oakleaf (oregistrerad) Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Tjena tjena boys & girls. Efter att ha lurat runt hĂ€r bland inlĂ€ggen, och faktiskt skrivt nĂ„gra sjĂ€lv, tyckte jag att det kunde vara trevligt av mig att lite kort presentera mig. Född -76 och uppvuxen i lite olika delar av vĂ€rlden men mestadels i en förort söder om Sthlm. Bor just nu nu i London tillsammans med min fru dĂ€r jag (dessvĂ€rre đ ) arbetar som rekryterings konsult. Började spela gura nĂ„ngĂ„ng i 15 Ă„rsĂ„ldern. Det var faktiskt Mark Knopfler som fick mig att börja lira. Ja alltsĂ„ inte face to face, men genom att lyssna pĂ„ Dire Straits. Ja ja, sen dess har man lirat lite allt möjligt och var stans men nu för tiden sĂ„ blir det vĂ€l mest hemma pĂ„ kammaren sĂ„ att sĂ€ga. För 2 Ă„r sedan fick jag nöjet att studera ljudteknik och musik produktion. Nog bland det bĂ€sta jag har gjort...fast dyrt. đ Hemmastudion bestĂ„r av en AMD x2 4800, Cubase SX 2, lite olika pluggar och softsynthar typ Waves och Spectrasonics, WamiRack 24, gitarrer typ Washburn, Rode NT1, Hooter B1. Det var vĂ€l allt... Passar ocksĂ„ pĂ„ att tacka Studio för ett rackarns bra forum och tidning. Tidningen Ă€r i och för sig svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ i England, sĂ„ jag fĂ„r nöja mig med de tidningar som finns hĂ€r sĂ„ lĂ€nge. C ya Edit: NĂ„t stavfel hĂ€r och dĂ€r Redigerat 21 februari 2006 av oakleaf
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 VĂ€lkommen hit! đ Vad Ă€r det du rekryterar? Trevligt, man kĂ€nner sig riktigt vĂ€lkommen hĂ€r. Tack ska ni ha. Gote: Tjena tjena! Man skulle kunna sĂ€ga att jag rekryterar folk inom finans sektorn, typ kreditchefer och affĂ€rsutvecklare och dylikt. Det Ă€r helt ok, men vadĂ„ jĂ€mfört med musiken sĂ„ kĂ€nns det vĂ€ldigt torrt. đ Men man fĂ„r hanka sig fram.
Gote Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 VĂ€lkommen hit! đ Vad Ă€r det du rekryterar? Trevligt, man kĂ€nner sig riktigt vĂ€lkommen hĂ€r. Tack ska ni ha. Gote: Tjena tjena! Man skulle kunna sĂ€ga att jag rekryterar folk inom finans sektorn, typ kreditchefer och affĂ€rsutvecklare och dylikt. Det Ă€r helt ok, men vadĂ„ jĂ€mfört med musiken sĂ„ kĂ€nns det vĂ€ldigt torrt. đ Men man fĂ„r hanka sig fram. Jo, man fĂ„r göra det bĂ€sta av vad man har. Men ibland kĂ€nns det som man behöver fiska efter bĂ€ttre... đ Finans Ă€r dock helt fel för mig. Pengar tycker inte om mig. đ
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Jo, man fĂ„r göra det bĂ€sta av vad man har. Men ibland kĂ€nns det som man behöver fiska efter bĂ€ttre... đ Finans Ă€r dock helt fel för mig. Pengar tycker inte om mig. đ đ Jo de dĂ€r fiskandet verkar aldrig ta slut. Fast att fiska inom musiken har jag i stort sett nĂ€stan slutat med. Man fĂ„r acceptera att man troligtvis inte blir nĂ„gon demon producent. Man fĂ„r nöja sig med nĂ„gra ljuvliga timmar i veckan. Pengar verkar inte tycka om mig heller...dom vill bara lĂ€mna mig hela tiden. đ Men det Ă€r vĂ€l tur att jag (förhoppningsvis) rekryterar folk som kanske vet hur man behĂ„ller dom. đ Vad sysslar du med dĂ„, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank vĂ€rlden?
Gote Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Vad sysslar du med dĂ„, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank vĂ€rlden? Jag skriver manualer. Ălskar att det Ă€r sĂ„n bredd (och lĂ€ngd) pĂ„ folket hĂ€r! đ
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Vad sysslar du med dĂ„, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank vĂ€rlden? Jag skriver manualer. Ălskar att det Ă€r sĂ„n bredd (och lĂ€ngd) pĂ„ folket hĂ€r! đ Det lĂ„ter lite annorlunda. Manualer till allt möjligt eller? DĂ„ antar jag att du antingen Ă€r vĂ€ldigt tekniskt lagd eller alternativt översĂ€ttare/skribent?
Gote Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Vad sysslar du med dĂ„, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank vĂ€rlden? Jag skriver manualer. Ălskar att det Ă€r sĂ„n bredd (och lĂ€ngd) pĂ„ folket hĂ€r! đ Det lĂ„ter lite annorlunda. Manualer till allt möjligt eller? DĂ„ antar jag att du antingen Ă€r vĂ€ldigt tekniskt lagd eller alternativt översĂ€ttare/skribent? Stooora industrimaskiner. Komplex teknologi. Kul att lĂ€ra sig och en utmaning att förklara det enkelt och entydigt. Jag Ă€r tekniskt lagd men med en passion för sprĂ„k och pedagogik sĂ„ det kĂ€ndes rĂ€tt rĂ€tt att göra det hĂ€r. Men jag börjar bli rastlös nu. Tittar mig mer och mer omkring. DĂ€rav fiskandet innan... đ
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Vad sysslar du med dĂ„, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank vĂ€rlden? Jag skriver manualer. Ălskar att det Ă€r sĂ„n bredd (och lĂ€ngd) pĂ„ folket hĂ€r! đ Det lĂ„ter lite annorlunda. Manualer till allt möjligt eller? DĂ„ antar jag att du antingen Ă€r vĂ€ldigt tekniskt lagd eller alternativt översĂ€ttare/skribent? Stooora industrimaskiner. Komplex teknologi. Kul att lĂ€ra sig och en utmaning att förklara det enkelt och entydigt. Jag Ă€r tekniskt lagd men med en passion för sprĂ„k och pedagogik sĂ„ det kĂ€ndes rĂ€tt rĂ€tt att göra det hĂ€r. Men jag börjar bli rastlös nu. Tittar mig mer och mer omkring. DĂ€rav fiskandet innan... đ Ah..det var dĂ€rför du undrade vad jag rekryterade. Sorry mate, har dessvĂ€rre inte sĂ„ stor inblick i manual vĂ€rlden. Fast med den erfarenheten du har blir det nog inga problem att hitta nĂ„ spĂ€nnande nytt. Kanske kan höra med typ Korg eller Steinberg eller nĂ„n? đ
Gote Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Vad sysslar du med dĂ„, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank vĂ€rlden? Jag skriver manualer. Ălskar att det Ă€r sĂ„n bredd (och lĂ€ngd) pĂ„ folket hĂ€r! đ Det lĂ„ter lite annorlunda. Manualer till allt möjligt eller? DĂ„ antar jag att du antingen Ă€r vĂ€ldigt tekniskt lagd eller alternativt översĂ€ttare/skribent? Stooora industrimaskiner. Komplex teknologi. Kul att lĂ€ra sig och en utmaning att förklara det enkelt och entydigt. Jag Ă€r tekniskt lagd men med en passion för sprĂ„k och pedagogik sĂ„ det kĂ€ndes rĂ€tt rĂ€tt att göra det hĂ€r. Men jag börjar bli rastlös nu. Tittar mig mer och mer omkring. DĂ€rav fiskandet innan... đ Ah..det var dĂ€rför du undrade vad jag rekryterade. Sorry mate, har dessvĂ€rre inte sĂ„ stor inblick i manual vĂ€rlden. Fast med den erfarenheten du har blir det nog inga problem att hitta nĂ„ spĂ€nnande nytt. Kanske kan höra med typ Korg eller Steinberg eller nĂ„n? đ Jo, det Ă€r ett spĂ„r jag funderat pĂ„ sjĂ€lv ocksĂ„. Men det handlar ju en del om hur mobil man Ă€r, och just nu kĂ€nner jag inte för att flytta för lĂ„ngt. För mig gĂ„r det naturligtvis bra att jobba pĂ„ distans ocksĂ„, men det brukar vara svĂ„rare att sĂ€lja in till kunden.
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Jo, det Àr ett spÄr jag funderat pÄ sjÀlv ocksÄ. Men det handlar ju en del om hur mobil man Àr, och just nu kÀnner jag inte för att flytta för lÄngt. För mig gÄr det naturligtvis bra att jobba pÄ distans ocksÄ, men det brukar vara svÄrare att sÀlja in till kunden. Allting gÄr om man vill Àr min teori, men det Àr klart det blir svÄrare att Äka distans spÄret sÄ att sÀga. Försök ta reda pÄ vem som tar hand om dessa bitar, typ product manager eller dylikt hos företagen som du Àr intressrad av, och sen försöker du sÀlja in dig lite snyggt hos den personen. Skicka pÄ mÄfÄ Àr inte sÄ bra, men om man lÀgger lite energi pÄ att hitta rÀtt person sÄ kan man komma lÀngre Àn man tror. Jag vet inte, men ett tips bara.
Gote Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Allting gĂ„r om man vill Ă€r min teori, men det Ă€r klart det blir svĂ„rare att Ă„ka distans spĂ„ret sĂ„ att sĂ€ga. Försök ta reda pĂ„ vem som tar hand om dessa bitar, typ product manager eller dylikt hos företagen som du Ă€r intressrad av, och sen försöker du sĂ€lja in dig lite snyggt hos den personen. Skicka pĂ„ mĂ„fĂ„ Ă€r inte sĂ„ bra, men om man lĂ€gger lite energi pĂ„ att hitta rĂ€tt person sĂ„ kan man komma lĂ€ngre Ă€n man tror. Jag vet inte, men ett tips bara. *antecknar* Bra tips! Fler? đ
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 *antecknar* Bra tips! Fler? đ± đ Ja du fler tips...det Ă€r ju sĂ„ olika i olika marknader. Men om du ska sĂ€lja in dig hos nĂ„gon, sĂ€lj in dig utan att sĂ€lja in dig sĂ„ att sĂ€ga. Försök fĂ„ igĂ„ng en diskussion och prata mindre och lyssna mer. Försök att surra om dem och vad dom gör och fĂ„ dom att berĂ€tta, sen flikar du in lite snyggt varför du vill söka jobb och vĂ€ver in det som ni nyss diskuterat. Ett riktigt proffsigt CV Ă€r oerhört viktigt. Det tar ungefĂ€r 10 sekunder att bedöma ett CV. Lite grann som en lĂ„t demo skulle man kunna sĂ€ga. đ SĂ„ lĂ€gg ett par timmar pĂ„ detta, och visa gĂ€rna för bekanta om det Ă€r nĂ„got som kan bli bĂ€ttre. A och O för ett bra CV Ă€r tydligt, to the point och kort fast inte för detaljlöst. Skippa att skriva mer Ă€n 2 rader om fritiden och skriv gĂ€rna i punkt form. Fast det hĂ€r vet du sĂ€kert redan.
Gote Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 *antecknar* Bra tips! Fler? đ đ Ja du fler tips...det Ă€r ju sĂ„ olika i olika marknader. Men om du ska sĂ€lja in dig hos nĂ„gon, sĂ€lj in dig utan att sĂ€lja in dig sĂ„ att sĂ€ga. Försök fĂ„ igĂ„ng en diskussion och prata mindre och lyssna mer. Försök att surra om dem och vad dom gör och fĂ„ dom att berĂ€tta, sen flikar du in lite snyggt varför du vill söka jobb och vĂ€ver in det som ni nyss diskuterat. Ett riktigt proffsigt CV Ă€r oerhört viktigt. Det tar ungefĂ€r 10 sekunder att bedöma ett CV. Lite grann som en lĂ„t demo skulle man kunna sĂ€ga. đ SĂ„ lĂ€gg ett par timmar pĂ„ detta, och visa gĂ€rna för bekanta om det Ă€r nĂ„got som kan bli bĂ€ttre. A och O för ett bra CV Ă€r tydligt, to the point och kort fast inte för detaljlöst. Skippa att skriva mer Ă€n 2 rader om fritiden och skriv gĂ€rna i punkt form. Fast det hĂ€r vet du sĂ€kert redan. Jag vet allt redan! đ„° Men det skadar inte att bli pĂ„mind... đ±
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Jag vet allt redan! đ Men det skadar inte att bli pĂ„mind... đ± Ja men dĂ„ sĂ„. DĂ„ önskar jag lycka till.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.