Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Here we go again! Jag har precis laddat ner demon pÄ Tracktion 2 och tycker det verkar otroligt lÀttanvÀnt. PÄminner ju en del om Ableton Live utseendemÀssigt.

Priset skadar ju inte heller! 😄

Det jag undrar Àr hur avancerat det Àr nÀr det gÀller audio- och MIDI-editering? NÄgon hÀr som kör med Tracktion 2? Jag har ju Àven funderat pÄ Ableton Live 5 men tycker det verkar invecklat med ett loop-baserat program dÄ jag aldrig tidigare anvÀnt ett sÄnt. Tracktion 2 verkar mycket vettigt, gammal Cubase-rÀv som jag Àr.

Kom med Ă„sikter (och gĂ€rna svar pĂ„ mina tidigare frĂ„gor!). 😄

Redigerat av BaldByChoice
Annons
Postat
Here we go again! Jag har precis laddat ner demon pÄ Tracktion 2 och tycker det verkar otroligt lÀttanvÀnt. PÄminner ju en del om Ableton Live utseendemÀssigt.

Priset skadar ju inte heller! 🙂

Det jag undrar Àr hur avancerat det Àr nÀr det gÀller audio- och MIDI-editering? NÄgon hÀr som kör med Tracktion 2? Jag har ju Àven funderat pÄ Ableton Live 5 men tycker det verkar invecklat med ett loop-baserat program dÄ jag aldrig tidigare anvÀnt ett sÄnt. Tracktion 2 verkar mycket vettigt, gammal Cubase-rÀv som jag Àr.

Kom med Ă„sikter (och gĂ€rna svar pĂ„ mina tidigare frĂ„gor!). 😛

Som ivrig föresprÄkare av Live sÄ vill jag bara gör dig uppmÀrksam pÄ att man inte alls behöver arbeta loopbaserat i Live om man inte vill, jag gör inte det.

Postat (redigerat)

Priset skadar ju inte heller! 🙂

Kom med Ă„sikter (och gĂ€rna svar pĂ„ mina tidigare frĂ„gor!). 😆

Som ivrig föresprÄkare av Live sÄ vill jag bara gör dig uppmÀrksam pÄ att man inte alls behöver arbeta loopbaserat i Live om man inte vill, jag gör inte det.

Det lĂ„ter ju lysande. För Ableton Live 5 Ă€r trots allt det program jag kĂ€nner mest för. 😆 Men av nĂ„gon mĂ€rklig anledning sĂ„ kan jag inte köra demoversionen, och kan dĂ„ heller inte testa det. Jag fĂ„r upp ett felmeddelande nĂ€r jag startar Live och programmet avslutas. 😄

hybner (oregistrerad)
Postat (redigerat)

HallÄ,

Har testat tracktion 2 Ä gillar det starkt men det faller pÄ en sak Ä det Àr midiediteringen, jag blir inte klok pÄ den.

Hade trakction's midieditering varit lika smidig som i reason sÄ hade jag bara kört tracktion, hade reason haft audio in sÄ hade jag varit i himmlen

mvh

hĂŒbner

Redigerat av hybner
Postat
HallÄ,

Har testat tracktion 2 Ä gillar det starkt men det faller pÄ en sak Ä det Àr midiediteringen, jag blir inte klok pÄ den.

Hade trakction's midieditering varit lika smidig som i reason sÄ hade jag bara kört tracktion, hade reason haft audio in sÄ hade jag varit i himmlen

mvh

hĂŒbner

Vad Àr det som Àr krÄngligt med MIDI-editeringen i Tracktion 2?

Postat

Ingen aning. 😳 Jag har iallafall inga som helst problem med den...

Postat (redigerat)

Bra! 🙂

Jag blev orolig nÀr jag lÀste detta med tanke pÄ att jag bestÀllde Tracktion 2 igÄr.

Tack för upplysningen Henke.

EDIT: DĂ„ har jag inte gjort bort mig hoppas jag? Jag gillade upplĂ€gget i Tracktion 2, skarpt! 🙂

hybner (oregistrerad)
Postat
HallÄ,

mvh

hĂŒbner

Jag gillar den inte, har lite svÄrt att uttrycka vad jag inte gillar med den men den Àr inte sÀrskillt smidig om man gÀmför med reason och cubase

I övrigt sÄ tycker jag att det Àr ett grymt program bra program.

Postat
Bra! 😉

Jag blev orolig nÀr jag lÀste detta med tanke pÄ att jag bestÀllde Tracktion 2 igÄr.

Tack för upplysningen Henke.

EDIT: DĂ„ har jag inte gjort bort mig hoppas jag? Jag gillade upplĂ€gget i Tracktion 2, skarpt! 🙂

Jag lovar, du kommer inte Ängra dig!

Postat

Jag mÄste spinna vidare med frÄgan om midi hÀr. Jag kör ju normalt Sonar, men har den gamla gratisversionen av Tracktion1 i burken oxÄ. Dessutom har jag en bantad Reasonversion som jag anvÀnder lite ibland. Allt har vÀl sina nyanseraade fördelar; och vad jag sett sÄ Àr Sonar bÀst pÄ midieditering. Tracktion har dock fördelar som Sonar i all sin mastodontism förvÄnansvÀrt nog inte Àr i nÀrheten av. Om jag skulle nyinvestera i dag skulle det nog bli Tracktion2.

Konkret frÄga: Kan man skapa en "drummap" i Tracktions midifönster? Eller har man alltid "klaviaturet" till vÀnster? (Hoppas ni förstÄr vad jag menar).

Jag tror det blir bra som fan Baldis!

tjing

Bengan

Postat
Konkret frÄga: Kan man skapa en "drummap" i Tracktions midifönster? Eller har man alltid "klaviaturet" till vÀnster? (Hoppas ni förstÄr vad jag menar).

Bra frÄga! Ja, hur ligger det till pÄ den fronten?

Jag tror ocksĂ„ att Tracktion 2 kommer bli kanon, Bengan! 😳

Postat (redigerat)

Bra frÄga! Ja, hur ligger det till pÄ den fronten?

Ingen som vet? 🙂

hybner (oregistrerad)
Postat

Har inget minne av det skulle finnas nÄgot sÄdant tyvÀrr, men jag kan ha fel, va lÀngesen jag pillade med det

Postat

TyvÀrr, inga drummaps i Tracktion.

SjÀlv anvÀnder jag inte midiediteringen i Tracktion lÀngre dÄ jag tycker den suger skunk i förhÄllande till de andra programmen jag anvÀnder, som energyXT och Podium (fixar drummaps).

Audiohanteringen Àr Tracktions starka kort. Helt suverÀn dÀr tycker jag.

Postat

Tack för klargörandet Serendipidy!

En följdfrÄga till: Om man har ett VST-instrument med flera utgÄngar (vilket ju Àr vanligt), hur gör man dÄ? Det har jag nÀmligen inte heller fÄtt klÀm pÄ.

Yep, jag Àr fortfarande pÄ Tracktion1

/Bengan

Postat

I tvÄan drar man nytta av ett rackfilter för separera ljudströmmarna pÄ olika kanaler. Sedan lÀgger man upp kopior av racket pÄ de spÄr dit man vill ha ljudet. Om rackfiltren finns pÄ plats i ettan sÄ utvecklar jag gÀrna det hela lite mer, men jag misstÀnker att det Àr en nyhet i tvÄan(?).

Postat

DÄ rackfilter Àven finns i Tracktion1 och fungerar pÄ samma sÀtt sÄ rekommenderar jag dig att lÀsa igenom kapitlet om Rackfilter i Tracktion2 manualen som finns i html format hÀr: http://www.mackie.com/products/tracktion2/t2_rg_ch09.html

eller att ladda hem i pdf format hÀr (4.2MB): http://www.mackie.com/products/tracktion2/...fGuide_RevA.pdf

Lycka till! 😄

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.