Jump to content
Annons

Varför byts samlpingsfrekvensen?


Light Head

Recommended Posts

Ibland när jag håller på med ett projekt och öppnar upp ett annat, gammalt,, så ändras samplingshastigheten till 22khz,, varför??

Eller om jag lyssnar på en låt i winamp och startar Cubase, så dyker det upp ett meddelande att Samplingshastigheten har ändrats,,, och helt plötsligt så spelas musiken i winamp upp med halva hastigheten...

Bugg? Känt problem? Inget att bekymra sig över?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt Juli@ verkar bara kunna hantera en samplingsfrekvens åt gången (tror inte jag hade det problemet med SBlive), vilket resulterar i samma symptom som du beskriver. Det kan vara lite drygt, om man av ngn anledning vill köra winamp och cubase samtidigt. Någon lösning på "problemet" har jag dock inte funnit, men är det så farligt egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lirar möjligen ditt ljudkort upp Windows systemljud när du minimerar och byter fönster osv? 😄

Systemljuden är 22 kHz och kan få vissa ljudkorts klockor att ställa om samplingsfrekvensen.

Besök "Ljud och ljudenheter" i Kontrollpanelen, välj fliken Ljud och se till att du har "Inga ljud" som ljudschema. Sen ska det säkert ordna sig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...