Jump to content
Annons

Hejsan!


KiMb

Recommended Posts

Annons

Låter barnsligt. 😠

Ja, speciellt spännande är det inte att lyssna på låten, men det låter som en bra början till en bollibompalåt. 😉

Gör en technoremix av bumbibjörnlåten, så kan den här gå i mål.

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Musikaliskt så är det inte fel. Kan nog vara rätt svängigt med rätt mixning. Något enformigt dock, lite lite variation liksom.

Mixningen lämnar ju dock en del att önska. Allt ligger smack-down-the-middle, vilket gör att allting flyter ihop i en våldsam gröt. Det blir svårt att urskilja dom individuella slingorna och ljuden och gör det jobbigt att lyssna på. Lite eq och panoreringar och andra effekter (kompressor tex, lite stereodelay här o där, osv) för att bredda ljudbilden och snygga till det lite hade inte skadat.

Men keep it up. Känslan i låten har potential. Påminner lite om "FastTracker-rave" som var populärt i demoscenen i början/mitten av 90-talet 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter barnsligt. 😉

Ja, speciellt spännande är det inte att lyssna på låten, men det låter som en bra början till en bollibompalåt. 🙂

Gör en technoremix av bumbibjörnlåten, så kan den här gå i mål.

Techno!?!?

Detta är väldigt långa vägar från technojulli-doh.gif , trodde jag inte om dig Danis 😄

Till låten då. Det låter som om du bara använt färdiga presets till låten. Gör den tråkig. Själva produktionen saknar mkt också. Men sånt kommer med tiden så öva på du 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter barnsligt. 😉

Ja, speciellt spännande är det inte att lyssna på låten, men det låter som en bra början till en bollibompalåt. 🙂

Gör en technoremix av bumbibjörnlåten, så kan den här gå i mål.

Techno!?!?

Detta är väldigt långa vägar från technojulli-doh.gif , trodde jag inte om dig Danis 😄

Inte techno? Nä, ja vet inte. Ja suger på genrer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrrm.. får man bara kommentera att rubriken bör spegla innehållet.. 😉

Well, låten är som tidigare nämnt inte så rolig att lyssna på, händer inget speciellt, men syntharna låter väldigt bra, sitter och nickar på huvudet även fast den är väldigt tråkig. Slutet är bittert! 😄 Så snabbt bör den inte sluta tycker jag..

.:Fnykis

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Musikaliskt så är det inte fel. Kan nog vara rätt svängigt med rätt mixning. Något enformigt dock, lite lite variation liksom.

Mixningen lämnar ju dock en del att önska. Allt ligger smack-down-the-middle, vilket gör att allting flyter ihop i en våldsam gröt. Det blir svårt att urskilja dom individuella slingorna och ljuden och gör det jobbigt att lyssna på. Lite eq och panoreringar och andra effekter (kompressor tex, lite stereodelay här o där, osv) för att bredda ljudbilden och snygga till det lite hade inte skadat.

Mkt bra tips från Crownfield.

Testa dig fram och framför allt sök på forumet om hur man mixar bra, använder eq etc.

Jobba på så blir det ännu bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, tycker det låter lite väl "enkelt" på nåt sätt. Kanske lurades lite av genrebeteckningen, detta är väl inte techno eller? Tycker det tar lite för lång tid innan låten kommer igång, man sitter liksom bara och väntar på det. M a o korta ner början av låten något. Något annorlunda stick mitt i låten skulle inte heller vara fel. Som det är nu är den lite småtjatig. Själva prduktionen kan jag inte säga så mycket om då jag inte direkt är van vid att lyssna på sån här musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...