Jump to content
Annons

SX flera tracks till ett

Recommended Posts

Mast (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Efter att ha komponerat t ex ett solo, en basgång eller nått och använt mig av flera kanaler (och tagningar) kan man skicka alla dessa kanaler så att de spelas in på en enda kanal? Ibland är det svårt att klippa och klistra har jag märkt; det blir knäppningar i ljudspåren när wavfilerna möts, en del toner blir rumphuggna osv kort sagt man kan lätt tappa "flytet" som finns om man spelar upp alla kanalerna i tur och ordning som man spelat in. Finns det ngn funktion i Cubase som är till för att kunna göra detta på ett enkelt sätt? Crossfading funkar sådär beroende lite på hur t ex ett solo är spelat och fraserat.

Jag vet att man kan göra en mixdown och sedan importera det igen eller köra ut kanalerna via en mixer och sedan in igen i ljudkortet men kan man göra detta direkt i SX utan att behöva strula runt? Kan man göra en Bounce Selection på flera tracks? Jag har inte lyckats?

Nån som vet?

/Mast

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

På ditt ljudkort ska du kunna ändra vilken inspelningskälla du vill använda. Den som du har vid inspelning normalt sett är ju line-in eller mic-in ingången. Vissa ljudkort har t.ex. att man kan välja cd-spelaren som inspelningskälla, eller kanske en extern enhet. Kolla ifall du hittar nåt motsvarande "stereo out" eller nåt liknande. På M-audio kort ändrar man t.ex. från "wave out" till "monitor mixer" om man t.ex. vill samla flera spår på ett spår.

Lycka till

Mvh / djonas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.