Claes Holmerup Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Hoppsan, man blir nästan lite sugen på att flytta till SÖLVESBORG och bo i Audiorents studio! Var i Karlskrona i sommras, ganska nära i alla fall, bodde hos KORVANDERS och han bror, KORVTHOMAS. (lokalkändisar måste jag påstå!) Jävligt sköna snubbar det där! Fast musik förstod de sig inte riktigt på 😛 Nä det är en vikvägg som ska tillverkas, kul att det finns alternativ till trendplattorna 😛 Den däringa vetenskapen gör ju att man kan få försig att det bara finns en väg att gå... Och, ja jag ska stå och skrika rakt in i den väggen, kanske stå på en matta. //FredAsp Jag tycker visserligen att det är snyggare med profilskum-plattorna, än med helt plana ytor (åtminstone i en studio) - men visst fungerar sådant också bra. Du vill då ha ett väldigt tätt tyg som inte släpper igenom fibrer från den glasull/stenull som du har i ramen. Har du glasull/stenull, så absorberar du bra, men ytan kan reflektera höga frekvenser mer än man vill, beroende på vilket tyg man väljer (speciellt när du är nära och det är ett litet rum) - och då kanske man ändå vill dämpa ytan med skum... Hur man än vänder sig, så har man ändan bak... 😎 Om du behöver dämpa reflektioner på grund av ytan, så kan du möjligen testa med Biltemas skum, eftersom du ju har bra absorption i skivan med glasull/stenull...
FredrikMikaelsson Postat 1 december 2005 Trådstartare Postat 1 december 2005 aha, verkar som om hjulet har snurrat ett varv nu... vet inte riktigt hur jag ska göra... ska bestämma mig i helgen (efter att ha varit på fugeeskonserten i Stockholm!) och börja snickra! Men tack för allt engagemang världen är komplex, så aven ett sångbås 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.