JanneL (oregistrerad) Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Jag har ett problem med mitt cubase SE, ibland "fryser" programmet vid inspelning, speciellt om det är en längre inspelning, jag har provat med att ändra latency på ljudkortet och då verkar det som om det blir stabilare, är det någon som vet hur man löser ett sådant problem permanent? Janne
joachime Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Har aldrig varit med om att Cubase hänger sig när jag spelar in (förutom när jag fyllt en partition), men jag tror du är inne på rätt spår. Om du spelar in audio och har fixat din lyssning via ljudkortets mixer så ska det inte spela någon roll för musikerna vilken latency du spelar in med. Pröva alltså att spela in med ordentlig latency, eftersom det (generellt sett) minimerar belastningen på datorn.
JanneL (oregistrerad) Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Ok, tack för svaret, jag ska testa med nuvarande inställning av latency under nästa inspelning. Hälsning Janne
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.