Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

En kompis körde så och det var full kompatibilitet vad jag förstod. Du kan konfigga upp hela yamahan med logic om du vill. Borde finnas färdiga templates tillochmed.

Posted
Suveränt!!!

Tack för inlägget!

Det var det gamla 02R han körde på då eller? Vet du möjligtvis vart man kan få templates ifrån?

Är inte helt säker, men det var ett par år sen jag var där.. Tror det var innan macosX eller precis i skarven. Googla lite så hittar du säkert nåt.

Posted

Jag har varit i kontakt med Yamahas support nu som är (väldigt snabb på att svara) och dom säger att bordet inte har något inbyggt stöd för Logic men att de funktioner i programvaran som har Midi Control Change och kan "mappas" om kan kontrolleras från 02R. Vet du eller någon om Logics mixer har det och i så fall hur gör man för att mappa om den?

Posted

Du kan bygga precis vad du vill i environments mididel, men jag tycker att det redan borde finnas färdigbyggda environments som är anpassade för 02R. Är dock inte alls säker.

Posted

Öppna environment, välj MIDI (om det råkar stå på audio), upp i menyerna och leta upp "new"/"faders". Där finns det knobs, reglar och lite allt möjligt. Klickar du på en sån och kollar parametrarna så kan du ställa massa saker där.

Trots att jag hatar folk som säger såhär, så måste jag göra det ändå: Läs i manualen. Den tar upp rubbet, och att sitta här o förklara allting skulle inte göra det lättare för dig ändå. Manualen är skitbra. Om du nu råkat tappa den i havet eller nåt så finns det alltid en liten fin hjälp integrerat i programmet du kan luska lite i.