Guest Buppen Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Tjena! tänkte någon vänlig själ kanske ville hjälpa mig innan jag går och köper mig fel/onödig hårdvara... har läst en massa tidigare trådar men vill vara 100% säker på att de funkar. jag använder midi-keyboard, laptop och reason för att spela in och spela upp piano-ljud, orglar och syntar och kan inte "leva med" den latency som det interna ljudkortet levererar. jag vill kunna använda min konfiguration även för att spela "live" har en Dell med PentiumM processor på 1.6 ghz(2mb L2 cache) och 512mb ddr2-ram. USB2 men ingen firewire om jag köper mig ett "m-audio transit" eller "m-audio audiophile" skulle detta lösa mina latency problem? jag är nöjd om jag kommer ner mot 10ms i latency och jag har heller inga höga krav på ljudkvalité. tacksam för alla svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Alla moderna ljudkort med USB-anslutning borde uppfylla dina krav. Firewire påstås ju dock vara stabilare/snabbare när det gäller streaming av audio, så med tanke på att du vill köra live så kanske det vore värt att investera i ett fw-interface till laptopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 USB-ljudkort kan utan problem greja det du vill kunna göra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Buppen Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 bra 😠 tack ska ni ha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts