Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja tjenare jag är ny här på forumet så får väl börja med att säga hej på er alla musiker!

Men ja det va lite OT det där, ajja det är så att jag undrar över om det finns nåt relativt enkelt program att skapa bra trummkomp jag använder för närvarande Cubase men eftersom jag inte har nån midi-synth så blir det riktigt jobbigt att klicka i med musen hela tiden. Så vet ni nått skysst program så svara gärna.

Mvh. Victor

Annons
Postat

jag brukar ibland ta trummorna från en eller flera andra låtar om jag hittar någon som passar min låt, sen får man klicka dit eller ta bort där det behövs.

här kan du söka på låtar och gruppnamn i midiformat.

http://www.musicrobot.com/

sen väljer du importera midi i cubase så får du upp alla instrument på separata spår. sen tar du bort alla spår utom trummor så har du ett "färdigt" komp.

sen fixar du det i drumeditor.

eller lägger in nån fler midilåt och ta någon del av trummorna från det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.