Jump to content
Annons

Little Devil


Recommended Posts

LÅTNAMN: Little Devil

ARTIST/GRUPP: Bengan

GENRE: Pop/Singersongwriter/Blazeofglory

LÅTLÄNGD: ca 4½ min

KOMPOSITÖR: Bengan

PRODUCENT: Bengan

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) mp3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) ca 5

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Little Devil

Tjabbaranx!

Bara för att det är fredag postar jag en kåbåjsarvisa om alkholens fördärvlighet. Inspelad i vardagsrummet med simultan sång/gitarrplinkande. Tyvärr ekade det mer än jag hade tänkt mig i rummet så sången låter skräp. Gitarren låter nog ok. Tror jag.

Trevlig helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok bengan_gbg 😎 ..oops du dricker dig väl inte fördärvad!? 😆 ..se upp!..en vemodig låt med härligt spel på gitarren 😎 ..bra sång med inlevelse!..social text om problem med "den goda alkoholen.."..du borde försöka fixa en saxofon till den här låten..jag spelar sax o kunde int elåta bli att jamma med..men nuförtiden är det "bara" syntar för mig!..oops den här låten borde du ha lagt upp på en söndag..baksmälleångest!? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Falk; Nja, det blir inga saxofoner och ingen Sam i den här låten 😉. Skämt åsido: Nej. Dricker inte så mkt och inte på det viset. Från början var det en låt som var stöpt i "irish pub-stuk" med tin whistle och sånt, men jag tyckte en lite mer cowboyinspirerad variant lät bättre.

Bimbambop; Tack. Har aldrig lyssnat på Niel-gubben men det är väl bara att konstatera att jag börjar komma så långt upp i åren att jag får göra gubbröra med 😉 Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du fått en mer..ehmm..mogen ton i rösten?.. eller är det dagen-efter-fenomen 😉

De tidigare grejerna du gjort med trummor o hela paketet går inte upp mot detta på långa vägar.

En plusgrej jag spontant kände vore att mixa rösten väldigt torr och göra den riktigt närmickad, eftersom du sjunger så lågmält.

sätter inte ofta femmor, för att något saknas, hittar inget jag inte gillade i detta.

Slänger därför på med 5 kobåjsboots.

Still going strong

Link to comment
Dela på andra sajter

Lundin: Det var värst vad du blivit generös på gamla dar 😉 Tack, mannen. Det är nog till att gilla läget med sången. Ska jag göra om det så blir det till att spela om hela svängen med tror jag...pga läck och sånt. Det får bli såhär. Skissartat och "rough" kanske.

Du har nog rätt i att jag gör sånt här bättre, men jag måste få spela elgitarr ibland med 🙂 Den här påminner väl lite om "I just want to be your friend" som jag har för mig gick hem rätt bra hos vissa här. Ny gitarr sedan sist förresten. En Miss Taylor....den enda sanna kärleken just nu 😉

DåligtGehör; Tackar. Det blir nog inget vidare än så här tror jag. Har svårt att tänka mig.....det får nog bli sax, kam och en (kobojsar)boot-cut nästa gång istället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...