Jump to content
Annons

Two sides


Recommended Posts

HejHej! , här igen med en ny låt till min hemsida.. tipsa på mycket 😄 !

Tänk på att jag är 14 år, så satsa inte för hårt :rolleyes:

LÅTNAMN: two sides

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: metal?

LÅTLÄNGD: 4.00 min

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.755 MB

STATUS: Skiss

two_sides_.rdy.wav.mp3

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror nog att dom flesta vet om att du är 14 bast. 😄

Låten tycker jag låter väldigt burkig. Elgitarren speciellt. Så, produktionen får du ta och jobba på. Själva låtide'n kan bli nåt, absolut. 😉

Jobba, jobba. :rolleyes:

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag skriver något då=)... Skippa reverbet på basen, reverb på bas är oftast ingen höjdare särskilt inte i "metal". Jag tycker gitarrerna är för starka mot allt annat, trummorna hörs ju knappt (pianot är extremt svagt), sen låter det som gitarrerna distar på inspelningen. Skulle vara kul att höra lite sång=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag skriver något då=)... Skippa reverbet på basen, reverb på bas är oftast ingen höjdare särskilt inte i "metal". Jag tycker gitarrerna är för starka mot allt annat, trummorna hörs ju knappt (pianot är extremt svagt), sen låter det som gitarrerna distar på inspelningen. Skulle vara kul att höra lite sång=)

okej... åå 😉 jag berkar inte få till det med ballans mellan trummor och gitarrer..

ska tänka på det du sade 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, igen.. Umm jag ser inget progressivt alls med dethär faktiskt :/ men det är inte ditt fel, folk misstolkar "progressiv metal" så ini bomben idag. Alltså, ett jävligt hett tips vore om du började jobba med olika takt arter, så folk tänker "ojävlar, den snubben kan sin skit" liksom, för annars blir det för vanligt, förutom att du är duktig på gitarr.

Men om du vill fortsätta såhär (du är ju bara 14 år än så länge) så kommer det hända grejjer senare vill jag lova, om du har talang och utnyttjar den så blir det ju bättre och bättre 😆 Menee, enligt MIG är det för mediokert, släng på lite roliga taktarter så blir det 50% mer intressant att lyssna på det! Annars bra och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara ett tips i denna utsökta produktion av en så ung musikant.

I dina breaks, vilka är fler till antalet.. så kan du låta en chinacymbal eller en splash fortsätta gå för att hålla beatet igång.

Lyssna på Meshuggah så förstår du nog vad jag menar.

Det är helt ok att ha en massa break i en låt bara man fortfarande kan känna en puls som går. Det underlättar förståelsen för riffen och gör att lyssnaren vågar ta del av alla de spännande saker som händer i din mix.

Var inte rädd för att ta ut svängarna och kalla din musik för vad du vill. Det är upp till dig och hur du uppfattar den.

Bra jobbat grabben!

/Crunchman'

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, igen.. Umm jag ser inget progressivt alls med dethär faktiskt :/ men det är inte ditt fel, folk misstolkar "progressiv metal" så ini bomben idag. Alltså, ett jävligt hett tips vore om du började jobba med olika takt arter, så folk tänker "ojävlar, den snubben kan sin skit" liksom, för annars blir det för vanligt, förutom att du är duktig på gitarr.

Men om du vill fortsätta såhär (du är ju bara 14 år än så länge) så kommer det hända grejjer senare vill jag lova, om du har talang och utnyttjar den så blir det ju bättre och bättre 😱 Menee, enligt MIG är det för mediokert, släng på lite roliga taktarter så blir det 50% mer intressant att lyssna på det! Annars bra och så.

tack så hemst mycket.. 😆 joo, hade tänkt det, .. typ 3 takt t.ex , vad tros om det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara ett tips i denna utsökta produktion av en så ung musikant.

I dina breaks, vilka är fler till antalet.. så kan du låta en chinacymbal eller en splash fortsätta gå för att hålla beatet igång.

Lyssna på Meshuggah så förstår du nog vad jag menar.

Det är helt ok att ha en massa break i en låt bara man fortfarande kan känna en puls som går. Det underlättar förståelsen för riffen och gör att lyssnaren vågar ta del av alla de spännande saker som händer i din mix.

Var inte rädd för att ta ut svängarna och kalla din musik för vad du vill. Det är upp till dig och hur du uppfattar den.

Bra jobbat grabben!

/Crunchman'

tackar.. okej. tro jag hajar vad du menar, tack för alla comments :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill att låten ska ha replokalssound så har du lyckats.

Personligen skulle jag ta bort allt reverb och få låten så torr och nära som möjligt.

det är ju så UUUUSLA reverb i cubase.. det är nog därför tror jag.. får väl försöka hitta nåt på annat håll 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

3 takt.. Hmm, tänkte mer på e.x 5takt, 7takt och 9takt vilket inte är allt för uttjatat, vilket dessutom kan vara svårt att spela för vissa så det blir lite roligare.. Som killen sa, lyssna på meshuggah så får du lyssna på taktarter!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 takt.. Hmm, tänkte mer på e.x 5takt, 7takt och 9takt vilket inte är allt för uttjatat, vilket dessutom kan vara svårt att spela för vissa så det blir lite roligare.. Som killen sa, lyssna på meshuggah så får du lyssna på taktarter!

okej.. tack 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

3 takt.. Hmm, tänkte mer på e.x 5takt, 7takt och 9takt vilket inte är allt för uttjatat, vilket dessutom kan vara svårt att spela för vissa så det blir lite roligare.. Som killen sa, lyssna på meshuggah så får du lyssna på taktarter!

okej.. tack 😉

en låt på forumet? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...