Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Köpte en Behringer UB1204 pro för drygt ett Är sedan. Har haft den kopplad till mitt Audiophile 24/96 sÄ hÀr: ljudkort ut, till mixer stereokanal 7/8 in. Mixer Alt 3-4 ut, till ljudkort in. Ctrl-room till högtalare. Har fungerat utmÀrkt fram till hÀromdagen dÄ det hÀnde nÄgot, plötsligt blev vÀnster utsignal jÀttehög och distad. Har inte Àndrat pÄ nÄgonting i kopplingar eller instÀllningar.

Och garantin har just gĂ„tt ut... 🙂 .

Förmodligen nÄn krets i alt 3-4 bussen som har gÄtt sönder? TyvÀrr kostar det drygt 500 spÀnn att lÀmna in den för felsökning, nÀstan halva inköpspriset!

Nu har jag kopplat ljudkort ut, till tape in och sen min POD 2 direkt till ljudkortet. Det fungerar bra, jag kan i alla fall fÄ ljud i högtalare och hörlurar, men jag kan ju inte koppla in nÄn mikrofon.

Om nu felet sitter i alt 3-4 kretsen sÄ kan jag kanske prova att koppla Main out till ljudkortet, men dÄ mÄste jag skaffa XLR-rca adapter.

NÄn som kÀnner igen felet eller har nÄgot förslag?

Annons
Postat

Ha!

Köpte XLR - RCA sladdar idag pÄ FörstÀrkardoktorn och kopplade som jag hade funderingar om, alltsÄ Main out till ljudkort och ljudkort till tape in - och det funkade! Slapp köpa ny mixer sÄ nu kÀnns det som om jag har sparat nÄgra kronor...

đŸ˜†đŸ˜„đŸ˜±

Postat
  homer sa:
Ha!

Köpte XLR - RCA sladdar idag pÄ FörstÀrkardoktorn och kopplade som jag hade funderingar om, alltsÄ Main out till ljudkort och ljudkort till tape in - och det funkade! Slapp köpa ny mixer sÄ nu kÀnns det som om jag har sparat nÄgra kronor...

đŸ˜•đŸ˜„đŸ˜±

FĂ„r du inte lite feedback dĂ„? Jag menar.. main out gĂ„r ju in i ljudkortet sen skickar du tillbaka signalen till tape Ă„ tape gĂ„r ju i sin tur ut i main igen...? Eller har jag missat nĂ„t? 😕

Postat

Man kan vÀlja om man vill skicka tape input direkt till Ctrl room. DÄ gÄr signalen till monitorhögtalarna (eller hörlurar) och jag kan samtidigt skicka main out till ljudkortet. Det verkar fungera i alla fall. Det finns fler alternativ som jag inte har provat, tex anvÀnda aux sends.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.