svaleklev Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Hej! Jag har en MBox kopplad till min dator pÄ (USB). Att skicka ljud ifrÄn Cubase dit Àr inga problem. DÀremot skulle jag vilja fÄ Windows systemljud att gÄ via detta sÄ att om jag t.ex. spelar upp musik i Windows Media Player vill jag höra detta via MBox'en istÀllet för det inbyggda ljudkortet. Har letat runt bland Windows ljudinstÀllningar men hittar banne mig ingenstans att vÀlja detta. NÄgon som vet?
mattebalja Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 skall funka om du i [kontrollpanelen/ljud och ljudenheter/ljudenheter] stĂ€ller 'standardenhet' pĂ„ 'digidesign mbox'. dock inte helt ovanligt att folk ibland har strul med mbox som standardljudkort i windows. đ
J.Westling Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Du mÄste har Digidesign wavedriver installerad för att det ska funka.... om du inte har det redan... finns pÄ skivan eller pÄ www.digidesign.com Om inte det funkar dÄ sÄ ladda hem "Digi MME helper" frÄn samma sida.... det behövde jag har jag för mig...
Hans Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Hej! För min kompis fixade sig detta problem nÀr han laddade hem nya "drivrutiner"* till sjÀlva MBox:en samt att installera bÄde WaveDriver* och ASIO*-drivrutiner. Han kör dock PC! Har för mig att lösningen eventuellt var nÄgon annan gÀllande detta specifika problem till Mac! * ASIO Driver 6.1.1, WaveDriver 6.1.1 respektive Mbox Firmware: http://www.digidesign.com/
trombonisten Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Kör inte windows systemljud till MBoxen. Den Àr "enkeltrÄdad" sÄ om nÄgon enhet har reserverat den sÄ kan ingen annan köra ljud dit. Men du kan fÄ Windows Media Player att spela upp pÄ MBoxen. 1) Ladda ner och installera DigiDesign Wave Driver 6.1.1 och Digi MME Helper. BÀgge finns pÄ www.digidesign.com under support, ungefÀr mitt pÄ sidan. 2) Starta MME Helper och lÀgg till Windows Media Player (kommer inte ihÄg exakt hur man gör, men glöm inte "spara"). 3) Starta Windows Media Player. VÀlj MBoxen som utenhet. 4) StÀng av Windows Media Player och starta den igen (skumt, men sÄ minns jag det). Nu funkar det att spela upp i Windows Media player. Gunnar
svaleklev Postat 11 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 11 december 2005 trombonisten, Fixat, klart, massor av tack đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.