beat mastern Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 (redigerat) hejsan svejsan hĂ€r kommer beat nisse med en till frĂ„gga men först sĂ„ ska ni fĂ„ höra pĂ„ en sorjlig sann saga om mitt ljud kort(creative audigy). det börga med att jag fick cubase i julklapp och instalerade den pĂ„ datan(vad ska man annars göra med det). nĂ„n dag senare hadde alla drivruttiner prajatt och hörlurs förstĂ€karen hadd blivit mono đ . sĂ„ jag instaleradde om drivruttinerna till ljudkortet pĂ„ datorn och dĂ„ sĂ„ slutadde hĂ€lften av ingĂ„ngarna att fungera. sĂ„ jag mĂ„ste köpa ett nytt ljudkort till datorn. jag Ă€r inne pĂ„ att köpa M-audio delta 1010LT och dĂ„ sĂ„ undrar jag om lite prylar 1. kan man styra ingĂ„ngar via Cubase se inbyggda mixer? 2 har denna hörlursförstĂ€rkare? om ni ver nĂ„tt annat bra ljudkort under 3 papp sĂ„ tipsa mig:P Edit:3 kan man köpa till andra sĂ„na hĂ€r va ska man sĂ€ja typ kablar som man fester pĂ„ kortet och som delar sig och blit t.ex 1midi in/ut 3 tele in sterio ja ni fattar Redigerat 16 januari 2006 av beat mastern
jonasekman Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Har ett 1010LT och Àr nöjd. Det gÄr att anvÀnda/styra alla ingÄngar/utgÄngar frÄn Cubase Kortet har ingen hörlursförstÀrkare. /J
beat mastern Postat 12 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2006 tack dĂ„ vet jag det đ men har fortfarande en frĂ„ga kvar
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrÄdstartare Postat 16 januari 2006 fins det nÄgon bra billig hörlursförstÀrkare som komplement dÄ???
Twilight_Zound Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 fins det nĂ„gon bra billig hörlursförstĂ€rkare som komplement dĂ„??? đ Japp đ
Twilight_Zound Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) đ Skoja bara HörlursstĂ€rkare Exempelvis... Finns sĂ€kert billigare Redigerat 16 januari 2006 av Twilight_Zound
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrÄdstartare Postat 16 januari 2006 men dom Àr inte lika bra va?
Humor Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sĂ„nt och Ă€r riktigt nöjd med vad det presterar i förhĂ„llande till priset. Fördelen med dett aĂ€r att du Ă„r tvĂ„ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sĂ„dan). UtgĂ„ng 7 och 8 Ă€r dessutom tvĂ„ stycken hörlursförstĂ€rkare i mono. Alla ingĂ„nar och utgĂ„ngar pĂ„detta kort Ă€r dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut. Nu lĂ„ter jag som en försĂ€ljare men jag Ă€r verkligen nöjd med mina tvĂ„ kort som jag har och rekomenderar det varmt. Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn đ . Lyska till! đ Redigerat 16 januari 2006 av Humor
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sĂ„nt och Ă€r riktigt nöjd med vad det presterar i förhĂ„llande till priset. Fördelen med dett aĂ€r att du Ă„r tvĂ„ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sĂ„dan). UtgĂ„ng 7 och 8 Ă€r dessutom tvĂ„ stycken hörlursförstĂ€rkare i mono. Alla ingĂ„nar och utgĂ„ngar pĂ„detta kort Ă€r dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut. Nu lĂ„ter jag som en försĂ€ljare men jag Ă€r verkligen nöjd med mina tvĂ„ kort som jag har och rekomenderar det varmt. Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Lyska till! đ det Ă€r ju inte sĂ„ stor skilnad pĂ„ det och delta1010LT sĂ„ nu har jag ett till delemma hĂ€r đł .l vilket ska jag satsa pĂ„. ESI ESP1010 hadde ju ett till midi par och hörlursförstĂ€rkare. vad tycker du? đ
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn đ . ne det Ă€r ju sant
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sĂ„nt och Ă€r riktigt nöjd med vad det presterar i förhĂ„llande till priset. Fördelen med dett aĂ€r att du Ă„r tvĂ„ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sĂ„dan). UtgĂ„ng 7 och 8 Ă€r dessutom tvĂ„ stycken hörlursförstĂ€rkare i mono. Alla ingĂ„nar och utgĂ„ngar pĂ„detta kort Ă€r dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut. Nu lĂ„ter jag som en försĂ€ljare men jag Ă€r verkligen nöjd med mina tvĂ„ kort som jag har och rekomenderar det varmt. Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn đ . Lyska till! och du jag kom pĂ„ en till sak som jag vill veta, vad Ă€r det för format pĂ„ in/utgĂ„ngarna?
DrHans Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„?
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? det beror pĂ„ var och hur det stĂ„r đ
DrHans Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44) QUOTE Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? det beror pĂ„ var och hur det stĂ„r Ănskar jag inte kröp sĂ„ mycket i studion alls đ
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44) QUOTE Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? det beror pĂ„ var och hur det stĂ„r Ănskar jag inte kröp sĂ„ mycket i studion alls đ đź varför???
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 Inte min grej bara! đ kan du sĂ€lja ut biligare en Ă€fĂ€rer sĂ„ Ă€r jag intreserad đź
DrHans Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:59) Inte min grej bara! kan du sĂ€lja ut biligare en Ă€fĂ€rer sĂ„ Ă€r jag intreserad Hur menar du nu? Kan iofs krypa för pengar đ Hur lĂ„ngt vill du jag ska krypa och hur mycket fĂ„r jag betalt?
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 över min parkering sĂ„ fĂ„r du en tia đ
Humor Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? Ăr du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet đđź Redigerat 16 januari 2006 av Humor
Humor Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sĂ„nt och Ă€r riktigt nöjd med vad det presterar i förhĂ„llande till priset. Fördelen med dett aĂ€r att du Ă„r tvĂ„ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sĂ„dan). UtgĂ„ng 7 och 8 Ă€r dessutom tvĂ„ stycken hörlursförstĂ€rkare i mono. Alla ingĂ„nar och utgĂ„ngar pĂ„detta kort Ă€r dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut. Nu lĂ„ter jag som en försĂ€ljare men jag Ă€r verkligen nöjd med mina tvĂ„ kort som jag har och rekomenderar det varmt. Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn đ . Lyska till! đź och du jag kom pĂ„ en till sak som jag vill veta, vad Ă€r det för format pĂ„ in/utgĂ„ngarna? de tvĂ„ med micpreamps Ă€r XLR och de andtra Ă€r balanserade teleipluggar (TRS) + digital in och utgĂ„ng i form av s/pdif som jag glömde sĂ€ga tidigare. Redigerat 16 januari 2006 av Humor
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? Ăr du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet đźđ jo men skulle vara kul och se nĂ„n krypa över min parkering och under bilarna đ
DrHans Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 över min parkering sĂ„ fĂ„r du en tia taget, var och nĂ€r? QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44) QUOTE Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? Ăr du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet Vad har bakom med höjd att göra? sa inte under, ( "jag kan inte gĂ„ under den, jag mĂ„ste gĂ„ runt den" -Mora TrĂ€sk )
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sĂ„nt och Ă€r riktigt nöjd med vad det presterar i förhĂ„llande till priset. Fördelen med dett aĂ€r att du Ă„r tvĂ„ stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sĂ„dan). UtgĂ„ng 7 och 8 Ă€r dessutom tvĂ„ stycken hörlursförstĂ€rkare i mono. Alla ingĂ„nar och utgĂ„ngar pĂ„detta kort Ă€r dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut. Nu lĂ„ter jag som en försĂ€ljare men jag Ă€r verkligen nöjd med mina tvĂ„ kort som jag har och rekomenderar det varmt. Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn đź . Lyska till! đ och du jag kom pĂ„ en till sak som jag vill veta, vad Ă€r det för format pĂ„ in/utgĂ„ngarna? de tvĂ„ med micpreamps Ă€r XLR och de andtra Ă€r balanserade teleipluggar (TRS) + digital in och utgĂ„ng i form av s/pdif som jag glömde sĂ€ga tidigare. ok, sĂ„ tele is the shit đ
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 över min parkering sĂ„ fĂ„r du en tia taget, var och nĂ€r? QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44) QUOTE Det Ă€r ju inte dĂ„ligt att ha alla in och utgĂ„ngar i en rackenhet sĂ„ an lĂ€tt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn . Ăr det roligare att krypa in bakom racket dĂ„? Ăr du pygmĂ© eller? Har aldrig sett nĂ„gon krypa bakom en en he hög rackenhet  Vad har bakom med höjd att göra? sa inte under, ( "jag kan inte gĂ„ under den, jag mĂ„ste gĂ„ runt den" -Mora TrĂ€sk ) nĂ€sta mĂ„ndag kl tio
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag vet inte var ESI stĂ„r pĂ„ ljudkvalitetsskalan, dĂ„ jag inte anvĂ€nt nĂ„gon ESI-produkt sjĂ€lv. Men de Ă€r förmodligen i samma klass som M-Audio. đ ESI:s fördel gentemot 1010LT Ă€r bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bĂ€ttre Ă€n en tung kabelpiska som hĂ€nger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer. Priset var Ă€nnu billigare hos Music Store i Köln Ă€n Thomann.
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag vet inte var ESI stĂ„r pĂ„ ljudkvalitetsskalan, dĂ„ jag inte anvĂ€nt nĂ„gon ESI-produkt sjĂ€lv. Men de Ă€r förmodligen i samma klass som M-Audio. đ ESI:s fördel gentemot 1010LT Ă€r bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bĂ€ttre Ă€n en tung kabelpiska som hĂ€nger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer. Priset var Ă€nnu billigare hos Music Store i Köln Ă€n Thomann. fins den i vanliga afĂ€rer typ 4sound och jam?
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrÄdstartare Postat 16 januari 2006 och ni feresten hitta denna affÀr http://www.floridamusicco.com/products~id~193~pg~2.htm kan man lita pÄ dessa lÄga priser assÄ att dom inte blÄser mig
beat mastern Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 jag skulle gĂ€rna se att folk svarar mig đł
bonzo Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 och ni feresten hitta denna affÀr http://www.floridamusicco.com/products~id~193~pg~2.htm kan man lita pÄ dessa lÄga priser assÄ att dom inte blÄser mig Tja, priserna stÀmmer nog, men du fÄr ju rÀkna med att frakt, tull och svensk moms lÀggs pÄ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.