Jump to content
Annons

Sökes: Sångare i Karlstad


Mutz

Recommended Posts

Tja!

Ligger lite i startblocken för att dra igång ett Green Day Tribute band. Kommer att kör i stortsett bara Green Day låtar. Så nu söker vi en sångare till detta projekt.

Du bör veta med dig att du kan sjunga och har erfarenhet. Ålder är inte så noga men mellan 19 och 45, själva är vi runt 25. Sen bör du bo i närheten av karlstad.

Sugen?

Maila på: matsl@bredband.net

Ring/SMS på: 0703-713356

Sen kan du dra iväg ett pm också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tyvärr, hinner inte med nu. Till och börja med så jobbar jag dygnet runt (nästan), och på helgerna jobbar gumman så då är jag hemma med grabben.

Bara av ren nyfikenhet: Vilka är ni som lirar?

Ok synd det. Jo det är jag Mats Lindström (gura), Erick Wackelin (trummor) och Marcus någonting på bas. Så det är bara en som kramar mic stativet som vi söker. Sen är vi i fullgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag känner några i karlstad. Har du hört tallas om AGNFAB dvs; a good name for a band... dom håller ju till i karlstad.

Robin Larsson Asp sjunger ju skatepunk så att tanterna på ålderdomshemmet slänger sina käppar i glädjerus... eller frustration. Han är dock en busy liten pojke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag känner några i karlstad. Har du hört tallas om AGNFAB dvs; a good name for a band... dom håller ju till i karlstad.

Robin Larsson Asp sjunger ju skatepunk så att tanterna på ålderdomshemmet slänger sina käppar i glädjerus... eller frustration. Han är dock en busy liten pojke.

AGNFAB har jag allt hörttalas om. Du kanske kan kolla lite med dom spm du känner om de finns något sug. Är ju lite samma musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

lite offtopic men vad är det för skillnad på

cover-band och tribute-band?

//S

Jo det är att man gör tolkningar av låtarna, inte covers 😉

Jag tänker mer på att ett tribute-band bara kör låtar från ett enda band eller en enda artist medan ett cover-band oftast gör låtar från flera olika. Vet flera band som kallar sig tribute-band som eftersträvar att köra låtarna exakt som orginalet. Ett tribute-band är förresten ett cover-band men ett cover-band är inte nödvändigtvis ett tribute-band... Eller är jag ute och cyklar? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag känner några i karlstad. Har du hört tallas om AGNFAB dvs; a good name for a band... dom håller ju till i karlstad.

Robin Larsson Asp sjunger ju skatepunk så att tanterna på ålderdomshemmet slänger sina käppar i glädjerus... eller frustration. Han är dock en busy liten pojke.

Hmm, om det är samma Robin som spelar bas i AGNFAB (och kör postbil) så är chansen stor att det är han som kör ut gods till oss varje dag... Ska höra med honom idag så återkommer jag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag känner några i karlstad. Har du hört tallas om AGNFAB dvs; a good name for a band... dom håller ju till i karlstad.

Robin Larsson Asp sjunger ju skatepunk så att tanterna på ålderdomshemmet slänger sina käppar i glädjerus... eller frustration. Han är dock en busy liten pojke.

Hmm, om det är samma Robin som spelar bas i AGNFAB (och kör postbil) så är chansen stor att det är han som kör ut gods till oss varje dag... Ska höra med honom idag så återkommer jag. 😳

Det är nog inte den robin... för den jag känner spelar gitarr och har inte körkort.

Han har dock ett annat band också som han har startat med Erik Ekman som tar mycket tid för honom.

Men fråga går ju alltid...

Han är ju så sjukt bra på att skriva låtar dock, så det vore dumt att inte uttnyttja det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag känner några i karlstad. Har du hört tallas om AGNFAB dvs; a good name for a band... dom håller ju till i karlstad.

Robin Larsson Asp sjunger ju skatepunk så att tanterna på ålderdomshemmet slänger sina käppar i glädjerus... eller frustration. Han är dock en busy liten pojke.

Hmm, om det är samma Robin som spelar bas i AGNFAB (och kör postbil) så är chansen stor att det är han som kör ut gods till oss varje dag... Ska höra med honom idag så återkommer jag. 😳

Det är nog inte den robin... för den jag känner spelar gitarr och har inte körkort.

Han har dock ett annat band också som han har startat med Erik Ekman som tar mycket tid för honom.

Men fråga går ju alltid...

Han är ju så sjukt bra på att skriva låtar dock, så det vore dumt att inte uttnyttja det.

Ja kolla med honom! AGNFAB är jäkligt bra det jag hört, han som skriver låtarna där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...