BaldByChoice Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 (redigerat) Here we go again! Jag har precis laddat ner demon pĂ„ Tracktion 2 och tycker det verkar otroligt lĂ€ttanvĂ€nt. PĂ„minner ju en del om Ableton Live utseendemĂ€ssigt. Priset skadar ju inte heller! đ Det jag undrar Ă€r hur avancerat det Ă€r nĂ€r det gĂ€ller audio- och MIDI-editering? NĂ„gon hĂ€r som kör med Tracktion 2? Jag har ju Ă€ven funderat pĂ„ Ableton Live 5 men tycker det verkar invecklat med ett loop-baserat program dĂ„ jag aldrig tidigare anvĂ€nt ett sĂ„nt. Tracktion 2 verkar mycket vettigt, gammal Cubase-rĂ€v som jag Ă€r. Kom med Ă„sikter (och gĂ€rna svar pĂ„ mina tidigare frĂ„gor!). đ Redigerat 17 december 2005 av BaldByChoice
SyntaxError Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Here we go again! Jag har precis laddat ner demon pĂ„ Tracktion 2 och tycker det verkar otroligt lĂ€ttanvĂ€nt. PĂ„minner ju en del om Ableton Live utseendemĂ€ssigt.Priset skadar ju inte heller! đ Det jag undrar Ă€r hur avancerat det Ă€r nĂ€r det gĂ€ller audio- och MIDI-editering? NĂ„gon hĂ€r som kör med Tracktion 2? Jag har ju Ă€ven funderat pĂ„ Ableton Live 5 men tycker det verkar invecklat med ett loop-baserat program dĂ„ jag aldrig tidigare anvĂ€nt ett sĂ„nt. Tracktion 2 verkar mycket vettigt, gammal Cubase-rĂ€v som jag Ă€r. Kom med Ă„sikter (och gĂ€rna svar pĂ„ mina tidigare frĂ„gor!). đ Som ivrig föresprĂ„kare av Live sĂ„ vill jag bara gör dig uppmĂ€rksam pĂ„ att man inte alls behöver arbeta loopbaserat i Live om man inte vill, jag gör inte det.
BaldByChoice Postat 17 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 17 december 2005 (redigerat) Here we go again! Jag har precis laddat ner demon pĂ„ Tracktion 2 och tycker det verkar otroligt lĂ€ttanvĂ€nt. PĂ„minner ju en del om Ableton Live utseendemĂ€ssigt.Priset skadar ju inte heller! đ Det jag undrar Ă€r hur avancerat det Ă€r nĂ€r det gĂ€ller audio- och MIDI-editering? NĂ„gon hĂ€r som kör med Tracktion 2? Jag har ju Ă€ven funderat pĂ„ Ableton Live 5 men tycker det verkar invecklat med ett loop-baserat program dĂ„ jag aldrig tidigare anvĂ€nt ett sĂ„nt. Tracktion 2 verkar mycket vettigt, gammal Cubase-rĂ€v som jag Ă€r. Kom med Ă„sikter (och gĂ€rna svar pĂ„ mina tidigare frĂ„gor!). đ Som ivrig föresprĂ„kare av Live sĂ„ vill jag bara gör dig uppmĂ€rksam pĂ„ att man inte alls behöver arbeta loopbaserat i Live om man inte vill, jag gör inte det. Det lĂ„ter ju lysande. För Ableton Live 5 Ă€r trots allt det program jag kĂ€nner mest för. đ Men av nĂ„gon mĂ€rklig anledning sĂ„ kan jag inte köra demoversionen, och kan dĂ„ heller inte testa det. Jag fĂ„r upp ett felmeddelande nĂ€r jag startar Live och programmet avslutas. đ Redigerat 17 december 2005 av BaldByChoice
hybner (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) HallĂ„, Har testat tracktion 2 Ă„ gillar det starkt men det faller pĂ„ en sak Ă„ det Ă€r midiediteringen, jag blir inte klok pĂ„ den. Hade trakction's midieditering varit lika smidig som i reason sĂ„ hade jag bara kört tracktion, hade reason haft audio in sĂ„ hade jag varit i himmlen mvh hĂŒbner Redigerat 21 december 2005 av hybner
BaldByChoice Postat 21 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 december 2005 HallĂ„, Har testat tracktion 2 Ă„ gillar det starkt men det faller pĂ„ en sak Ă„ det Ă€r midiediteringen, jag blir inte klok pĂ„ den. Hade trakction's midieditering varit lika smidig som i reason sĂ„ hade jag bara kört tracktion, hade reason haft audio in sĂ„ hade jag varit i himmlen mvh hĂŒbner Vad Ă€r det som Ă€r krĂ„ngligt med MIDI-editeringen i Tracktion 2?
Henke Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Vad Ă€r det som Ă€r krĂ„ngligt med MIDI-editeringen i Tracktion 2? Ingen aning. đł Jag har iallafall inga som helst problem med den...
BaldByChoice Postat 21 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 december 2005 (redigerat) Bra! đ Jag blev orolig nĂ€r jag lĂ€ste detta med tanke pĂ„ att jag bestĂ€llde Tracktion 2 igĂ„r. Tack för upplysningen Henke. EDIT: DĂ„ har jag inte gjort bort mig hoppas jag? Jag gillade upplĂ€gget i Tracktion 2, skarpt! đ Redigerat 21 december 2005 av BaldByChoice
hybner (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 HallĂ„, Har testat tracktion 2 Ă„ gillar det starkt men det faller pĂ„ en sak Ă„ det Ă€r midiediteringen, jag blir inte klok pĂ„ den. Hade trakction's midieditering varit lika smidig som i reason sĂ„ hade jag bara kört tracktion, hade reason haft audio in sĂ„ hade jag varit i himmlen mvh hĂŒbner Vad Ă€r det som Ă€r krĂ„ngligt med MIDI-editeringen i Tracktion 2? Jag gillar den inte, har lite svĂ„rt att uttrycka vad jag inte gillar med den men den Ă€r inte sĂ€rskillt smidig om man gĂ€mför med reason och cubase I övrigt sĂ„ tycker jag att det Ă€r ett grymt program bra program.
Henke Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Bra! đJag blev orolig nĂ€r jag lĂ€ste detta med tanke pĂ„ att jag bestĂ€llde Tracktion 2 igĂ„r. Tack för upplysningen Henke. EDIT: DĂ„ har jag inte gjort bort mig hoppas jag? Jag gillade upplĂ€gget i Tracktion 2, skarpt! đ Jag lovar, du kommer inte Ă„ngra dig!
Vallhagen Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag mÄste spinna vidare med frÄgan om midi hÀr. Jag kör ju normalt Sonar, men har den gamla gratisversionen av Tracktion1 i burken oxÄ. Dessutom har jag en bantad Reasonversion som jag anvÀnder lite ibland. Allt har vÀl sina nyanseraade fördelar; och vad jag sett sÄ Àr Sonar bÀst pÄ midieditering. Tracktion har dock fördelar som Sonar i all sin mastodontism förvÄnansvÀrt nog inte Àr i nÀrheten av. Om jag skulle nyinvestera i dag skulle det nog bli Tracktion2. Konkret frÄga: Kan man skapa en "drummap" i Tracktions midifönster? Eller har man alltid "klaviaturet" till vÀnster? (Hoppas ni förstÄr vad jag menar). *** Jag tror det blir bra som fan Baldis! tjing Bengan
BaldByChoice Postat 21 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 december 2005 Konkret frĂ„ga: Kan man skapa en "drummap" i Tracktions midifönster? Eller har man alltid "klaviaturet" till vĂ€nster? (Hoppas ni förstĂ„r vad jag menar). Bra frĂ„ga! Ja, hur ligger det till pĂ„ den fronten? Jag tror ocksĂ„ att Tracktion 2 kommer bli kanon, Bengan! đł
BaldByChoice Postat 22 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2005 (redigerat) Konkret frĂ„ga: Kan man skapa en "drummap" i Tracktions midifönster? Eller har man alltid "klaviaturet" till vĂ€nster? (Hoppas ni förstĂ„r vad jag menar). Bra frĂ„ga! Ja, hur ligger det till pĂ„ den fronten? Ingen som vet? đ Redigerat 22 december 2005 av BaldByChoice
hybner (oregistrerad) Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Har inget minne av det skulle finnas nÄgot sÄdant tyvÀrr, men jag kan ha fel, va lÀngesen jag pillade med det
BaldByChoice Postat 22 december 2005 TrÄdstartare Postat 22 december 2005 Henke kanske vet om man kan göra "drummaps" i Tracktion 2...?
Serendipity Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 TyvÀrr, inga drummaps i Tracktion. SjÀlv anvÀnder jag inte midiediteringen i Tracktion lÀngre dÄ jag tycker den suger skunk i förhÄllande till de andra programmen jag anvÀnder, som energyXT och Podium (fixar drummaps). Audiohanteringen Àr Tracktions starka kort. Helt suverÀn dÀr tycker jag.
Vallhagen Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Tack för klargörandet Serendipidy! En följdfrÄga till: Om man har ett VST-instrument med flera utgÄngar (vilket ju Àr vanligt), hur gör man dÄ? Det har jag nÀmligen inte heller fÄtt klÀm pÄ. Yep, jag Àr fortfarande pÄ Tracktion1 /Bengan
Dagon Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 I tvÄan drar man nytta av ett rackfilter för separera ljudströmmarna pÄ olika kanaler. Sedan lÀgger man upp kopior av racket pÄ de spÄr dit man vill ha ljudet. Om rackfiltren finns pÄ plats i ettan sÄ utvecklar jag gÀrna det hela lite mer, men jag misstÀnker att det Àr en nyhet i tvÄan(?).
Serendipity Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 DĂ„ rackfilter Ă€ven finns i Tracktion1 och fungerar pĂ„ samma sĂ€tt sĂ„ rekommenderar jag dig att lĂ€sa igenom kapitlet om Rackfilter i Tracktion2 manualen som finns i html format hĂ€r: http://www.mackie.com/products/tracktion2/t2_rg_ch09.html eller att ladda hem i pdf format hĂ€r (4.2MB): http://www.mackie.com/products/tracktion2/...fGuide_RevA.pdf Lycka till! đ
Vallhagen Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Tack Dagon och Serendipidy! DĂ„ fixar jag det:)
BaldByChoice Postat 8 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 8 januari 2006 @Vallhagen Har du fĂ„tt ordning pĂ„ din fundering med flera utgĂ„ngar? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.