Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hejsan svejsan hÀr kommer beat nisse med en till frÄgga men först sÄ ska ni fÄ höra pÄ en sorjlig sann saga om mitt ljud kort(creative audigy).

det börga med att jag fick cubase i julklapp och instalerade den pĂ„ datan(vad ska man annars göra med det). nĂ„n dag senare hadde alla drivruttiner prajatt och hörlurs förstĂ€karen hadd blivit mono 🙁 . sĂ„ jag instaleradde om drivruttinerna till ljudkortet pĂ„ datorn och dĂ„ sĂ„ slutadde hĂ€lften av ingĂ„ngarna att fungera. sĂ„ jag mĂ„ste köpa ett nytt ljudkort till datorn. jag Ă€r inne pĂ„ att köpa M-audio delta 1010LT och dĂ„ sĂ„ undrar jag om lite prylar

1. kan man styra ingÄngar via Cubase se inbyggda mixer?

2 har denna hörlursförstÀrkare?

om ni ver nÄtt annat bra ljudkort under 3 papp sÄ tipsa mig:P

Edit:3 kan man köpa till andra sÄna hÀr va ska man sÀja typ kablar som man fester pÄ kortet och som delar sig och blit t.ex 1midi in/ut 3 tele in sterio ja ni fattar

Redigerat av beat mastern
Annons
Postat

Har ett 1010LT och Àr nöjd.

Det gÄr att anvÀnda/styra alla ingÄngar/utgÄngar frÄn Cubase

Kortet har ingen hörlursförstÀrkare.

/J

Postat (redigerat)

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sÄnt och Àr riktigt nöjd med vad det presterar i förhÄllande till priset. Fördelen med dett aÀr att du Är tvÄ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sÄdan). UtgÄng 7 och 8 Àr dessutom tvÄ stycken hörlursförstÀrkare i mono. Alla ingÄnar och utgÄngar pÄdetta kort Àr dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu lÄter jag som en försÀljare men jag Àr verkligen nöjd med mina tvÄ kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 😆 .

Lyska till! 🙂

Redigerat av Humor
Postat
jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sÄnt och Àr riktigt nöjd med vad det presterar i förhÄllande till priset. Fördelen med dett aÀr att du Är tvÄ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sÄdan). UtgÄng 7 och 8 Àr dessutom tvÄ stycken hörlursförstÀrkare i mono. Alla ingÄnar och utgÄngar pÄdetta kort Àr dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu lÄter jag som en försÀljare men jag Àr verkligen nöjd med mina tvÄ kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det Àr ju inte dÄligt att ha alla in och utgÄngar i en rackenhet sÄ an lÀtt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn :rolleyes: .

Lyska till! 😆

det Ă€r ju inte sĂ„ stor skilnad pĂ„ det och delta1010LT sĂ„ nu har jag ett till delemma hĂ€r 😳 .l vilket ska jag satsa pĂ„. ESI ESP1010 hadde ju ett till midi par och hörlursförstĂ€rkare. vad tycker du? 🙂

Postat
Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 🙂 .

ne det Àr ju sant :rolleyes:

Postat

Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 🙂 .

Lyska till! :rolleyes:

och du jag kom pÄ en till sak som jag vill veta, vad Àr det för format pÄ in/utgÄngarna?

Postat
Det Àr ju inte dÄligt att ha alla in och utgÄngar i en rackenhet sÄ an lÀtt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket dĂ„?

det beror pĂ„ var och hur det stĂ„r 🙂

Postat
QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44)

Det Àr ju inte dÄligt att ha alla in och utgÄngar i en rackenhet sÄ an lÀtt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

det beror pÄ var och hur det stÄr 

Önskar jag inte kröp sĂ„ mycket i studion alls 🙂

Postat

det beror pÄ var och hur det stÄr 

Önskar jag inte kröp sĂ„ mycket i studion alls 😆

😼 varför???

Postat
QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:59)

Inte min grej bara! 

kan du sÀlja ut biligare en ÀfÀrer sÄ Àr jag intreserad

Hur menar du nu? Kan iofs krypa för pengar 😆 Hur lĂ„ngt vill du jag ska krypa och hur mycket fĂ„r jag betalt?

Postat (redigerat)

Är du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet 😆😼

Redigerat av Humor
Postat (redigerat)

Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 😆 .

Lyska till! 😼

och du jag kom pÄ en till sak som jag vill veta, vad Àr det för format pÄ in/utgÄngarna?

de tvÄ med micpreamps Àr XLR och de andtra Àr balanserade teleipluggar (TRS) + digital in och utgÄng i form av s/pdif som jag glömde sÀga tidigare.

Redigerat av Humor
Postat

Är du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet 😼😎

jo men skulle vara kul och se nĂ„n krypa över min parkering och under bilarna 😆

Postat
över min parkering sÄ fÄr du en tia 

taget, var och nÀr?

Är du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet 

Vad har bakom med höjd att göra? sa inte under, ( "jag kan inte gÄ under den, jag mÄste gÄ runt den" -Mora TrÀsk )

Postat

Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 😼 .

Lyska till! 😎

de tvÄ med micpreamps Àr XLR och de andtra Àr balanserade teleipluggar (TRS) + digital in och utgÄng i form av s/pdif som jag glömde sÀga tidigare.

ok, sĂ„ tele is the shit 😆

Postat
över min parkering sÄ fÄr du en tia 

taget, var och nÀr?

Är du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet  

Vad har bakom med höjd att göra? sa inte under, ( "jag kan inte gÄ under den, jag mÄste gÄ runt den" -Mora TrÀsk )

nÀsta mÄndag kl tio

Postat
jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 .

Jag vet inte var ESI stĂ„r pĂ„ ljudkvalitetsskalan, dĂ„ jag inte anvĂ€nt nĂ„gon ESI-produkt sjĂ€lv. Men de Ă€r förmodligen i samma klass som M-Audio. 😆

ESI:s fördel gentemot 1010LT Àr bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bÀttre Àn en tung kabelpiska som hÀnger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer.

Priset var Ànnu billigare hos Music Store i Köln Àn Thomann.

Postat
jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 .

Jag vet inte var ESI stĂ„r pĂ„ ljudkvalitetsskalan, dĂ„ jag inte anvĂ€nt nĂ„gon ESI-produkt sjĂ€lv. Men de Ă€r förmodligen i samma klass som M-Audio. 🙂

ESI:s fördel gentemot 1010LT Àr bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bÀttre Àn en tung kabelpiska som hÀnger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer.

Priset var Ànnu billigare hos Music Store i Köln Àn Thomann.

fins den i vanliga afÀrer typ 4sound och jam?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.