Jump to content
Annons

Take it easy - Peter G


PeterG

Recommended Posts

Låtnamn: Take it easy

Artist: Peter G

Genre: Pop

Låtlängd: 3:39

Kompositör: Peter G

Producent: Peter G

Medverkande: Peter G - och dansk bas/trummar

Inspelningsår: 2005

Format: mp3

Storlek: 4.1 mb

Status: Færdig demo

Hejsan

Här er en låt jag har gjort. Lyssna och njut.

Take it easy 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, njuter i fulla drag! Skitsnyggt! Glittrigt 80-talssound med en funkig chorusgitarr. I mina öron låter låten helt färdig. Snygg refräng och perfekta stämmor. Fyndiga tonartsbyten! Lite Level 42-vibbar... Vilken debut på forumet! 😛😆 Knockout! Men du kan ju inte vara purfärsk på musikscenen!? Inte utan att man blir nyfiken. Berätta gärna mer! Välkommen hit! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

det här var fint tycker jag, även om det inte alls är vad som snurrar på min hårddisk i vanliga fall. jäkligt bra ljudbild, speciellt sången ihop med körerna. trummorna och basen sitter också som en smäck.

men synthslingorna som panorerar förbi kunde jag gott klara mig utan, det låter påklistrade och lite väl mycket "lyssna, jag leker med alla mina mjukvarusynthar i samma låt!"... (nu är det väl säkert hårdvarugrejjer bara för det 😳 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket!

Blouis - jag förstår, men jag tycker låten bliver lite lång ytan! (Det er ES1 i Logic).

Kricke - jag gillar stereo. Varför er det konstigt? - Bara Lead voc er center.

Jag har gjort låter till en hel CD som jag försöker att ge ut själv under vintern. Jag er dansk och har boet i Sverige ett år.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kricke - jag gillar stereo. Varför er det konstigt? - Bara Lead voc er center.

Jo stereo är viktigt!

Men stereo är bara en smaksak. Jag är tråkig som alltid tycker sången ska vara i mono med stereo reverb t ex. 😮 Bas (som utgör själva ... basen/kärnan) och trummor (dock bara kick och snare) också mono. Allt annat kan glida runt i kring dessa...

Säger inte att det var dåligt. Det var ändå intressant med sång lite till höger medan gitarren lite till vänster. Lite ovant bara antar jag. Beror på vad man vill utmärka, men jag föredrar sång och bas i mitten eftersom de är kanske de viktigaste elementen.

Edit: lol, märkte att ja hade hörlurarna "bak och fram", så jag menar ju egentligen att sången är ju åt vänster medan gitarren åt höger damn it! 😄

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ändå intressant med sång lite till höger medan gitarren lite till vänster.
Edit: lol, märkte att ja hade hörlurarna "bak och fram", så jag menar ju egentligen att sången är ju åt vänster medan gitarren åt höger damn it! 😲

He he....innan jag han läsa ditt EDIT så började jag undra varför jag tyckte tvärtom. Sedan läste jag ditt EDIT och 😳

//Micke...

Ps. PeterG, jag instämmer i hyllningskören. Kanonskön låt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kricke - tack for din kommentar! Du har hittat en plug-in bug faktiskt.

Planen var att Lead vokalen skulle ligga i center. Med lite stereo delay. Men: En bug i PSP Mix Treble drar ljudet lita till vänstra!!!!! Tillbaks till äldre version af Mix Trible och vokalen er i center igen!

Bassen har lite stereo chorus. 80-tal.......

BD och SN er dubbat med stereo samples men er tät på center.

91:an - tack, tack!

Nogen som vill med på turné? 🙁

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnyggt! Ditt arr är härligt omväxlande och även bra lirat. Har däremot lite svårt med att sången inte är centrerad. Däremot är det ju väldigt bra sjunget. Snyggast är när du lämnar bas och sång själva! Refrängen är lite för smörig tycker jag men, som sagt, det är så bra gjort så det är svårt att värja sig. Flera tummar upp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...