Joey Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Hej. sedan en tid tillbaka har min burk strulat vid uppsatart.Det som händer är att burken startar,jag hör att HDn snurrar igång men sen är det stopp,inget mer händer.Här om dagen så gick det inte alls att starta,inget lyser,inget ljud överhuvudtaget,helt död alltså.Pratade då med en kompis som trodde att det kunde vara nätaggregatet som pajjat och rådde mig till att kolla upp det och byta,kommer hem och tänker att jag skall testa en sista gång och då startar den upp utan problem.Så kan det vara så att nätdelen håller på ??att gå sönder eller vad tror ni.Kan tilläggas att jag kollat sladdglapp och den typen av orsaker utan resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapid Wanker Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Kolla i BIOS under hardware monitoring eller liknande vad du har för spänning på 12V, 5V och 3,3V. Min förra burk missade uppstarten ibland pga att nätagget var för klent. BIOS visade en bit under 11V på 12V-spänningen, och det kan räcka för att starten ska skita sig. Jag hade två ljudkort och ett grafikkort som drog ström direkt från nätagget så det blev väl för mycket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Det kan mycket väl vara glapp också. Dra loss och sätt tillbaks alla kablar inne i datorn (var försiktig). Ta även loss PCI-kort och sätt tillbaks dom sen.. Viktigt att du stoppar i dom rätt. Tvinga aldrig tillbaks dom snett.. Utan rakt in i kontakstycket ska det vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts