Jump to content
Annons

WIndows systemljud till MBox'en


svaleklev

Recommended Posts

Hej!

Jag har en MBox kopplad till min dator på (USB). Att skicka ljud ifrån Cubase dit är inga problem. Däremot skulle jag vilja få Windows systemljud att gå via detta så att om jag t.ex. spelar upp musik i Windows Media Player vill jag höra detta via MBox'en istället för det inbyggda ljudkortet.

Har letat runt bland Windows ljudinställningar men hittar banne mig ingenstans att välja detta.

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

För min kompis fixade sig detta problem när han laddade hem nya "drivrutiner"* till själva MBox:en samt att installera både WaveDriver* och ASIO*-drivrutiner.

Han kör dock PC! Har för mig att lösningen eventuellt var någon annan gällande detta specifika problem till Mac!

* ASIO Driver 6.1.1, WaveDriver 6.1.1 respektive Mbox Firmware: http://www.digidesign.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör inte windows systemljud till MBoxen. Den är "enkeltrådad" så om någon enhet har reserverat den så kan ingen annan köra ljud dit. Men du kan få Windows Media Player att spela upp på MBoxen.

1) Ladda ner och installera DigiDesign Wave Driver 6.1.1 och Digi MME Helper. Bägge finns på www.digidesign.com under support, ungefär mitt på sidan.

2) Starta MME Helper och lägg till Windows Media Player (kommer inte ihåg exakt hur man gör, men glöm inte "spara").

3) Starta Windows Media Player. Välj MBoxen som utenhet.

4) Stäng av Windows Media Player och starta den igen (skumt, men så minns jag det).

Nu funkar det att spela upp i Windows Media player.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...