Jump to content
Annons

Svensk soft ballad


jim

Recommended Posts

Tja Ba... Här kommer en ganska enkel men rak sång på svenska. Lite enformigt arr men låten e gjort på 5 h.

LÅTNAMN: Bara Rena Sår Kan Läka

ARTIST/GRUPP: Jimmy

GENRE: soft POP

LÅTLÄNGD:3:56

KOMPOSITÖR:Jimmy

PRODUCENT:Jimmy

EV. MEDVERKANDE:Min sambo Maria

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3 meg

STATUS: 1:a Utkast

Bara Rena Sår Kan Läka

Låten e tänkt att att bara vara skön o lyssna på..Vissa kan tycka att det e lite nördig ref kanske men den ska vara extremt rak o lätt

Vad tycks?

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vid 00:09 låter det som du missar tangenten! 😠 Trummorna kan behövas se över.. Just spelandet.. Du låter typ som Niklas Wahlgren, det är meningen som en komplimang i a f! 😠

Lite väl mycket midi över trummorna alltså och några riktigt osköna frekvenser på munspelet som du kan eq:a bort. Schyssta köror och melodier! Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte hört dig på ett år eller så, men jag hör ju lite var influenserna kommer ifrån. Nu känns det som att du kommit ifrån det värsta i Gessleväg. Det är bra tycker jag. Trummorna tycker jag är riktigt tråkiga så de får du se över. Det ger inte det gung låten förtjänar. 0.09 som Richie klagade på tycker jag bara är ballt.

Link to comment
Dela på andra sajter

hepp,

skriver medan jag lyssnar. Kolla över velociteten på plinkandet, är väldigt statiskt just nu.

och måste hålla med om trummorna. Det kan räcka att dubbla slagen på hihaten. Lägg 2 tracks med åttondelar, det ena börjar på ettan och det andra tracket på tvåan. Ändra andra kanalen i volym och knuffa den lite offbeat så hihaten blir lite hetsig och jagande eller tvärtom, lite släpigare. Way to statiskt nu 🤪

Och jag saknar en elbas.

Bra melodi i refrängerna. Riktigt bra. Helt ok text.

Ska bli kul att höra mer, om du drar den nåt varv till!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången och komposition förtjänar ett mer passande komp, gärna akustisk gitarr. Det blir för statiskt nu, låter som inprogrammerade midinoter utan anslagskänslighet. Jag gillar din sångstämma, klar och tydlig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...