Jump to content
Annons

Svängiga Tech kickar


Chriskooh

Recommended Posts

Var hittar man dom här små timida bassljuden som man så att säga lägger på kicken för att få mer driv punch i grejorna. Jag menar ett PVD beat tar du inte miste på medans mitt låter som nåt man hittat på damtoaletten. Hittar bara dom här stora fluffiga baslinorna i mina synthar 😕

Redigerat av Chriskooh
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Var hittar man dom här små timida bassljuden som man så att säga lägger på kicken för att få mer driv punch i grejorna. Jag menar ett PVD beat tar du inte miste på medans mitt låter som nåt man hittat på damtoaletten. Hittar bara dom här stora fluffiga baslinorna i mina synthar 😕

finns många tekniker...

t.ex att blanda en djup 808kick med en snabb snärtig.. www.trance.nu har en bra tutorial för de..

ett annat tips är att börja med en kick... sedan lägger du på nåt annat över... t.ex en liten hihat.. eller varför inte rimshot?

mitt tredje tips är compressor! det absolut viktigtaste för en kick! compressorn gör underverk! kan förändra en kick helt och hållet... till det bättre... fast även ibland till det sämre.

för att en kick ska vara kraftig räcker det inte med hög volym och/eller djup tung bas... det måste vara nåt snärtigt ovanpå... lyssna noga på kicken i en trancelåt du gillar.. försök att dissikera den... vilken botten har kicken... eventuellt hihat ljud eller liknande ovanpå... någon kort reverb?

sen är de bara att prova och prova och prova... o sen lyssna lite 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ett annat tips är att ta en kick du gillar från en låt... sen kombinera den med kicks ur ditt egna bibliotek...

jag testade en grej för ett tag sen... tog en rätt schysst housekick o la på en svag hihat... blev grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...