Jump to content
Annons

Best of Ernst Kirchsteiger


Linus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag tycker Ernst är toppen!

När han var julvärd på Svt hade jag min enda 7-årings revival hittills. Kändes underbart. Han är bäst av de tre som varit tills dags dato. Hela min familj sitter klistrad när Ernst är i rutan. Det finns faktiskt för få som han.

Tage Danielsson hade samma slags magnetiska humanist-dragningskraft på mig.

En snäll, omtänksam och rolig farbror som har en äkta glimt i ögat.

Ernst är toppen som sagt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt så är det något med hans framtoning som får nästan alla män att bara instinktivt ogilla honom.

Tja, när alla kvinnor suckar om hur mysig Ernst är ser man jaktmarkerna krympa. Typisk manlig instinkt. Så valet står mellan att bli en Ernst, eller att fortsätta vara en kille som bara ser hur jävla mycket värre den årliga städningen blir om man spritt ut sten och snäckor från stranden över hela huset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att alla kan få ut något av att titta på Ernst. Tjejer tycker han är mysig, många killar ("män") har en slags hatkärlek till honom. Jag själv tycker att Ernst är underhållande på grund av hans uttryck och fina framtoning. Det är ju humor på hög nivå även om det inte är avsiktligt.

GO ERNST!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ernst hotar stämma Ica

Det handlar om principer.

  – Jag har ett kontrakt med SVT som innebär att jag inte får ställa upp i reklamfilmer, vilket Ica antagligen känner till.

  – Då löser man det genom att ändå ta in mig – fast på ett annat sätt, säger han.

  Han vänder sig alltså inte mot själva satiren utan mot att hans person indirekt kopplas ihop med ett varumärke.

  – Det bakomliggande intresset är ju kommersiellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med Ernst i rutan är inte att alla flickor gillar honom eller att han skulle få mig att känna mig som en sämre man. Problemet är hans självgodhet. Han kan inte låta bli att tycka att allt han gör borde få nobelpris i mysighet. Att hela tiden tycka att det man själv gjort blev fantastiskt bra och mysigt är ju bara för kul. Själdistans noll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med Ernst i rutan är inte att alla flickor gillar honom eller att han skulle få mig att känna mig som en sämre man. Problemet är hans självgodhet. Han kan inte låta bli att tycka att allt han gör borde få nobelpris i mysighet. Att hela tiden tycka att det man själv gjort blev fantastiskt bra och mysigt är ju bara för kul. Själdistans noll.

Hörde jag Jante? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med Ernst i rutan är inte att alla flickor gillar honom eller att han skulle få mig att känna mig som en sämre man. Problemet är hans självgodhet. Han kan inte låta bli att tycka att allt han gör borde få nobelpris i mysighet. Att hela tiden tycka att det man själv gjort blev fantastiskt bra och mysigt är ju bara för kul. Själdistans noll.

Hörde jag Jante? 😏

Kalla det vad du vill men att hela tiden berömma sig själv ser inte bra ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med Ernst i rutan är inte att alla flickor gillar honom eller att han skulle få mig att känna mig som en sämre man. Problemet är hans självgodhet. Han kan inte låta bli att tycka att allt han gör borde få nobelpris i mysighet. Att hela tiden tycka att det man själv gjort blev fantastiskt bra och mysigt är ju bara för kul. Själdistans noll.

Hörde jag Jante? 😏

Kalla det vad du vill men att hela tiden berömma sig själv ser inte bra ut.

😄

Fast å andra sidan så är det väl lika bra att berömma sig själv om ingen annan gör det?

😄

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Ernst är tillbaka i Nya Rum. Äntligen!

Det är bara att svänga ihop lite fika och bänka sig i soffan och mysa...

Tisdag nästa vecka kl21.30 på 2:an

Jag har inte tittat speciellt mycket på Ernst förut. Men nu efter denna tråden kan man ju inte missa något tillfälle att njuta tillsammans med Ernst.

Edit: Skrev "Ersnt" istället för Ernst på båda ställena.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt så är det något med hans framtoning som får nästan alla män att bara instinktivt ogilla honom. Tror inte jag träffat en kille som gillar Ernst, såsom han är i teve (vilket inte alls behöver säga något om hur han är privat förståss) Han är bara för mysig. 😆

Jag vet inte men alla dessa mys-pys-folkhemssvenska-cocooning-kitch-program stod mig ett tag upp i halsen. Var det inte Timell var det Allsång på Skansen eller Ernst. Droppen var när han sydde lapptäcken av gamla broderade linnehanddukar.

Då vill jag ha en kryddstark ottomansk gryta från Kurdistan...

Link to comment
Dela på andra sajter

En timma kvar tills säsongstart av Nya rum.

En kvart! har ni laddat Te-kannan?

Fan! Jag missade detta! Måste se om det går i repris.

17:00 Nya rum

Inredningsserie med Ernst Kirchsteiger. Del 1 av 10. Allmoge. Ernst inreder ett rum i allmogestil. Text-tv 299. Repris från 15/11. [5093]

På Lördag.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

En timma kvar tills säsongstart av Nya rum.

En kvart! har ni laddat Te-kannan?

Fan! Jag missade detta! Måste se om det går i repris.

17:00 Nya rum

Inredningsserie med Ernst Kirchsteiger. Del 1 av 10. Allmoge. Ernst inreder ett rum i allmogestil. Text-tv 299. Repris från 15/11. [5093]

På Lördag.. :rolleyes:

Lördag klockan 17:00! Lagom som förfest.

Link to comment
Dela på andra sajter

En timma kvar tills säsongstart av Nya rum.

En kvart! har ni laddat Te-kannan?

Fan! Jag missade detta! Måste se om det går i repris.

17:00 Nya rum

Inredningsserie med Ernst Kirchsteiger. Del 1 av 10. Allmoge. Ernst inreder ett rum i allmogestil. Text-tv 299. Repris från 15/11. [5093]

På Lördag.. 😆

Lördag klockan 17:00! Lagom som förfest.

Mums! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...