beat mastern Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 (edited) hejsan, jag upptekte i julas när jag fick cubase SE3 att datorn är för klen och kan inte änns spela in 2 kanaler samtidit. allt den spelar in hackar och liknande så jag tänkte, "o shit nu sitter jag i skiten och kan inte komma låss utan atta få en fet nota". ja ni fattar jag måste skaffa ny dator och det e inte gratis prisis så jag vill veta vad det fins för några maskiner till rimliga priser för en tonåring. asså typ under 8000kr.mina krav på maskinen är att prossesorn ska ligga på 3,2GHz den ska ha 1,5 GB ram minne, hårddiskarna ska tillsammans ligga på runt 100GB, den ska ha windos XP. hoppas någon hittar nån ball mskin, smiska lungt Edited January 5, 2006 by beat mastern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 roligt faktiskt att skriva så här långa meningar lixom utan att sätta punkt eller nånting å hittar du en dator med den specen för under 8000 så meddela mig å förresten vad har du för burk idag, det verkar konstigt att du bara kan spela in max två kanaler även om du har en slö processor och lite minne så det kanske är nåt annat som är problemet smisk, smisk 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Hej! Att inte kunna spela in 2 kanaler samtidigt har ingenting med processorn att göra utan problemet ligger antagligen hos ljudkortet, vad har du för ljudkort? Datorn du beskriver är svår att finna under 8000, denna för 7 812:- Athlon64-3500/2GB/160 Gb 8Mb/FX6600 512MB/DVD±RW, finns hos http://www.dataprince.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
beat mastern Posted January 5, 2006 Author Share Posted January 5, 2006 (edited) hitta dena burk för 6 900 när jag letade http://www.dataprince.se/?article=2K-3200SD. är det en ok maskin eller är den kass att använda till musikprudukton(eller hur det nu stavas). herrå så länge och smiska lungt 😱 Edited January 6, 2006 by beat mastern Link to comment Share on other sites More sharing options...
beat mastern Posted January 5, 2006 Author Share Posted January 5, 2006 jag har ett creative audigy 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts