Jump to content
Annons

monstret

Recommended Posts

Sitter på digi001:an men det verkar som det är kört med uppgraderingar från 6.4 (är det väl?). Har inte råd att skaffa 002 och vill inte byta ner mig till mbox i hårdvara. Verkar som om digi001:an ska dö en plågsam död. What to do? Är det nån som vet om det nånsin kommer en uppgradering? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det är "kört".

Men inte behöver den en död??? Den fungerar väl? Då är det bara att jobba på! 😳

Eller . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Glöm 6.7. Skriver de att det inte supportas så gör det inte det.

001 är död som produkt. Det som tog död på den var att kortet inte går att använda i nyare Mac-ar efter att de gjorde om bussen. Sen är det ju gammalt och bygger på äldre kretsar som kanske inte riktigt är lika bra som de nyaste (?).

Att produkten är död behöver inte betyda att du behöver byta ut kortet. Det kan funka i många år till. Och med ASIO-drivrutiner kan du köra det med i stort sett alla andra program.

Mitt tips är att du uppgraderar till ett annat program. Det finns så många att välja på, och frågar du mig så är många av dem bättre än ProTools LE. Många av dem kan använda vilket ljudkort som helst som du råkar ha i datorn. Tycke o smak dock.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att du uppgraderar till ett annat program. Det finns så många att välja på, och frågar du mig så är många av dem bättre än ProTools LE. Många av dem kan använda vilket ljudkort som helst som du råkar ha i datorn. Tycke o smak dock.

Ja att vänja sig om till ett nytt program känns inte aktuellt tyvärr. Har suttit i Protools i 4 år nu och har testat Cubase men de funkar bara inte 🙁

Älskar mitt protools och kan alla funktioner i ryggraden. 😎

Bara o börja samla till digi002 då! 003 kommer väl lagomt till dess 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
sideway (oregistrerad)

Jag sitter själv i kvalet om hur jag ska göra med min Digi001...men tror jag har funnet en lösning. Jag kommer att köpa ett M-Audio Delta Audiophile 2496 med M-powered protools, på så sätt kan jag använda digi001:an att spela in om jag vill ha många ingångar, spara det och sedan öppna det i m-powered protools 7:an. på så sätt får jag även en upp gradering av asio drivrutinerna som stöder 64bit processor. / Sideway

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Glöm 6.7. Skriver de att det inte supportas så gör det inte det.

001 är död som produkt. Det som tog död på den var att kortet inte går att använda i nyare Mac-ar efter att de gjorde om bussen. Sen är det ju gammalt och bygger på äldre kretsar som kanske inte riktigt är lika bra som de nyaste (?).

Att produkten är död behöver inte betyda att du behöver byta ut kortet. Det kan funka i många år till. Och med ASIO-drivrutiner kan du köra det med i stort sett alla andra program.

Mitt tips är att du uppgraderar till ett annat program. Det finns så många att välja på, och frågar du mig så är många av dem bättre än ProTools LE. Många av dem kan använda vilket ljudkort som helst som du råkar ha i datorn. Tycke o smak dock.

Gunnar

Nja, man kan ju faktiskt HITTA en version av 6.7 och prova. Det har ju ingen dött av. EQIII tex skulle ju inte funka med 6.4 vilket det gjort för många osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, man kan ju faktiskt HITTA en version av 6.7 och prova. Det har ju ingen dött av. EQIII tex skulle ju inte funka med 6.4 vilket det gjort för många osv...

Med den här tråden, och den här tråden i bakhuvudet, skulle jag akta mig för den uppmaningen.

Verkar vara jobbigt att få igång PT igen efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...