Jump to content
Annons

Nya Bevlarsläpp!


Lindeberg

Recommended Posts

Bevlar_User_Logo_Forums.gif

Nytt idag från Bevlar User:

Özgür Can & Dumb Dan - 'Bloody Mary' USER 15

Jag och Özgür har nyss gjort en låt på hans bolag Furry Music, och tänkte att det kunde vara skoj att släppa en gratislåt också!

Finfina remixar från Cryo (dbd här på forumet) och Nihad Tule.

Lite feedback:

Ian Callaghan, Audio Jackers: diggin this one too boys, keep up the good work

Rainer Weichhold, Great Stuff: could work well in my harder sets

Dean Facer: Very nice, I'm really liking a lot Ozgur Can's material..... 9/10 from and this will get my full support, thank you...

Moussa Clarke: nice tune dude!

DJ Sender, Ukraine: Sounds amaizing, very nice compilation of tech progressive and electro! Like That Vibe!

Laidback Luke: cool track, nice, dark & edgy, will give this a few spins out.

Chloe Harris: sounds nuts.its so wobbly. and wet and tweaky but not hurting your ears tweaky. love it.

Andy Moor: it sounds great....alot more with a dance floor in mind.....great....will be playing for sure

Killswitch Rocker - 'Ghetto Battle' USER 14

Nytt från Staf som här kallar sig Killswitch Rocker. Stafs MoD Productions har ju släppt massor av tolvor och remixar på bolag som Soulfuric, Look At You och Delecto. 'Ghetto Battle' dundrar på i en lite annorlunda stil - mer old school acid house än fina flöjter, så att säga. 😏

USER 14 gillas av P3s Calle Dernulf, Dean Facer i England och DJ Moose (Oven Ready).

Bevlar_Logo_Forums.gif

Nytt även från "gamla" Bevlar idag - mindre house och mer fluff, respektive technomangel: 😠

Dan & Moe - 'Beauty Glows' BEVLAR S22

danmoe60.jpg

Jag och Moe Lodin (eller maxmaxmax, som hans mamma inte kallar honom...) spelar och sjunger electro.

Jonas Dunkel - 'Bongo Music' BEVLAR S23

dunkel60.jpg

Nya kompisen Jonas gör funkig minimal techno.

Allt gratis - som vanligt!

Och som vanligt uppskattas alla typer av kommentarer på släppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Avundsjuk på staf som får ligga på Napoleon-delen av Bevlar. 😮

Nu firar vi med en öl över msn, hipp hurra för nytt släpp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Özgür Can & Dumb Dan - 'Bloody Mary' lät :rolleyes:-bra!

Jag råka ha på en kina-film i början när jag lyssnade, som då låg som en tyst bakgrund, det lät asballt!

Om ni hade lite subtila dialog-inklipp ifrån ngn ungersk 70-tals gangsterulle kanske det skulla bli än coolare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni hade lite subtila dialog-inklipp ifrån ngn ungersk 70-tals gangsterulle kanske det skulla bli än coolare?

Ja absolut tack som fan för tipset!

He, he :rolleyes:! Man vet ju faktiskt inte vem som är ironisk längre... Jag var seriös så, tack 🙂!

Det kanske redan är helt uttjatat med ungerska ganster-samplingar, vad vet jag?, har ingen koll!

Ungerska låter dock sten-coolt! Om utomjordingar pratar ngt språk så är det garanterat ungerska 😱!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det här är rätt plats för kommentar, men när jag drog igång "Beauty Glows" hoppade min 4-åring in i köket och sa: "Det låter som Daft Punk!". Och det är något mycket positivt. Han lyssnar nämligen uteslutande på Daft Punk, Kraftwerk & Ennio Morricone. 😄

Edit: Förresten, vad är det för skillnad på Bevlar och Bevlar User? Och sedan Dumb?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bevlar ska släppa dub, techno, electro, sånt. User lite mera dansgolviga techhousegrejer. Typ så. 🤪

Dumb är min nya vinyl / mp3-label, snart kommer första releasen att kunna köpas från Juno och andra ställen. 🙂

Tack för kommentarer och lyssningar hörni!

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd: Fy helvete vilken snygg remix, när den elaka leadsynten och sidechain pumpet hoppar in i låten så är jag helt såld. Visserligen hade du mig redan vid trumsolot, så sataniskt snyggt! 🤪

Ohh.. Jag måste lyssna på den igen med hög volym! 🙂

Min flickvän hälsar förresten att det låter som något som kunnat vara med i en Van Diesel film. (Observera Van och inte Vin, tydligen måste hon vara hans största fan eftersom hon inte ens vet vad karlsloken heter.. skandal.. eller nej vänta, kanske inte ändå).

/Moiken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

dbd: Fy helvete vilken snygg remix, när den elaka leadsynten och sidechain pumpet hoppar in i låten så är jag helt såld. Visserligen hade du mig redan vid trumsolot, så sataniskt snyggt! 😄

Ohh.. Jag måste lyssna på den igen med hög volym! 🙂

Man tackar och bugar! Den var rolig som fan att remixa, får hoppas det hörs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det låter som Daft Punk!"

Mycket låter som Daft Punk har jag kommit på.

Men visst, "Det låter som Daft Punk!" 😎

😱🥰😆

Menar du att jag ska framföra det till min 4-åring? 😲

Jag tog upp det därför att jag tyckte det var en rolig grej att han (min son) för en gångs skull gillade något som jag laddat hem från internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju skitkul ju! jag brukar oxå använda mig av uttrycket "det låter som daft punk! "

vanligare än vad jag trodde  😏  trodde inte andra sa så oxå

Okej. 🙂

Samtidigt får man säkert den kommentaren, åtminstone en gång, för varje låt man lägger vocoder på. "Fan sjysst! Det låter som Daft Punk!" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju skitkul ju! jag brukar oxå använda mig av uttrycket "det låter som daft punk! "

vanligare än vad jag trodde  😏  trodde inte andra sa så oxå

Okej. 🙂

Samtidigt får man säkert den kommentaren, åtminstone en gång, för varje låt man lägger vocoder på. "Fan sjysst! Det låter som Daft Punk!" 🙂

Jepp! I princip all house lät en period "preciiis osm Daft Punk"! 😉

Tack förresten ni som har lyssnat och skrivit i tråden!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det låter som Daft Punk!"

Mycket låter som Daft Punk har jag kommit på. Men visst, "Det låter som Daft Punk!" 😄🙂😛🙂

Menar du att jag ska framföra det till min 4-åring? 😄

Jag tog upp det därför att jag tyckte det var en rolig grej att han (min son) för en gångs skull gillade något som jag laddat hem från internet.

Japp, han borde kunna sin house nu vid fyra år fyllda! Han bör även memorera alla nämnda artister i tråden om soul här på forumet!

Förhör vid laggdags 🙂!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp! I princip all house lät en period "preciiis osm Daft Punk"! 😄

Tack förresten ni som har lyssnat och skrivit i tråden!!!

Tack själv, dessutom låter du väldigt mkt som Daft Punk.

🙂

Det blir en skum underton när mannen i stalker-mustaschen säger det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...