fabian Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 Hej Jag äger drygt 350 vinylskivor från -70 -80 och -90 talet samt ett femtital vinylsinglar från samma tid. Går det att värdera sånt och isåfall är det nån som har en gissning. Förstår att det är en jätte svår fråga, men jag chansar. Skivorna är nästan inget spelade och det finns alltifrån Michael Jackson och Elton John till undergroundtechno från England. Man kan hitta otroligt mycket till samplingar och loopar. Är det nån som till och med är intresserad så kan du ju lägga ett bud. MVH Fabian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 Ska du tjäna max dineros på dom ska du ta rubbet med till en skivmässa och hyra dig ett bord. Gå en snabb sväng bland de andra så att du får en ung. prisbild om du inte har någo naning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 (redigerat) Hej! 1000 spänn för rubbet är allt du kan få skulle jag tro, om du inte har rariteter. Sätt ut en annons annars? Lista med exempel på LP du har på ICA? 😄 :musik Redigerat 21 november 2005 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rian Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 Köpte 20 vinylplattor av blandare kända artister från samma tidsperiod, en del riktiga klassiker, på loppmarknad i helgen, betalade 150kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 Är dom i fint skick kan du nog alltid kränga enstaka plattor för helt idiotiskt stora summor... Finns alltid idioter ute i vida världen som är villiga att betala överpris. Har en kompis som sålde en singel han själv köpt för typ 20 spänn till någon kille i tyskland. Han fick 50 € för den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
101-Louis (oregistrerad) Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 Det beror väl på om det finns några rariteter i samlingen, men annars är de inte mycket värda. Kul att de är så gott som ospelade ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 (redigerat) Precis! En av skivorna kan vara värd mer än de övriga 349 tillsammans, svårt att säga! JAg skulle också säga 1000:- Men du får självfallet mer om du säljer dom en och en nånstans, jävla jobb dock! Redigerat 21 november 2005 av Hans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
contagion Postat 22 november 2005 Dela Postat 22 november 2005 Jag vet att det är jobbigt... men skriv ner en lista och annonsera på internet. Du kan säkert bli av med en hel del på det här viset! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 november 2005 Dela Postat 22 november 2005 Jag har nog en signerad Style vinyl-LP liggande om jag kommer ihåg rätt - men en sådan får man förmodligen slänga efter folk... 😉😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 23 november 2005 Dela Postat 23 november 2005 kolla på ebay och tradera om någon av "dina" skivor säljs och vad de verkar ha för värde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teddawid Postat 23 november 2005 Dela Postat 23 november 2005 Jag har nog en signerad Style vinyl-LP liggande om jag kommer ihåg rätt - men en sådan får man förmodligen slänga efter folk... 😆😆 Om du ger mig 10.000 spänn så kan jag se till att den försvinner! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.