Jump to content
Annons

Pannoval


PEO (oregistrerad)

Recommended Posts

PEO (oregistrerad)

En snabb beskrivning av mig då, PEO! Vikström.

Har pysslat med musik sen 1984, började med trummor för att senare gå över till klaviatur. I början av 90-talet satte jag och några polare ihop ett synthband som var inspirerat av Tangerine Dream m.fl. Det höll i ett år och cirka 40 låtar, den gruppen bar namnet Pannoval.

Jag flyttade till Umeå för att plugga i mitten av 90-talet och lade musiken på hyllan, 1997 klarade jag inte abstinensen längre utan köpte lite grejer och började plinka så smått.

Ur detta föddes mitt helt egna projekt Aurora, dock har jag nu på senare tid upptäckt att Aurora är ett väldigt vanligt namn på nätet. Tog beslutet hösten -03 att byta namn och det föll sig naturligt att återuppliva Pannoval.

Musiken har alltid varit melodiös, syntetisk och lugn, gillar inte genre tankar men man skulle kunna kalla min musik för New Age. Stora influenser är Kitaro och Medwyn Goodall.

Idag har jag en ganska hygglig studio, där jag åtminstone kan producera den musik jag vill göra. Försöker få det att funka musikaliskt mellan fysiska och mjukvarusynthar, det lyckas ibland.

En länk till min hemsa: http://pannoval.no-ip.com/

PEO!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen PEO

Hoppas du kan dela med dig av dina kunskaper till oss som inte hållit på så länge med musik. (Började väl på allvar 2000 eller nått). Hoppas att du kommer trivas här!

/ Neko

Link to comment
Dela på andra sajter

PEO (oregistrerad)

Tack för det.

Jag hjälper gärna till med frågor om det mesta inom musik. Helst ser jag väl frågor om synthar och datorer men även annat.

PEO!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...