Jump to content
Annons

E-mortal - The End of New Beginnings


Drik

Recommended Posts

LÅTNAMN: The End of New Beginnings

ARTIST/GRUPP: E-mortal

GENRE: Episk trance

LÅTLÄNGD: 7:46

KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

PRODUCENT: Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: 192 kbit mp3

STORLEK: ca. 10 mb

STATUS: Färdig

Suttit den här veckan med denna låt, blev sugen på musik efter nyår hehe 😛

Tror denna funkar som sista låt på ett album?

Här är länken: http://www.emortal.se/music/emortal-the_en..._beginnings.mp3

Säg gärna vad ni tycker om den 🙂

EDIT: Nu är den uppdaterad, nytt intro, nya delar, nytt avslut. Hoppas de blir bättre flyt i den nu 🙂

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här var spännade att lyssna på, skriver nu medan jag lysnar och jag kan säga att det är ruskigt skönt. Passar perfekt som en avslutningslåt. Jag brukar har lite svårt för sån här musik. Tycker det mest maler på, men det här är ändå riktigt bra. Gillar skaprt när stråkarna kommer in 04:12, riktigt stämningsfullt.

Skönt slut också.

Mixen tycker jag låter brabra, absolut inget att säga om den. Det låter proffsigt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag finns det på tok för mycket(!) trance, Men sånhär trance ger mig lite 2000 vibbar, då när trancen var bra, med feta pads osv, roliga arpeggion. Mixen kan jag inte bedöma, ehuru jag inte sitter på monitorer just nu, men det var ju bra för att vara trance! Inte på tok fööör mediokert eftersom du har massa ljud! Tufft orkester tema :] Gillar stråkarna (ill second that exil) och gitarren som är lite subtil. Iofs är jag inge vidare på trance och så, eftersom jag inte lyssnar på det till vardags liksom. Men bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snuskigt bra som vanligt!

Det finns inget i mixen som jag reagerar på direkt. Låter bra helt enkelt.

Det enda jag saknar är lite mer melodi.

Men jag är crap på trancevarianter så det kanske inte passar in i mallen Episk.

Vad vet jag. 😛

EDIT: Men funkar utmärkt som sista spår på en platta.

Redigerat av Overdub
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter skitbra! Ett mästerligt hantverk som alltid när det gäller dig Drik. Men låten är lite tråkig, det finns inget som klistrar sig kvar. En stor portion snygga harmonier, men inga melodier. Lite sång skulle dock kunna uppväga det faktumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar 😏

Jupp, en av mina inspirationer är infected mushroom 😏

Mornel, jag har faktiskt funderat över att dissa gitarr harmonics o lägga in en melodislinga istället i "E-mortal - Emotion" anda, kan bli bättre då 😆

Tack Valdez, glad att du tycker om den 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Exil:

Passar perfekt som en avslutningslåt.

Håller helt o hållet med... tokbra avslutningslåt... 😉

Inte så "hittig" som "Feel" eller "Days like these" men bra är den. Snyggt driv. I början ligger det några svaga stämmor som låter lite disonanta förhållandevis till akorden.

Snygga ljudval. Bra jobbat som vanligt!

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Dehär var maffigt du!

Finns väl inte direkt nånting att ge kritik på. Du har nog fixat det mesta redan 😕

Fast det är ett ljud i introt som stör mig rätt mkt! kan inte beskriva vilket de är men de kommer i sekund 14-15. två slag som har delay på 😉

Bra låt som vnaligt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

ReFlux (oregistrerad)

Tja! ännu ett infected mushroom fan! 😛 nåväl! jag diggade verkligen din låt! den va skön! brukar inte lyssna på sånt annars, är Goa/psy som gäller för mig. men vad använder du för musik program? låter lite som Reason, men nu kanske jag e helt ute å cycklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! ännu ett infected mushroom fan! 😛 nåväl! jag diggade verkligen din låt! den va skön! brukar inte lyssna på sånt annars, är Goa/psy som gäller för mig. men vad använder du för musik program? låter lite som Reason, men nu kanske jag e helt ute å cycklar?

Kolla på hans hemsida 😛 (www.emortal.se)

Bra härligt sound gillar det som vanligt. Lite tomt tycker jag.. Kanske lite sång på? Man kanske skulle dra till med en lite skrikig men ändå soft solo gitarr? kan bli jäkla grymmt..

Ha det gött / Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar 🙂

Kul att ni gillade hemsidan 🙂

Reflux, nope inte reason, de e cubase som styr min Nordlead 3 o Virus C synth 🙂

Nu har jag fixat till alla småsaker som jag inte tyckt om, fixat om nytt intro, nytt avslut, mer driv i vissa partier. Ja ni får kika själv 😛

Bättre nu eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemsidan har jag gjort 🙂

😏

Det är tametusan den snyggaste jag nånsin sett. Jag tycker att du borde lära mig hur man gör flash 😄 Lyckades med lite filmer, men hemsida va knepigt!

puussss 😳

.Viktor

Det är väl lite mer än bara flash va? 🥰

Han jobbar ju med att göra hemsidor så det är ju inget konstigt att hans egna sida är grymm 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar 😉

Sura med mitt jobb är att jag nästan aldrig får jobba med mer spännande hemsidor där man får total kreativ frihet. De va skitkul att meka med E-mortal sidan så sett, man kan ju liksom göra vad som helst... 🙂

Får ta o uppdatera sidan snart, har ju inte skrivit något om BTR grejjen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Drik du har ju snart nått 110% av ren professionelihet 😮

du vet vad jag tycker, och snart vet väl alla andra det här också!!

Underbar!

Tackar kompis! 😎

Ska dänga på den här på midem demot tror jag 😎

Så de blir Birth of a Phase, Stuck in a Dream o denna som avslutare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...