Jump to content
Annons

E-mortal - Sounds of Love *ny skiss


Drik

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Sounds of Love

* ARTIST/GRUPP: E:mortal

* GENRE: Melodisk trance

* LÅTLÄNGD: 4:46

* KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

* PRODUCENT: Fredrik Johansson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5 mb

* STATUS: nästan färdig, sång ska på

EDIT: Vad tycker ni om den här chord utvecklingen istället?

http://www.emortal.se/music/sketch.mp3

Bättre eller sämre?

____________________________

Blev precis klar med denna låten.

Sång ska på senare med.

Här är låten: http://www.emortal.se/music/emortal-sounds_of_love.mp3

Vad tycks? 😳

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

introt,, börjar som theme till Halloween....

Rätt snyggt, en del sköna sound, men fa-an vad tråkigt! Visst snyggt som sagt, men jag kan inte hjälpa det, tycker att det är extremt trist.. Jag lyssnar rätt mycket på denna genre så det är inte därför!

introt, de första sekunderna väckte något, men sedan hände inget mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt och drömskt! Ljuden är väl valda. Särskilt padsen är riktigt sköna. Panoreringarna ocg effekterna är också lagom vilket annars är de sakerna som jag brukar irritera mig på mest i denna genre. Det enda negativa är att jag tycker att basen kan kännas lite stressande på sina ställen, t ex vid partiet utan trummor som börjar vid 0:30. Skulle vara lite bättre med lite långsammare bas där. Sen får den dock gärna dra igång som den gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin ljudbild, lite vintage! Jag gillar verkligen det varma basljudet, var kommer det ifrån? Nån analogsimulering? Det är möjligt att lite sidechaining skulle lösa kickproblemet, den driver ju på bra i början? Nu lyssnar jag iofs. på ganska bastunga akg k26 men det funkar..

Din ackordföljd osar ju zelda, castlevania och warcraft! Oemotståndligt..

Är det något jag tycker är mindre bra är det pianot, det är väldigt brutalt i introt, och låter lite taskigt samplat/pitchat.

Annars ambitiöst och intressant som vanligt! Kul att få höra!

/teknodrom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen!? 😉 Ny avatar? :rolleyes:

Låten då: Låter bra, men ja tycker även att den här inte har vad dina andra låtar oftast har. Den här låter lite klenare, och behöver finputsas!

Men annars så låter det här riktigt bra, och ja gillar ditt piano, och sättet du får allt att passa så jäkla bra ihop! Som handsken på handen! 😮

Vill höra med sång också! 😲 \Dana

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tänka till en extra gång angående de där samplade munkkörerna, det låter verkligen inte bra. I övrigt är det ganska schysst, men lite tomt. Blir förhoppningsvis bättre med sång på. Inte din starkaste hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Yeah, körerna och även basljudet skulle jag se över. Basen låter för lite mkt basic o newbie. Nåt saknas, kanske lägg till nåt mer dovt utfyllande arp, a la chicane ljud i mellanregistret. Rösten ska väl in där också men har en föraning att det inte räcker hela vägen för att utnyttja hela potentialen, speciellt om du ska ha en så stor sångerska. Men det är nära! Bra jobb. Ser fram emot den färdiga produkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, tack för all feedback! 😉

Jag får se vilken låt hon ska skriva på, blir det denna så kommer jag göra om en massa och tar till mig det ni skriver!

Annars tror jag faktiskt lägger denna på hyllan och återgår till E-mortal stilen 😉

D vs skita i att tänka på om det ska på sång eller inte (det kan man ju fixa till sen ändå) och bara köra goa saker istället som jag gillar 🙂

Nästa blir mer episk med filmiska stråkar som bygger o bygger på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm,, kan inte hjälpa det men jag känner inga som helst goa vibbar (kanske fel ordval "Goa"?) Känner i vilket fall inte någon rysning av välbehag när jag hör detta. Det är standard 1A. Demolåten som man får med när man just installerat en ny mediaspelare i Windows, typ..

Vid 1.04 så kändes det som lite fel vald accordsföljd.

Men det måste väl finnas några postisiva saker? Jag tror inte att jag har varit så posistiv hittills? Det är snyggt, låter rent och fint, inget som får mig att hajja till. Oj nu var vi tillbaka på det negativa igen, det finns inget som får mig att hajja till!

Glöm dock inte bort att jag tycker att det är snyggt! Men det finns inget där som får mig att vilja dansa... ... ...

(Jag har nu lyssant 5-6ggr)

Det mest spännande i låten kommer vid 2.50 och framåt. Kom på att det är då vid ett sådant parti som nästa låt mixas in och tar vid. Kanske var det så att det kändes som om "nu" händer det kanske något?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den andra versionen låter bra den också, men det känns verkligen som två olika spår..

Jobba vidare på den första! Jag känner rätt tydliga mellanöstern-vibbar, du kanske skulle förstärka det med typ darbouka-trummor/loopar eller instrument i den stilen. Det skulle ge låten en mer unik karaktär. Ackordprogressionen är mystisk och bra. Feta upp vox-synten, den är inte dålig men känns lite ensam. (bra)Sång kommer tillföra mycket.

Kör hårt!

/tek

Link to comment
Dela på andra sajter

Loa (oregistrerad)

Verkar som om det är HUR du lagt basen som är felet, den stoppar upp låten vart 4 takt eller var det 8 takt? Iallafall, brum brum STOPP... osv.

Jag personligen tror på ett bas sound alà Gouryella - Tenshi. Inte för dominerande utan mjukare och mer jämn mellan beatsen.

Sen tror jag att låten dominerar rakt igenom och att lägga på sång måste bli svårt frekvensmässigt.

Annars, bra låt!!! :rolleyes: Lite puts på den så har du en trancedänga!

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar väldigt mycket att ni är ärliga 😉

Jag har gjort så att jag behåller den första versionen bara för skojs skull, och håller på med en ny låt nu där jag lånar saker från denna låt, som jag tror ni kommer tycka bättre om 😄

Återkommer senare 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att den första är mycket bra...kanske för känslan av akustisk gitarr som dyker upp här o där och som bidrar till den fina stämningen i låten.

Låten och ljudet är bra balanserat!..

Ska bli intressant att höra denna låt med sång på...

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...