hopp!

Nu kÀnner jag att skrivbordet hÀr hemma börjar bli för litet. Jag har kikat lite pÄ IKEA's skrivbord Jerker, jag har hört att det Àr ganska populÀrt hÀr pÄ forumet. Ni som sitter med ett Jerker hemma i studiovrÄn, kan ni inte slÀnga upp en bild eller tvÄ sÄ man fÄr lite inspiration?

Tack sÄ lÀnge

//Emil

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Jag har den gamla modellen, som hade utdragbara skivor till höger och vĂ€nster, under sjĂ€lva bordet. Mycket smart sak som togs bort pĂ„ den nya modellen... 😄

HÀr sitter dessutom ett handleds/underarmsstöd som Àr inhandlat frÄn Matting - och som Àr skitbra att ha nÀr man sitter mycket vid datorn...

Rörigt, som vanligt, men det Ă€r under förbĂ€ttring, eftersom lite omflyttning och omorganisation av studion Ă€r pĂ„ gĂ„ng... 🙁

bord.jpg

Även med nĂ„gra extrahyllor pĂ„ toppen, kan det vara lite jobbigt att fĂ„ plats med alla installerade program, ljudbibliotek etc... 🙂 Ytterligare en anledning till omorganistation...

extrahyllor.jpg

De svĂ€ngbara hyllorna Ă€r helt enkelt suverĂ€nt bra! 😄

hylla.jpg

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja den Àr ju onekligen praktisk med alla hyllor och sÄ. Men jag stÄr personligen inte ut med dendÀr plÄtbalken som sitter under skrivbordet. Gör det omöjligt att Àndra benstÀllning och strÀcka pÄ benen dÄ och dÄ. Iaf för mig. Jag har svÄrt att ha benen i samma stÀllning nÄn lÀngre tid.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack tack, ungefĂ€r sĂ„ ser det ut pĂ„ mitt skrivbord just nu, tĂ€nkte jag skulle fĂ„ lite struktur pĂ„ det hela genom att köpa nytt. Men tydligen kan det vara lite smĂ„tt stökigt pĂ„ Jerker ocksĂ„ 😎

Hur stora Àr skÀrmarna du har Claes? Funderar lite om jag verkligen fÄr plats med mina tvÄ 19-tummare bredvid varandra...

//Emil

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har ett jerker i studion. JÀttebra tycker jag. Har köpt till tre sidohyllplan med arm. TvÄ har jag till monitorerna och ett till nÀtagget till min rörmick och en hörlursförstÀrkare. Det lÄnga smala hyllplanet anvÀnder jag inte förnÀrvarande, men anvÀnde det förut nÀr jag hade crt skÀrmar för att fÄ mer plats pÄ bordet.

Mitt bord rymmer hur mycket som helst. Köper man till nÄgra sidohyllplan sÄ blir det en perfekt studiomöbel anser jag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack tack, ungefĂ€r sĂ„ ser det ut pĂ„ mitt skrivbord just nu, tĂ€nkte jag skulle fĂ„ lite struktur pĂ„ det hela genom att köpa nytt. Men tydligen kan det vara lite smĂ„tt stökigt pĂ„ Jerker ocksĂ„ 😏

Hur stora Àr skÀrmarna du har Claes? Funderar lite om jag verkligen fÄr plats med mina tvÄ 19-tummare bredvid varandra...

//Emil

Det Ă€r tvĂ„ 17"-skĂ€rmar jag har, sĂ„ det Ă€r nog inga problem med tvĂ„ 19" heller. 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Akta sĂ„ det inte rasar! 😏

😕

Jerker-bordet Ă€r faktiskt sĂ„ stabilt, att det nog inte ens kan rasa om jag hĂ€nger mig i ena sidan - sĂ„ det Ă€r ingen risk. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det bÀsta med bordet mÄste ju iofs vara innebörden i engelsktalande lÀnder.

Hehe, kanske skulle maila IKEA och frĂ„ga om det finns nĂ„gon utomlands som har anmĂ€rkt pĂ„ detta 😉

Eftersom Jerker inte heter Jerker utomlands sĂ„ har jag svĂ„rt att tro att nĂ„gon klagat 🙂

Edit: Aj, vad fel jag hade. I England heter den iallafall Jerker. Sjukt 🙂 SĂ„ fort jag pratat om det hĂ€r med folk sĂ„ har det kommit upp att de "sĂ„ klart" bytt namn pĂ„ den utomlands. Men icke..

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det bÀsta med bordet mÄste ju iofs vara innebörden i engelsktalande lÀnder.

Hehe, kanske skulle maila IKEA och frĂ„ga om det finns nĂ„gon utomlands som har anmĂ€rkt pĂ„ detta 😄

Eftersom Jerker inte heter Jerker utomlands sĂ„ har jag svĂ„rt att tro att nĂ„gon klagat 😉

Edit: Aj, vad fel jag hade. I England heter den iallafall Jerker. Sjukt 😆 SĂ„ fort jag pratat om det hĂ€r med folk sĂ„ har det kommit upp att de "sĂ„ klart" bytt namn pĂ„ den utomlands. Men icke..

Hehe, ballt 😄

Finns ingen annan med lite roliga bilder? Eler Ă€r ni rĂ€dda för att det Ă€r för stökigt pĂ„ bordet 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

]

SĂ„nt har jag med! 😆

Va mysigt det ser ut! 😉

Tackar! Ja det Àr rÀtt mysigt faktiskt! Men jag stÀdade och tog bort askfatet nÀr bilden togs, sÄ det brukar se lite vÀrre ut :-)

Kan du visa en bild pÄ ditt skrivbord ocksÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det bÀsta med bordet mÄste ju iofs vara innebörden i engelsktalande lÀnder.

Hehe, kanske skulle maila IKEA och frĂ„ga om det finns nĂ„gon utomlands som har anmĂ€rkt pĂ„ detta 😄

Eftersom Jerker inte heter Jerker utomlands sĂ„ har jag svĂ„rt att tro att nĂ„gon klagat 😉

Edit: Aj, vad fel jag hade. I England heter den iallafall Jerker. Sjukt 🙂 SĂ„ fort jag pratat om det hĂ€r med folk sĂ„ har det kommit upp att de "sĂ„ klart" bytt namn pĂ„ den utomlands. Men icke..

Hehe, ballt 😄

Finns ingen annan med lite roliga bilder? Eler Ă€r ni rĂ€dda för att det Ă€r för stökigt pĂ„ bordet 😉

Efter mina bilder, finns det vĂ€l knappast nĂ„got att skĂ€mmas för lĂ€ngre... 😉

Jag kan bjuda pĂ„ det och lĂ„ta folk fĂ„ ett gott skratt pĂ„ min bekostnad - vĂ„gar ni andra ocksĂ„...? 😛😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ohoj!!!

Hur gör man för att lÀgga ut bilder ???

Jag vill ocksÄ visa!!!!

Tjenis!!!

Du kan inte ladda upp bilder till forumet, utan du mÄste lÀgga upp dem pÄ eget utrymme - och sedan lÀgga in en lÀnk till den platsen med hjÀlp av IMG-knappen som finns lÀngst upp nÀr du skriver ett inlÀgg.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

HĂ€rligt, kul med lite bilder!! Kom igen nu alla andra, visa upp era skrivbord nu 😉

Jag lovar att jag lÀgger upp en bild pÄ mitt nÀr jag köper det, eller om jag kanske gör en rejÀl uppröjning av det jag har nu.

Men assĂ„, angĂ„ende skrivbordet jerker, jag tycker ju idĂ©n med hyllorna pĂ„ jerker Ă€r grejen. Att ha ett lite bredare utan hyllor gillar jag inte. Att kunna fĂ„ bort skĂ€rmar eller vad man nu vill ha dĂ€r. Sen Ă€r det ju grymt att kunna ha fler hyllor ju mer prylar man lyckas samla pĂ„ sig đŸ„°

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har tyvÀrr ingen aktuell bild, men vi har hyllan vÀldigt lÄngt ner, och vÄra 2 skÀrmar pÄ den. Under hyllan har vi masterklaven. LÀtt att skjuta in dÄ man behöver mer plats. Smidig lösning. FÄr precis in klaven under dÀr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...