Jump to content
Annons

en sorjlig san saga


beat mastern

Recommended Posts

hejsan svejsan här kommer beat nisse med en till frågga men först så ska ni få höra på en sorjlig sann saga om mitt ljud kort(creative audigy).

det börga med att jag fick cubase i julklapp och instalerade den på datan(vad ska man annars göra med det). nån dag senare hadde alla drivruttiner prajatt och hörlurs förstäkaren hadd blivit mono 🙁 . så jag instaleradde om drivruttinerna till ljudkortet på datorn och då så slutadde hälften av ingångarna att fungera. så jag måste köpa ett nytt ljudkort till datorn. jag är inne på att köpa M-audio delta 1010LT och då så undrar jag om lite prylar

1. kan man styra ingångar via Cubase se inbyggda mixer?

2 har denna hörlursförstärkare?

om ni ver nått annat bra ljudkort under 3 papp så tipsa mig:P

Edit:3 kan man köpa till andra såna här va ska man säja typ kablar som man fester på kortet och som delar sig och blit t.ex 1midi in/ut 3 tele in sterio ja ni fattar

Redigerat av beat mastern
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sånt och är riktigt nöjd med vad det presterar i förhållande till priset. Fördelen med dett aär att du år två stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sådan). Utgång 7 och 8 är dessutom två stycken hörlursförstärkare i mono. Alla ingånar och utgångar pådetta kort är dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu låter jag som en försäljare men jag är verkligen nöjd med mina två kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 😆 .

Lyska till! 🙂

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sånt och är riktigt nöjd med vad det presterar i förhållande till priset. Fördelen med dett aär att du år två stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sådan). Utgång 7 och 8 är dessutom två stycken hörlursförstärkare i mono. Alla ingånar och utgångar pådetta kort är dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu låter jag som en försäljare men jag är verkligen nöjd med mina två kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn :rolleyes: .

Lyska till! 😆

det är ju inte så stor skilnad på det och delta1010LT så nu har jag ett till delemma här 😳 .l vilket ska jag satsa på. ESI ESP1010 hadde ju ett till midi par och hörlursförstärkare. vad tycker du? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sånt och är riktigt nöjd med vad det presterar i förhållande till priset. Fördelen med dett aär att du år två stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sådan). Utgång 7 och 8 är dessutom två stycken hörlursförstärkare i mono. Alla ingånar och utgångar pådetta kort är dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu låter jag som en försäljare men jag är verkligen nöjd med mina två kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 🙂 .

Lyska till! :rolleyes:

och du jag kom på en till sak som jag vill veta, vad är det för format på in/utgångarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44)

QUOTE 

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket då? 

det beror på var och hur det står 

Önskar jag inte kröp så mycket i studion alls 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44)

QUOTE 

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket då? 

det beror på var och hur det står 

Önskar jag inte kröp så mycket i studion alls 😆

😮 varför???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket då?

Är du pygmé eller? Har aldrig sett någon krypa bakom en en he hög rackenhet 😆😮

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sånt och är riktigt nöjd med vad det presterar i förhållande till priset. Fördelen med dett aär att du år två stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sådan). Utgång 7 och 8 är dessutom två stycken hörlursförstärkare i mono. Alla ingånar och utgångar pådetta kort är dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu låter jag som en försäljare men jag är verkligen nöjd med mina två kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 😆 .

Lyska till! 😮

och du jag kom på en till sak som jag vill veta, vad är det för format på in/utgångarna?

de två med micpreamps är XLR och de andtra är balanserade teleipluggar (TRS) + digital in och utgång i form av s/pdif som jag glömde säga tidigare.

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket då?

Är du pygmé eller? Har aldrig sett någon krypa bakom en en he hög rackenhet 😮😎

jo men skulle vara kul och se nån krypa över min parkering och under bilarna 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

över min parkering så får du en tia 

taget, var och när?

QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44)

QUOTE 

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket då? 

Är du pygmé eller? Har aldrig sett någon krypa bakom en en he hög rackenhet 

Vad har bakom med höjd att göra? sa inte under, ( "jag kan inte gå under den, jag måste gå runt den" -Mora Träsk )

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag har ett sånt och är riktigt nöjd med vad det presterar i förhållande till priset. Fördelen med dett aär att du år två stycken microfonpreanmps med fantommatning ("riktig" sådan). Utgång 7 och 8 är dessutom två stycken hörlursförstärkare i mono. Alla ingånar och utgångar pådetta kort är dessutom balanserade + att det finns 2 midi in och 2 midi ut.

Nu låter jag som en försäljare men jag är verkligen nöjd med mina två kort som jag har och rekomenderar det varmt.

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn 😮 .

Lyska till! 😎

och du jag kom på en till sak som jag vill veta, vad är det för format på in/utgångarna?

de två med micpreamps är XLR och de andtra är balanserade teleipluggar (TRS) + digital in och utgång i form av s/pdif som jag glömde säga tidigare.

ok, så tele is the shit 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

över min parkering så får du en tia 

taget, var och när?

QUOTE (hansjohnny @ 16 January 2006, 17:44)

QUOTE 

Det är ju inte dåligt att ha alla in och utgångar i en rackenhet så an lätt kan koppla om utan att behöva krypa bakom datorn  .

Är det roligare att krypa in bakom racket då? 

Är du pygmé eller? Har aldrig sett någon krypa bakom en en he hög rackenhet  

Vad har bakom med höjd att göra? sa inte under, ( "jag kan inte gå under den, jag måste gå runt den" -Mora Träsk )

nästa måndag kl tio

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 .

Jag vet inte var ESI står på ljudkvalitetsskalan, då jag inte använt någon ESI-produkt själv. Men de är förmodligen i samma klass som M-Audio. 😆

ESI:s fördel gentemot 1010LT är bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bättre än en tung kabelpiska som hänger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer.

Priset var ännu billigare hos Music Store i Köln än Thomann.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 .

Jag vet inte var ESI står på ljudkvalitetsskalan, då jag inte använt någon ESI-produkt själv. Men de är förmodligen i samma klass som M-Audio. 🙂

ESI:s fördel gentemot 1010LT är bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bättre än en tung kabelpiska som hänger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer.

Priset var ännu billigare hos Music Store i Köln än Thomann.

fins den i vanliga afärer typ 4sound och jam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...