Jump to content
Annons

behöver gratis trumplugin


sixties

Recommended Posts

har försökt hitta en gratis plugin att spela upp midi trummor så det låter som vanliga trummor.

de flesta gratis pluggar jag testat låter fel. för elektriskt,synth,techno osv.

nån som testat något som är i närheten av ett vanligt trummset?

det är till gratisfestivalen, annars använder jag groove agent.

har hittat trumljud som heter tex. souldrumkit.drumkit

men jag vet inte vad jag kan använda för program för att öppna en fil som slutar med drumkit

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tack för tipsen.

linplug får jag inte använda för de var demoversioner av pluggar som kostar pengar, vi får bara använda gratis mjukvara i gratisfestivalen.

KVR audio har jag kollat lite på men det finns ju så många att välja på.

ska testa några till som verkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

såg på KVr audio sidan att den var gratis men på den länkade sidan man kommer till när man ska ladda ner den så finns bara Rm III och RM IV och båda var demoversioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

hittade RM F efter mycket letande här:

http://www.pc-magazin.de/downloads/cm/dtt/...=72&fileid=1672

ang. samplingar så kan det väl funka om jag kan köra dem i ett program som är gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

hittade lösningen :

Blizz wrote:

can't seem to load the sfz presets, they're in .sfz format and it only looks for .fxp files??

You need to use the file browser in sfz - click the (blank) field to the right of the ">" by "File

om det är fler som har samma problem 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ett annat problem:

när jag ska köra igång så står det att det finns för lite minne för att köra trummorna i 24-bitar så det blir 16-bitar i stället.

är det ramminnet som inte räcker till? jag har 1024mb ram.

Link to comment
Dela på andra sajter

ett annat problem:

när jag ska köra igång så står det att det finns för lite minne för att köra trummorna i 24-bitar så det blir 16-bitar i stället.

är det ramminnet som inte räcker till? jag har 1024mb ram.

Jag har krattat ihop en egen lite "bantad" .sfz-fil, som laddar ungefär halva kitet i SFZ-samplern.

Om nån är intresserad av detta så skicka mig ett PM, jag delar gärna med mig av filen.

Dock tycker ja att ditt felmeddelande är lite lurigt, sixties. NS-kittet, det som är gratis, ÄR ju faktiskt 16-bitars????

Jag har själv lika mycket RAM som du, och jag har inga problem att köra hela trumsetet; dock har jag bantat det för att få plats med lite annat elände i ramminnet oxå😲

tjing

Bengan

edit: Linus, tack för tipset. Jag ska kolla in dom oxå😉

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

det heter ns_kit7freesf2 som jag använt på 198mb.

ett annat tips om man är lat och inte orkar/hinner göra egna trumtakter är att ladda hem en midi fil av en eller fler bra låtar, importera till tex. cubase ta bort alla spår utom trummor och flytta om och klipp isär så det passar din egen låt.

finns tex. här:

http://www.musicrobot.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

ett annat problem:

när jag ska köra igång så står det att det finns för lite minne för att köra trummorna i 24-bitar så det blir 16-bitar i stället.

är det ramminnet som inte räcker till? jag har 1024mb ram.

Jag har krattat ihop en egen lite "bantad" .sfz-fil, som laddar ungefär halva kitet i SFZ-samplern.

Om nån är intresserad av detta så skicka mig ett PM, jag delar gärna med mig av filen.

Dock tycker ja att ditt felmeddelande är lite lurigt, sixties. NS-kittet, det som är gratis, ÄR ju faktiskt 16-bitars????

Jag har själv lika mycket RAM som du, och jag har inga problem att köra hela trumsetet; dock har jag bantat det för att få plats med lite annat elände i ramminnet oxå😲

tjing

Bengan

edit: Linus, tack för tipset. Jag ska kolla in dom oxå😲

Enligt rgc:audios sajt så stöder SFZ direct-from-disk, så RAM borde inte vara något problem. Jag har inte testat själv, dock. Inte ännu, i alla fall. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vill passa på att utfärda en varning för ns_kit light kittet. De tycks inte som om samplingarna i detta kitt är gjorda så att de slutar på 0dB vilket medför tråkiga klickljud. 😱 Jag skulle köra med detta på en demo som jag började producera härom dagen så jag fick använda mitt egensamplade .Sf2 Pearl Export trumset istället.

Gratisvarianter på nätet är inte alltid godast 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt rgc:audios sajt så stöder SFZ direct-from-disk, så RAM borde inte vara något problem. Jag har inte testat själv, dock. Inte ännu, i alla fall. 🥰

Jo, jag vet. Men jag tror bara det gäller om man kör ren SoundFont, alltså inte om man laddar wav-samples med ett SFZ-script.

Å andra sidan kan jag oxå fått det hela om bakfoten, och mitt eventuella strul egentligen bero på Sonars ovilja att jobba smärtfritt med VST.

tjong

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...