Jump to content
Annons

DJ's?


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Det finns flera som har ett "DJ" i sitt namn hÀr pÄ forumet.

Jag undrar vilka som egentligen jobbar som DJ's & vilka som kallar sig det bara för att det lÄter tufft. I min vÀrld Àr man ingen DJ om man inte spelar plattor offentligt pÄ regelbunden basis.

Dom jag med sÀkerhet vet spelar skivor pÄ klubbar regelbundet & fÄr betalt för det Àr Dumb Dan (Som för övrigt Àr den bÀsta jÀvla DJ jag kÀnner, bÄde mixtekniskt & lÄtmÀssigt), dbd. Dessutom spelar jag sjÀlv pÄ flera barer/klubbar.

Hur ofta spelar ni? Vad tar ni betalt? Vad kör ni för style?

Vore intressant att veta.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

DĂ€r fick du mig allt:P

Mityt nick komjagpÄ nÀr jag var runt 15 Är och köpte mig ett par skivspelare och ett mixerbord. Har dock aldrig spelat ofentligt pÄ nÄgon klubb:S

Skall genast Àndra mitt nick sÄ det inte lurar nÄgon:P

som du sĂ€ger sĂ„ Ă€r ju Dumb Dan förjĂ€vla grymD: (kanske skall vi starta en fansite till hans Ă€ra(pĂ„ allvar) 😕

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

som du sÀger sÄ Àr ju  Dumb Dan förjÀvla grymD:

Har du sett honom live?

Nope! Inte Ànnu! Vet du nÄ kommande spelning?SÄ kan man kika kanske:P TÀnkte frÀmst pÄ hans spÄr pÄ bevlar:P

Han lirar bara i Malmö & London.

Tar ett bar bÀrs innan spelningen, tar pÄ sig den randiga mössan & lÄter helvetet braka löst.

Sen fattar man ingenting förrÀn man stÄr frusen, knÀsvag & knatchad vid en busshÄllplats och försöker komma ihÄg vilka lÄtar han körde i vilken ordning.

Jag har faktiskt haft turen att fÄ spela tillsammans med honom ett par gÄnger, ska försöka fÄ ner honom till min nya klubb.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ok, jag spelar skivor vÀldigt regelbundet pÄ klubbar, krogar och fester hÀr i stockholm.

Jag spelar soul, RnB, hiphop, house, disco och alllt möjligt annat som jag rÄkar gilla för stunden.

Jag fÄr sÄklart betalt för det, men jag skulle aldrig vÄga (eller vilja) kalla mig DJ. jag har alldeles för mÄnga vÀnner som Àr mycket bÀttre pÄ mixar Àn mig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

RÀtt mycket house pÄ senaste tiden eftersom det Àr det som Àr hetast pÄ klubbarna för tillfÀllet. FÄr se hur lÀnge det varar...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

RÀtt mycket house pÄ senaste tiden eftersom det Àr det som Àr hetast pÄ klubbarna för tillfÀllet. FÄr se hur lÀnge det varar...

vart hÄller du / ni till?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

RÀtt mycket house pÄ senaste tiden eftersom det Àr det som Àr hetast pÄ klubbarna för tillfÀllet. FÄr se hur lÀnge det varar...

vart hÄller du / ni till?

Malmö

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

RÀtt mycket house pÄ senaste tiden eftersom det Àr det som Àr hetast pÄ klubbarna för tillfÀllet. FÄr se hur lÀnge det varar...

vart hÄller du / ni till?

Malmö

<OT>

okey! dÄ bli rman ju tvungen att Äka till skÄne:S

Har ni nÄgra klipp ifrÄn nÄ spelningar? vorre skoj o se!

</OT

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

RÀtt mycket house pÄ senaste tiden eftersom det Àr det som Àr hetast pÄ klubbarna för tillfÀllet. FÄr se hur lÀnge det varar...

vart hÄller du / ni till?

Malmö

<OT>

okey! dÄ bli rman ju tvungen att Äka till skÄne:S

Har ni nÄgra klipp ifrÄn nÄ spelningar? vorre skoj o se!

</OT

Nej...

Inga representabla klipp, hehe.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

haha.. skit samma:P

Dj enligt Wikipedia:

"DJ eller discjockey Àr en person som vÀljer musik och spelar skivor pÄ ett utestÀlle. En DJ kan Àven vara en musiker som genom mixning av skilda musikstilar skapar en rytmisk dansanpassad musik."

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

RÀtt mycket house pÄ senaste tiden eftersom det Àr det som Àr hetast pÄ klubbarna för tillfÀllet. FÄr se hur lÀnge det varar...

vart hÄller du / ni till?

Malmö

<OT>

okey! dÄ bli rman ju tvungen att Äka till skÄne:S

Har ni nÄgra klipp ifrÄn nÄ spelningar? vorre skoj o se!

</OT

Nej...

Inga representabla klipp, hehe.

otur vi har idag. kan det vara för att det Àr fre den 13:de??

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
haha.. skit samma:P

Dj enligt Wikipedia:

"DJ eller discjockey Àr en person som vÀljer musik och spelar skivor pÄ ett utestÀlle. En DJ kan Àven vara en musiker som genom mixning av skilda musikstilar skapar en rytmisk dansanpassad musik."

Kanske det.

Men Wikipedia Àr inte min vÀrld...

😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Keltech Àger. Han droppar i spÄren sÀkert som fan dÀr.

Jag kallar mig bara DJ för att det lÄter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. DÀremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag rĂ„der dig starkt till att stĂ€lla dig och slĂ€nga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😄

ApropÄ videos, checka den hÀr, Ark rockar verkligen: LÀnk

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det Àr den typen av klubb.

Danny, nÄgra vÀnner startar klubb pÄ Jeriko i Malmö den 27:e.

Mycket soul och hiphop. TvÄ DJs, fyra skivspelare och en saxofonist.

Du skulle sĂ€kert gilla det! 😄

Klubb KOI

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Keltech Àger. Han droppar i spÄren sÀkert som fan dÀr.

Jag kallar mig bara DJ för att det lÄter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. DÀremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag rĂ„der dig starkt till att stĂ€lla dig och slĂ€nga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😄

ApropÄ videos, checka den hÀr, Ark rockar verkligen: LÀnk

Min nya förebild:P

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ägd, nej jag spelar inte ute pĂ„ stĂ€llen, men jag hade vĂ€ldigt gjĂ€rna velat göra det. Men eftersom jag vill göra det sĂ„ undrar ni kanske varför jag nu inte gör det, jo för att jag anser att jag inte har sĂ„ stor erfarenhet av mixningen olika lĂ„tar imellan och Ă€r helt enkelt för djĂ€vla skraj för att göra bort mig 😄 har dock spelat pĂ„ tre fyra privatfester som varit mycket lyckade.

Edit: förövrigt sÄ tycker jag Lisa Lashes Àr den grymmaste dj'n av dem alla.

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ägd, nej jag spelar inte ute pĂ„ stĂ€llen, men jag hade vĂ€ldigt gjĂ€rna velat göra det. Men eftersom jag vill göra det sĂ„ undrar ni kanske varför jag nu inte gör det, jo för att jag anser att jag inte har sĂ„ stor erfarenhet av mixningen olika lĂ„tar imellan och Ă€r helt enkelt för djĂ€vla skraj för att göra bort mig 😄 har dock spelat pĂ„ tre fyra privatfester som varit mycket lyckade.

Edit: förövrigt sÄ tycker jag Lisa Lashes Àr den grymmaste dj'n av dem alla.

Hex. Har du decÂŽs ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Keltech Àger. Han droppar i spÄren sÀkert som fan dÀr.

Jag kallar mig bara DJ för att det lÄter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. DÀremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag rĂ„der dig starkt till att stĂ€lla dig och slĂ€nga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😉

ApropÄ videos, checka den hÀr, Ark rockar verkligen: LÀnk

haha. Han va rju bra pĂ„ att mixa. men stilen alltsĂ„? 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Keltech Àger. Han droppar i spÄren sÀkert som fan dÀr.

Jag kallar mig bara DJ för att det lÄter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. DÀremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag rĂ„der dig starkt till att stĂ€lla dig och slĂ€nga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😛

ApropÄ videos, checka den hÀr, Ark rockar verkligen: LÀnk

haha. Han va rju bra pĂ„ att mixa. men stilen alltsĂ„? 😕

stilen gör ju halva setet 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Keltech Àger. Han droppar i spÄren sÀkert som fan dÀr.

Jag kallar mig bara DJ för att det lÄter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. DÀremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag rĂ„der dig starkt till att stĂ€lla dig och slĂ€nga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😉

ApropÄ videos, checka den hÀr, Ark rockar verkligen: LÀnk

haha. Han va rju bra pĂ„ att mixa. men stilen alltsĂ„? 😕

Bra pÄ att mixa?

Dom 2 lÄtarna han droppar Àr ju överbrutala. Sjukt svÀngiga.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Keltech Àger. Han droppar i spÄren sÀkert som fan dÀr.

Jag kallar mig bara DJ för att det lÄter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. DÀremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag rĂ„der dig starkt till att stĂ€lla dig och slĂ€nga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😛

ApropÄ videos, checka den hÀr, Ark rockar verkligen: LÀnk

haha. Han va rju bra pĂ„ att mixa. men stilen alltsĂ„? 😕

Bra pÄ att mixa?

Dom 2 lÄtarna han droppar Àr ju överbrutala. Sjukt svÀngiga.

Ja det Ă€r ju ocksĂ„ sant! Men han e för skön! 😉😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...