Jump to content
Annons

I´m free


Pedda P

Recommended Posts

LÅTNAMN: I´m free

ARTIST/GRUPP: northwestmusic

GENRE: Akustiskt pop

LÅTLÄNGD: 4:06

KOMPOSITÖR: Peder, Tina o Johan

PRODUCENT: Peder o Johan

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 7,5Mb

STATUS: Ganska färdig demo

LÅTLÄNK:) http://www.northwestmusic.se/musik/Free%20mastrad%20ver2.mp3

Hej o hopp......här kommer ett alster från oss, hoppas det funkar 🙂

Ja, det e ju bara att risa el.rosa........ 😆

Redigerat av Pedda P
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.

Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det.

Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face".

Link to comment
Dela på andra sajter

En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.

Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det.

Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face".

tackar, virvel kaggen skulle nog kunna plockas bort i versen.......ska fundera lite mer på röstnärheten...........

bra input....tack 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.

Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det.

Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face".

Glennster slår huvudet på spiken här, tycker jag.

Men det hela låter mycket bra. Fixa trummorna och röstpaketet så blir det topp.

Om man vill vara lite negativ så finns det inget som "sticker ut", vare sig ljudmässigt, proddat eller arrat. Men det är ju inte alltid vad som eftersträvas heller

och är inte alltid att tolka som negativt.

Keep up the good work

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon sjunger ju väldigt likt den där i the Corrs, tycker jag! Najsigt som galningen..

När de påpekar det kan jag nog hålla med om att sången skulle vara närmare, eller nåt i den stilen!? Skön avslappnad musik.. Är hon vrålsnygg kan det verkligen bli nåt som funkar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.

Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det.

Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face".

Glennster slår huvudet på spiken här, tycker jag.

Men det hela låter mycket bra. Fixa trummorna och röstpaketet så blir det topp.

Om man vill vara lite negativ så finns det inget som "sticker ut", vare sig ljudmässigt, proddat eller arrat. Men det är ju inte alltid vad som eftersträvas heller

och är inte alltid att tolka som negativt.

Keep up the good work

tackar, starboy.....vi är ju rätt nöjda med arr:et så långt, vi tänkte lägga lite kör bla......o som sagt torra till det lite röstmässigt.....

tar det inte negativt alls....helt ok, bra kreativ kritik får jag aldrig nog av! :rolleyes:

så jag och Johan återkommer med ny mix inom kort.....för bedömning

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon sjunger ju väldigt likt den där i the Corrs, tycker jag! Najsigt som galningen..

När de påpekar det kan jag nog hålla med om att sången skulle vara närmare, eller nåt i den stilen!? Skön avslappnad musik.. Är hon vrålsnygg kan det verkligen bli nåt som funkar. :rolleyes:

det gör hon kanske, har inte tänkt på det faktiskt.....

...men visst är hon en goding!! 😎:rolleyes:

det är ju det första vi lägger ut så tack för all bra feedback 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången lite långt bak. Kaggen är lite "enahanda", för dominant åtminstone i förhållande till sången, baskaggen och basen.

Men det är inte dåligt!! Helt OK låt, behaglig, men det behövs något som sticker fram, svårt att förklara. Men jobba på med körer etc, så lyssnar vi igen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...