Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag köpte ett externt ljudkort som heter Tascam US122. Jag har en Röde NT2000 mic och använder phantom power på ljudkortet. Jag tycker inte jag får tillräckligt hög signal in till Cubase så jag tänkte prova att koppla på min Alto Mic tube pre-amp.

Man vill ju inte pajja grejerna, så jag undrar om detta är möjligt? Ska jag isåfall köra phantom power på Alto-preampen eller Tascam eller på båda?

Hoppas nån fattar... 😄

/CB

Annons
Postat
Fantommatning har du bara på den som är närmast micen. Preampens utgång kopplar du sedan till en line-ingång - och INTE till en mic-ingång!

Tackar! Snabbt svar! Får testa det då.

/CB

Postat

Får du bra utslag på US-122:an (blinkar den röda OL lampan?) så är det en inställning i Cubase/Windows som står fel.

Jag antar att du har ingångsväljaren på MIC och inte GUITAR ?!

Postat
Får du bra utslag på US-122:an (blinkar den röda OL lampan?) så är det en inställning i Cubase/Windows som står fel.

Jag antar att du har ingångsväljaren på MIC och inte GUITAR ?!

Jag jag får bra utslag och ja jag kör på mic. Vad är det för inställning du tänker på? Jag kör Cubase sx...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.