spaceman Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Vad är OMS patch names ? Såg på Korgs hemsida att man kunde ladda ner en Korg_OMS-names.hqx. Ok vad gör man sedan med filen ? Kör Cubase och vill använda min Triton med midi istället för audio. http://www.korg.com/service/downloadinfo.asp?DID=522
Lundin Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 (redigerat) Efter lite googlande kan man läsa: To recap for Pro Tools MIDI virgins, OMS (Open Music System) is a system extension adding centralised MIDI functionality to the Mac OS. The OMS Setup application creates a map of your MIDI devices and connections, allowing Pro Tools to access them by name instead of just port numbers. Lite längre ner på din länkade sida står det: They can be "subscribed to" within any OMS-compatible application, including Cubase, ProTool and Vision. HQX är väl ett packningsformat som MAC använder om jag inte missminner mig. Patchname plug-in för Triton Various Patchname scripts ..finns hur mycket som helst egentligen Redigerat 5 november 2005 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.